מדיה

צוקרברג מעניש: הפצת פייק ניוז תמנע מעמודים לפרסם בפייסבוק

תופעת החדשות המזויפות הפכה לגורם מכריע ומדאיג עבור פייסבוק במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, אז דובר על כך שלינקים לכתבות שבהן תוכן שקרי הופצו במידה נרחבת שאולי אף השפיעה על תהליך קבלת ההחלטות של הבוחרים
משה בנימין | 
מארק צוקרברג (צילום גטי אימג'ס ישראל)
פייסבוק מעלה רמה במלחמה נגד לינקים המובילים לכתבות פייק ניוז ברשת החברתית. בהודעה שפרסמה אתמול החברה היא הציגה את גרסת "החטא ועונשו" שלה למקרים שכאלו. הרשת הודיעה כי עמודי פייסבוק שיקדמו, ישתפו ויפרסמו לינקים שיובילו לכתבות שקריות - פייק ניוז (או False news להגדרתה) ייענשו בהתאם בשלילת האפשרות לפרסם בכלל ברשת. 
נכון לעכשיו פייסבוק כבר מפעילה מנגנון שמונע מעמודים מסחריים להריץ קמפיינים על גבי לינקים המקושרים לכתבות שהוגדרו כחדשות מזויפות על ידי גופי צד ג' שעוסקים באימות עובדות. ההחלטה על איסור הפרסום תתקבל על ידי פייסבוק במידה והעמודים-פאבלישרים יפיצו את החדשות המזויפות באופן תדיר ועקבי, עם זאת בפייסבוק לא ציינו מהי הכמות שתוביל להשעיית פרסום שכזו. ההחלטה אינה בלתי הפיכה ובחברה מציינים כי במידה ושיתוף הפייק ניוז ייפסק העמודים יוכלו לחזור ולפרסם.  
תופעת החדשות המזויפות הפכה לגורם מכריע ומדאיג עבור פייסבוק במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, אז דובר על כך שלינקים לכתבות שבהן תוכן שקרי הופצו במידה נרחבת שאולי אף השפיעה על תהליך קבלת ההחלטות של הבוחרים. בחברה מציינים כי המלחמה בחדשות המזויפות תתמקד ב-3 פרמטרים: התערבות בתזרים ההכנסות הכלכלי של מפיצי התכנים (מניעת פרסום שיוביל להכנסות); פיתוח מוצרים חדשים שימנעו את הפצת הצכנים והענקת כלים לגולשים כדי שיוכלו לקבל החלטות מושכלות במידה והם נתקלים בפייק ניוז. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה