תקשורת ומדיה

ערוץ 10 רכש את סרט הדוקו 'בן-גוריון, אפילוג' של HOT

הסרט שחושף ראיון נשכח עם ראש הממשלה הראשון, זכה לביקורות טובות ומועמד לפרס אופיר. לאחר ששודר בערוץ 8 של HOT ובבתי הקולנוע, הוא מגיע גם לברודקאסט
אלכסנדר כץ | 
דוד בן גוריון (צילום לע"מ)
אחרי ששודר בערוץ 8 של HOT ובבתי קולנוע, הסרט הדוקומנטרי בן גוריון, אפילוג מגיע לברודקאסט. לאייס נודע כי ערוץ 10 רכש את סרטם של הבמאי והתסריטאי יריב מוזר והמפיקה יעל פרלוב, והוא מיועד לשידור ב-12 בספטמבר.
'בן-גוריון, אפילוג' שביים וכתב מוזר וערכה והפיקה פרלוב, מביא לראשונה ראיון מרתק ואינטימי שהתקיים עם ראש הממשלה לשבר דוד בן גוריון בשנת 1968 ומעולם לא נחשף. הריאיון התקיים כשבן גוריון היה בן 82, כ-5 שנים אחרי התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה, ו-5 שנים לפני פטירתו בסוף 1973. במהלך הריאיון בן גוריון עורך לעצמו חשבון נפש ומביע דעתו על המתרחש סביבו ועל עתיד האומה.
הסרט עצמו נולד במקרה. הבמאי יריב מוזר חיפש בארכיון שפילברג בירושלים סרט ישן ולא מוכר של דוד פרלוב המנוח, ומצא שם ערימת סלילים עם ראיון באנגלית שנערך עם בן גוריון, ולמעשה סרט באורך 6 שעות, ללא סאונד. לאחר תחקיר הגיע למקליט הסרט המקורי, קשיש בן 86 שמתגורר בלונדון, שאמר כי תרם את סלילי הסאונד לארכיון בן גוריון בנגב.
מאז יצא, זכה הסרט לביקורת טובות, והוא גם מועמד בקטגוריית הסרט התיעוד הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, כשהוא מתמודד מול 'טהורה לעד', 'דימונה טוויסט', 'מוחי' ו'סלאח פה זה ארץ ישראל'.
בערוץ 10 אישרו את הפרטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה