תקשורת ומדיה

הקרן החדשה נגד ישראל היום: תובעת 75 אלף ש' פיצויים

העיתון פרסם כי הקרן תמכה ב"חגיגת אירוע פרידה" של באסל גטאס למרות שהיא הודיעה מראש שהדבר אינו נכון. במכתב התרעה דרשה התנצלות ופרסום תגובה, אולם נענתה בשלילה
אלכסנדר כץ | 
הכתבה על הקשר בין הקרן החדשה לישראל לבאסל גטאס בישראל היום (צילום סריקה)
הקרן החדשה לישראל הגישה הבוקר (יום ג') תביעת לשון הרע נגד העיתון ישראל היום בעקבות 3 כתבות שפורסמו נגד הקרן בתקופה האחרונה. התביעה מגיעה לאחר מכתב התראה שנשלח לעיתון לפני חודש וחצי, בו דרשה התנצלות ואפשרת לפרסם טור תגובה. 
התביעה מתייחסת ל-3 ידיעות שפרסם הכתב יאיר אלטמן, לפיהן הקרן החדשה לישראל "תמכה" ב"חגיגת אירוע פרידה" של באסל גטאס מהרשימה המשותפת, שנערכה לכבודו על ידי תומכיו, והיא הוגשה נגד העורך הראשי בועז ביסמוט, ואלטמן עצמו.
בכתב התביעה, שהגיש עו"ד ישי שנידור מטעם הקרן החדשה לישראל לבית משפט השלום בתל אביב, נכתב: "כל הקישור שעשו הנתבעים בין התובעת לבין גטאס ול'חגיגות' שנערכו לו ערב כניסתו לכלא הוא שקרי מיסודו, ונועד להכפיש את שמה של התובעת בקרב הציבור הישראלי הרחב כמי שמזדהה ומממנת מחבלים ושונאי ישראל. 
עוד קודם לפרסום, בקרן החדשה לישראל אומרים כי מסרו לכתב ולעורכיו כי המידע שהם מפרסמים אינו נכון, ולאחר הפרסום ביקשה מהעיתון לפרסם התנצלות והודעת הבהרה- אך מערכת 'ישראל היום' סירבה: "למרות שהנתבעים ידעו זאת כבר מראש, הם ביצעו את הפרסום, ובניסוח צעקני, מובלט ומסית, למרות פניות של הקרן החדשה לישראל- העיתון סירב לחזור בו ולהגיש התנצלות".
בקרן טוענים כי לצד הכותרת השקרית לכאורה - ״הקרן החדשה תמכה ב׳חגיגה׳ של גטאס״, פרסם 'ישראל היום' תמונה של גטאס נושא דברים ובכיתוב התמונה נכתב: ״ח״כ גטאס באירוע״. עם זאת, התמונה שפרסם ישראל היום בשער העיתון לא צולמה כלל באותו אירוע, אלא באירוע תמיכה שהתקיים כחודש לאחר מכן ואותו קיימה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.   
מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, אמר: "ישראל היום מנצל את כוחו כדי להפיץ שקרים ותעמולה, וזה חייב להיפסק. לא ייתכן שהעיתון יתעלם באופן בוטה מכל כללי האתיקה העיתונאית, או מהגינות בסיסית כלשהי, ולא ניתן לו לרמוס את האמת תחת רגליו״. 
מישראל היום נמסר: "אין תגובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה