מדיה

חותמים 24 שנים: מה המשדר הכי נצפה ומי המפרסם המוביל?

הדקה הכי נצפית, מספר הצופים הגבוה ביותר לריאליטי, ההשקה הכי חזקה וכמה דקות פרסום היו בערוצים 2 ו-10. רגע לפני שנרשמת הלילה היסטוריה בטלוויזיה, אייס ריכז עבורכם בעזרת הזכייניות ויפעת בקרת פרסום, את הנתונים שכל פיצול אינו שלם בלעדיהם
אלכסנדר כץ |  1
בני הזוג נתניהו ב'ארץ נהדרת' (צילום מסך: קשת, ערוץ 2)
עוד כמה שעות תירשם היסטוריה בתחום התקשורת הישראלית, עם החשכת המסך בערוץ 2 בתום 24 שנות פעילות (מאז 4 בנובמבר 1993) והיציאה ל-3 ערוצים מסחריים חדשים - קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר (אפיק 14). אז אחרי חוסר הוודאות לגבי הפיצול, ורקע לפני חוסר הוודאות כיצד יכולים להתקיים 3 ערוצים בשוק הטלוויזיה המקומי, הגענו לשלב הסיכומים, עם נתונים על רייטינג ופרסום, פרזנטורים ומותגים.
בעזרתן של הזכייניות (ומהלילה – הערוצים) קשת ורשת, ונתי יעקובי – מנכ"ל חברת יפעת בקרת פרסום, ליקטנו נתונים, למשל של הרייטינג של התכניות מאז החלה מדידת התכניות על ידי הוועדה למדרוג ב-1999.


אז קבלו את הנתונים שכל פיצול אינו שלם בלעדיהם 


* המשדר הנצפה ביותר בערוץ 2 אי פעם הוא פרק בתכנית מאסטר שף 3 של קשת שהניב ב-29 בינואר 2013 לא פחות מ-46.6%, והוא כמובן גם הגמר הגבוה ביותר של תכניות ריאליטי.

ועדיין, המשדר הכי נצפה בישראל מאז תחילת המדידה הוא דווקא הארוויזיון שנערך בישראל ב-1999, והניב 49% (!!!) לערוץ 1.  

במספר צופים - ההשקה של האח הגדול 4 של קשת משכה 1.532 מיליון צופים – ב-1 בינואר 2012, והוא פרק ההשקה עם הכי הרבה צופים.

* וגם במספר צופים – פרק הגמר של המרוץ למיליון 4 של רשת ב-2015 משך 1.439 מיליון צופים, והוא פרק הגמר עם הכי הרבה צופים.



גמר מאסטר שף 3 עם ג'קי אזולאי, סלמה פיומי ותום פרנץ (צילום: רועי ברקוביץ')

הדקה הנצפית ביותר בתולדות ערוץ 2 הייתה ב-29 בינואר 2013, באותו גמר מאסטר-שף, הדחתה של ג'קי אזולאי בשעה 22:14 הניבה 52.3% רייטינג.

תכנית הריאליטי הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא האח הגדול 4 עם 41.1% רייטינג ממוצע עונתי ב-2012.

ההשקה הגבוהה ביותר לתכנית חדשה היא האח הגדול 4 עם 45.5% רייטינג – ב-1 בינואר 2012.

העימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיציק מרדכי בתכנית משעל חם ב-1999 (עם המשפט האלמותי "תסתכל לי בעיניים") הניב 43.6%, וכנראה את הפסדו של נתניהו בהמשך לאהוד ברק בבחירות.  
 העימות בין נתניהו למרדכי. "תסתכל לי בעיניים" בדקה 47:55

הסדרה מרחק נגיעה של רשת היא סדרת הדרמה היומית הנצפית ביותר מאז תחילת המדידה – עם ממוצע של 28.9%.

* מי רוצה להיות מיליונר של רשת עם יורם ארבל, הניב את הפרק הגבוה ביותר לשעשועון ששודר בערוץ 2  מאז תחילת מדידה – 37.2%, בשנת 2000.

אבל השעשועון הנצפה ביותר מאז תחילת המדידה הוא דווקא מונית הכסף של קשת עם ממוצע עונתי של 25.1%.

* בשידור חי עם דן שילון של רשת אי-שם בשנות ה-90, הייתה תכנית האירוח הנצפית ביותר בערוץ 2 עם ממוצע צפייה של 36%  ושייר של 62%.

 המעגל ליום העצמאות עם נתניהו ופרס

העונה ה-5 של אבודים עם צופית גרנט היא העונה הנצפית ביותר לתכנית תעודה בתולדות ערוץ 2, מאז תחילת המדידה. התכנית רשמה ממוצע של 29.5%.

הדוקו ריאליטי בוס בהסוואה רשם שיא רייטינג לז'אנר זה עם ממוצע עונתי של 34.1% ושיא צופים לפרק – 852 אלף.

סרט הדוקו ענת אלימלך – הסיפור רשם שיא נתח צפייה לערב בז'אנר זה – עם שייר של  68.5% מצופי הטלוויזיה.

* בלתי הפיך של רשת היא השקת הדרמה הקומית החדשה הגבוהה ביותר של 34%.

ואילו השקתה של קצרים רשמה שיא רייטינג מאז תחילת המדידה עבור דרמה קומית – 35.2%.

הסדרה הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא רמזור 3 של קשת עם ממוצע עונתי של 30.9%.

העונה ה-18 של עובדה היא העונה הגבוהה ביותר מבחינת ממוצע עונתי של תכנית תחקיר ואקטואליה - כשרשמה 26.5% בשנים 2011-2012.

משדר החדשות הנצפה ביותר הוא מדגם הבחירות של חדשות 2 ב-22 בינואר 2013 שהניב 44.7% עם 1.295 מיליון צופים.

באותו ערב שודרה גם מהדורת בחירות מיוחדת של ארץ נהדרת שהניבה 38.7% ו-1.1 מיליון צופים.

אגב, תכנית הבידור והאירוח הנצפית ביותר מתחילת המדידה היא ארץ נהדרת 9 ב-2012 עם 35.2% ממוצע עונתי.

ב-7 השנים האחרונות, מאז 2010, משדר ערוץ 2 (על 2 זכייניותיו) 141 דקות פרסום ביום (שעתיים ו-21 דקות) מול 121 דקות בערוץ 10.

* שטראוס ופרוקטר אנד גמבל הן המפרסמות החוזרות בעוצמה בכל שנה בטבלת 5 המובילות בערוץ 2 והן מפרסמות בממוצע בשנה כ-30 שעות פרסום כל אחת. לצידן מופיעות סנו, סופר פארם, מפעל הפיס, HOT, קוקה קולה ישראל, המשביר החדש לצרכן, תנובה ועוד.

למרות שרוב המפרסמים מופיעים בקשת וברשת, איתרנו כמה מהם שמסיבות כאלה ואחרות שומרים נאמנות רק לזכיין אחד: השנה לדוגמא ניתן היה לראות את הפרסומות לאפליקציות איזי וסמארט אייר רק בקשת, ואילו אופטיקה הלפרין ודן דיזיין סנטר פרסמו רק ברשת.

אגב, גם בין ערוץ 10 וערוץ 2 יש שונות. בין המפרסמים שהיה ניתן לראות השנה בתשדירים בערוץ 10 ולא בערוץ 2 ניתן למנות את ביתילי, הולמס פלייס ופקטורי 54, ואילו בין המפרסמים שניתן היה לראות השנה בתשדירים בערוץ 2 ולא בערוץ 10 ניתן למנות את אופנת MANIA, רשת IDIGITAL וארקיע.

מספר התכניות השונות בערוץ 2 בשנה הוא כ-380, בעוד בערוץ 10 הוא עומד על 289. אבל שימו לב לפרט המעניין הזה: כ-78% מכלל הפרסומות השנה בערוץ 2 היו תשדירים במקבץ ואילו 22% היו חסויות, לעומת 73% פרסומות שהיו תשדירים במקבץ השנה בערוץ 10 ו-27% חסויות.

ערוץ 2 גם הפך כמה מפורסמים למפורסמים הרבה יותר, ואנו מדברים כמובן על הפרזנטורים בפרסומות. 3 הפרזנטורים הבולטים בשנה האחרונה במספר המותגים אותם ייצגו היו: יעל גולדמן שכיכבה בפרסומות לאופנת גולף, אל-על, גינדי תל אביב וסבוקלם, רותם סלע שכיכבה בפרסומות לאופנת קסטרו, דן דיזיין סנטר וטורנדו ושלום מיכאשווילי שכיכב בפרסומות ל-EASY2GIVE, HOT ופריגת. 

 
מככב בפרסומות


חינוך צופים, וגם הזדמנויות חדשות


"הפיצול הקרב בערוץ 2 והפיכתם של קשת ורשת לערוצי שידור במשרה מלאה בערוצים 12 ו-13 מטלטלים את ענף הפרסום, תכנון המדיה ותעשיית הטלוויזיה", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "בשבועות האחרונים עסוקות הזכייניות באובססיביות בחינוך שוק - של מי 'המרוץ למיליון', 'X פקטור', 'ארץ נהדרת' ו'מאסטר שף'. חינוך השוק מקרין גם על ענף החוצות שמזמן לא ידע כזו עדנה וביקוש שכאלה: המדינה כולה מלאה בשלטי חוצות עם תכניות ושיוכן האפיקי".


לדבריו, "גם המשרדים המתמחים בקניית ובתכנון מדיה יאלצו לסגל לעצמו הנחות מוצא חדשות ולהתמודד עם מציאות פריסה חדשה של ריץ' ותדירות, תוך כדי שהן מרעננים את המודלים שלהם. הפיצול של קשת ורשת מעלה שאלות כלכליות לא פשוטות הנשאלות בקול רם: האם עוגת הפרסום בטלוויזיה תגדל? האם יש מקום ל-3 ערוצי ברודקאסט מסחריים מלאים? אין ספק כי במידה וההוצאה לפרסום בטלוויזיה לא תגדל למרות הרחבת מלאי זמן האוויר, הערוצים ייכנסו לקשיים ולו מהסיבה הפשוטה שההוצאות שלהן עומדות לגדול. יחד עם זאת", אומר יעקובי, "בכל איום יש הזדמנות והבשורה של הזכייניות יכולה להגיע מ-2 משני כיוונים: אישור בזק מתבקש של התוכן השיווקי שמתבצע כיום באופן לא מוסדר ולא אפקטיבי, והבאת קהלים חדשים למסך, בעיקר בני נוער שהם גולת הכותרת של פלטפורמות הווידאו אונליין דוגמת יוטיוב. תוכן שיווקי מוסדר והבאת קהלים חדשים למסך הטלוויזיה, שווים הרבה כסף, והם יהיו השמן בגלגלי הטלוויזיה המסחרית של הדור הבא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סגירת ערוץ 2, סוף סוף נגמר הסבל!
    יוני 01/11/2017 01:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אולי עכשיו אני אקנה טלויזיה אחרי 6 שנים
    סגור