תקשורת ומדיה

רדיו חינוכי: החינוכית משיקה 5 פודקסטים חדשים

עם ערוצי יוטיוב חזקים ועמוד פייסבוק פופולרי, באיחור קל מצטרפת החינוכית לטרנד הפודקאסטים, עם 3 סדרות למבוגרים ו-2 לילדים, שכבר זמינים ברשת
אלכסנדר כץ | 
פודקאסט (צילום Istock)
החינוכית נכנסת לעולם הפודקאסטים ומשיקה 5 פודקאסטים חדשים הזמינים כבר ברשת. מדובר ב-3 סדרות למבוגרים וב-2 נוספות לילדים. בין יוצרי הסדרות ניתן למצוא את רן לוי, יובל מלחי, ירדן בר כוכבא, דידי שחר, ענת קורול ואסף בקר.
בשנים האחרונות, כחלק מהמהפכה הדיגיטלית שעברה החינוכית, היא מתחזקת ערוצי יוטיוב הזוכים למאות מיליוני צפיות, עמוד פייסבוק מדובר עם כ-150 אלף עוקבים ושורה של אפליקציות. את טרנד הפודקאסטים היא אימצה קצת באיחור, אבל אף פעם כנראה לא מאוחר מדי, בעיקר לנוכח החוזקה של החינוכית בדיגיטל.
המנכ"לית הנכנסת של החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, הסבירה כי מדובר בהתפתחות טבעית מבחינת החינוכית: "אנו עדים לשינוי מתמשך בדרכי צריכת התוכן ומחויבים להתאים עצמנו לקהל כולו. לאחר מהפכת הדיגיטל ומהפכת התוכן שעברה החינוכית בשנים האחרונות, אך טבעי הוא להשיק את המיזם החדש - חינוכית בפודקאסטים. כשידור ציבורי, מחויבותנו להמשיך להציע לציבור הישראלי את התוכן האיכותי ביותר בכל הפלטפורמות הקיימות".
הפודקאסט הראשון הוא מלחמת העולם השנייה והיסטוריה כללית בהפקת פודקאסט ישראל. 30 פרקי הסדרה יביאו את סיפורה של מלחמת העולם השנייה ברצף כרונולוגי, מדוע פרצה, מדוע יפן גררה את ארה"ב למלחמה ומדוע היטלר תקף את רוסיה. כל פרק יהיה בן 50 דקות. יוצר ומגיש: יובל מלחי.
פודקאסט נוסף הוא על טבע האדם והעשרה והרחבת דעת בתחום המדעים, בהפקת חברת ההפקה יולי אוגוסט. פודקאסט תחקירים העוקב אחר התנהגות אנושית או תכונה המשותפת לכולנו ומתחקה אחר המקורות שלה - האבולוציוניים, הנסתרים והבלתי נראים. כל פרק מתוך 15 הפרקים בהגשתה של ענת קורול, מבוסס על תחקיר ישיר עם האנשים שסיפורם שופך אור על נושא הפרק ומורכב מ-3 סיפורים ותחקירים שיוצגו תחת נושא מרכזי אחד. אורכו של כל פרק הוא 30 דקות.
פודקאסט אחר הוא האוניברסיטה הקטנה של המדעים והעשרה והרחבת דעת בתחום המדעים, בהפקת פודקאסט ישראל. הפודקאסט בהנחייתו של רן לוי מבוסס על ספרו 'האוניברסיטה הקטנה של המדעים', ומביא דוגמאות, אנקדוטות וסיפורים מכל תחומי המדע והטכנולוגיה העיקריים: חלל, רפואה, ביולוגיה, פיזיקה, מדעי כדור הארץ ,כימיה ועוד. בכל פרק מבין 60 הפרקים, יובא סיפור קצר באחד מתוך מגוון של נושאים מדעיים. אורך כל פודקאסט הוא 5 דקות.
לילדים יהיו 2 פודקאסטים. הראשון הוא תסכיתים של סיפורי ילדים בהקפת שולה שפיגל. מדובר בסדרת סיפורים מוכרים ומקוריים של נורית זרחי ב-15 פרקים על מכשפה בשם תנינה. הפרקים סובבים סביב דמות קבועה בשם "תנינה", מכשפה הגרה במעלית עם חתול בשם קורקבן. הסיפורים עוסקים בסופו של דבר בניסיון שלה להבין את העולם ולהיות חלק ממנו. עריכת תוכן, בימוי, הלחנה ועריכה מוזיקלית - ירדן בר כוכבא ודידי שחר. כל פרק יהיה בן 7 דקות.
והפודקאסט הנוסף לילדים הוא "ראש מלא סיפורים" בהפקת שולה שפיגל. מדובר בפודקאסט שכל אחד מ-15 פרקיו מוקדש ליצירתו של סופר ילדים ישראלי בעל שם, בהם שלומית כהן-אסיף, לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס, מיריק שניר, עודד בורלא, מאיר שליו ודויד גרוסמן. בכל תכנית יהיה ביצוע של סיפורים ושירים מתוך יצירותיהם של הסופרים במטרה ליצור הכרות עם עולמו הפנימי  ויצירותיו. הסיפורים והשירים מעוטרים במוזיקה מקורית ויוקראו ויבוצעו על ידי ירדן בר כוכבא, דידי שחר ושחקנים נוספים. בר כוכבא ושחר גם ערכו את התוכן, ביימו, הלחינו וערכו מוזיקלית. כל פרק בן 20 דקות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה