תקשורת ומדיה

לידיעת הלה פמיליה: כאן 11 רכש את הסרט 'טהורה לעד'

הסרט על התנהלות אוהדי בית"ר ירושלים עם צירוף 2 שחקנים מוסלמים לפני 5 שנים, הופק על ידי yes דוקו ונרכש לשידור ע"י נטפליקס, PBS, BBC ועוד. ישודר השבוע בכאן
אלכסנדר כץ | 
'טהורה לעד' (צילום צילום מסך)
הסרט התיעודי המדובר טהורה לעד של הבמאית והמפיקה מאיה זינשטיין, ישודר גם בערוץ ברודקאסט ישראלי. לאייס נודע כי תאגיד השידור הציבורי כאן רכש את זכויות השידור של הסרט, העוסק באוהדיה של בית"ר ירושלים, וכי הוא ישודר כבר ביום שלישי השבוע בכאן 11, כחצי שנה לאחר ששודר לראשונה ב-yes דוקו.
'טהורה לעד' מביא את סיפורה של אחת העונות הדרמטיות של בית"ר ירושלים, 2012/2013, כאשר הבעלים דאז ארקדי גאידמק הודיע על צירופם של 2 שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. בואם הצית את הקמפיין הגזעני ביותר שנראה בתולדות הכדורגל המקומי, שריסק את הקבוצה, על המגרש ומחוצה לו, רבות בשל האוהדים המשתייכים לארגון 'לה פמיליה' הגזעני. בשבוע שעבר קיבל הסרט תזכורת רלבנטית כאשר אלי כהן, שהיה מאמן הקבוצה באותה עונה ועזב, חזר כעת כמנהל מקצועי והאוהדים דורשים ממנו להשמיע התנצלות פומבית על התנהלותו סביב הבאת השחקנים הצ'צ'נים לארץ.
הסרט, שהופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומפעל הפיס, הוקרן ביותר מ-100 פסטיבלים ברחבי העולם. לפני 3 חודשים הוא נרכש להפצה על ידי נטפליקס - למעט ב-3 טריטוריות בהן ישראל בשל זכויות שידור. הוא הופץ על ידי הערוץ הציבורי האמריקאי PBS, ונרכש לשידור גם עם ידי BBC וקנאל פלוס הצרפתית. הסרט מועמד בקטגוריית הסרט התיעודי טוב ביותר בטקס אופיר הקרוב.
בשנה שעברה העלה עיתון הגרדיאן הבריטי מספר דקות מתוך הסרט, המתמקדות  באוהדים ובתחושות שהתעוררו כתוצאה מצירוף 2 שחקנים מוסלמים לקבוצה. הקטע, שצבר תוך יממה יותר מחצי מיליון צפיות בעולם והיה לידיעה הנצפית ביותר באתר הגרדיאן באותו היום, גרר אחריו גם תגובה מאסיבית מצד אוהדי הקבוצה. איומים מפורשים הופנו גם כלפי היוצרת, ולפני כחודשיים, במסגרת הסדר טיעון, נגזרו על אחד האוהדים המאיימים עבודות שירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה