תקשורת ומדיה

מוסיקה מאחורי הסורגים: תחנת הרדיו שמשדרת לאסירים בלבד

אחוזי ההאזנה מרשימים, אבל בשב"ס מקווים להשיג באמצעות התחנה הזו הרבה יותר מאשר בידור המוני לכלואים. יאיר קראוס ממקור ראשון מביא את סיפורה של 'רדיו פוקוס'
כתבי אייס |  1
רדיו פוקוס (צילום דן חיימוביץ)
הרוצח הפך למגיש מוזיקה, העבריין הכלכלי לכוכב רדיו, והמאזינים שולחים מכתבים כי אי אפשר להעלות אותם על הקו כשאין טלפון. את "רדיו פוקוס", שנחנך לאחרונה בכלא איילון, אפשר לקלוט רק בתאי בתי הסוהר ברחבי הארץ, ובכל זאת הרייטינג בשמיים.
אסירים שעברו הכשרה מיוחדת עורכים ומשדרים תוכניות המיועדות ליושבים בבתי הסוהר ברחבי הארץ. אחוזי ההאזנה מרשימים, אבל בשב"ס מקווים להשיג באמצעות התחנה הזו הרבה יותר מאשר בידור המוני לכלואים. אפילו אייל שני כבר התראיין ונתן המלצות למתכונים מאחורי הסורגים.
את התחנה שמשדרת ב-3 החודשים האחרונים לבתי הכלא הפליליים בישראל מפעילים 15 אסירים. בהקמת המיזם שותפים שירות בתי הסוהר, עמותת טופז, משרד הרווחה והביטוח הלאומי. מאחורי הרעיון עומדת קרין עובדיה-ראפ, פעילה חברתית ממרכז הארץ שבדקה את הנושא ואף נעזרה במודל קיים בבריטניה. הניסיונות של עובדיה-ראפ לקדם את הנושא נתקלו בסירוב עד שהגיעה לעפרה קלינגר, אז ראש אגף האסיר וכיום נציבת בתי הסוהר. 
הכתבה המלאה של יאיר קראוס תתפרסם במוסף 'דיוקן' של מקור ראשון
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגובה
    ניסים 12/2017/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר טוב בהצלחה
    סגור