דיגיטל וטק

סרט ביקורתי על פייסבוק - יוקרן בלובי בניין פייסבוק בת"א

דורי בן ישראל ו'באים לבנקאים' ממשיכים לנסות לאתגר את פייסבוק, ומחר יקיימו הקרנה של הסרט 'פייסבוקיסטן' בלובי המשרדים של הרשת החברתית. האם פייסבוק תתנגד?
אלכסנדר כץ |  3
דורי בן ישראל (צילום איליאן מרשק)
המזבלה ותנועת 'באים לבנקאים' חולקות מכנה משותף - פייסבוק ישראל חיסלה לחלוטין את פעילותם ברשת החברתית כחלק ממה שנראה כרצון למנוע הפצה של ביקורת נגד התנהלותה והנהלתה. בשבועות האחרונים קיימו בצוותא כמה וכמה מהלכים נקודתיים בלובי שבמגדל רוטשילד 22 שבין דייריו המרכזיים - פייסבוק ישראל.
פעילי התנועה איליאן מרשק, ערן ורד, יגאל רמב"ם ועו"ד ברק כהן ביחד עם דורי בן ישראל, פעלו להעלאת המודעות סביב הפרסומים כי הלובי של רוטשילד 22 הינו שטח פרטי עם זיקת הנאה לציבור, כלומר - שלציבור הרחב חייבת להינתן גישה ושימוש בשטח זה, בתמורה להקלות שניתנו ליזמי הבניין.
סרטונים שצולמו בלייב, לרבות הקמת המשרד הארעי של המזבלה בלובי ועד להגעת 5 שוטרים שהוזמנו על ידי פייסבוק והנהלת הבניין, זכו לתפוצה אורגנית גבוהה לצד שיח ענף עם למעלה מחצי מיליון צפיות במשולב וכ-3,000 תגובות בפייסבוק. גם אתר TheMarker יצר סרטון ויראלי מתוך הלובי של פייסבוק שזכה ללמעלה מ-250 אלף צפיות.
'פייסבוקיסטן' (facebookistan) הוא סרט הדוקו החשוב ביותר שנעשה עד כה על פייסבוק ששפך לראשונה אור על התנהלות פייסבוק מאחורי הקלעים - החל מפגיעה מכוונת בפרטיות הגולשים ועד בודקי התוכן של פייסבוק, שם במסגרת הסרט נחשף לראשונה כי לרשות בודקי התוכן עומדת שנייה אחת בלבד להחליט האם מדובר בהפרה המדיניות שלה או לא. האיוונט (אירוע) בפייסבוק להקרנה הציבורית אף הוא זכה להיענות יפה, עם למעלה 400 איש שהביעו עניין וכ-100 איש שהודיעו שיבואו.
 סרטון הדגמה של הקרנה בלובי
המארגנים חוששים כי הנהלת הבניין ופייסבוק עשויים למנוע את ההקרנה – בעקבות מידע שהתקבל אצלם על היערכות עם צוות אבטחה נרחב מחר. המארגנים אומרים כי הם לא מתכוונים להרים ידיים במקרה שיהיה ניסיון למנוע את ההקרנה.
האירוע עצמו גם יסוקר על ידי צוות של חדשות 2 והשידור יועבר בין היתר בלייב בעמוד 'חדר המצב' של מחאת רוטשילד.
דורי בן ישראל, בעלי אתר המזבלה, מסר: "לפייסבוק ישראל קשה להתמודד עם ביקורת והיא בוחרת בדרך השתקה אלימה למדי. עתה היא תאלץ להתמודד עם ביקורת שמושמעת ישירות בתוך הכניסה לביתה. מאז שהשקנו את הקמפיינים, פקדו את הלובי אלפי אנשים שנהנו מזיקת ההנאה ובכוונתנו להמשיך גם לאחר המעבר של פייסבוק ישראל לשרונה עזריאלי. אולם גם שם נבקר אותה ונקרין את פייסבוקיסטן תחת כיפת השמיים ועל כל המגדל. בכוונת המזבלה גם להשיק קמפיין בינלאומי נוקב ואישי לאחר ראש השנה, ולהמשיך להכות בפייסבוק עד שהנהלתה תשכיל להתנצל על מעשיה האלימים ותתחייב לנהוג בהתאם במיליוני הישראלים שמעשירים את קופתה במיליארדים רבים מדי שנה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דורי תשיג חיים
    לא עובד בפייסבוק 09/2017/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רודף אחרי טחנות רוח מטרחן לנו את השכל.
    סגור
  • 2.
    בזכותם אנחנו בחופש מחר (ל"ת)
    עדי 09/2017/13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    מתי לבוא
    גמלאי 09/2017/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מתארגנים בבית אבות לבוא ולהשתתף...ולתמוך בכם
    סגור