תקשורת ומדיה

כנס אילת לעיתונות: פרס מפעל חיים לרינה מצליח ושושנה חן

מצליח, הפרשנית הפוליטית של חברת החדשות וחן, כתבת הצרכנות המובילה בישראל נבחרו פה אחד על ידי הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב
כתבי אייס | 
רינה מצליח (צילום מיכה לובטון)
פרס מפעל החיים של כנס אילת לעיתונות (ה-11) יוענק השנה, על פי החלטה בפה אחד של הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב לעיתונאיות רינה מצליח מחברת החדשות ולשושנה חן מידיעות אחרונות. הפרסים יוענקו בטקס המרכזי של הכנס, ב-27 בנובמבר.
העיתונאית והפרשנית הפוליטית של חברת החדשות, רינה מצליח, מגישת "פגוש את העיתונות" ב"רשת" ו"המהדורה המוקדמת" ביום שישי ב"קשת", נולדה בתוניסיה בשנת 1956 ובגיל שנה עלתה לישראל. היא גדלה בבאר שבע, שירתה כקצינה בנח"ל ולאחר שירותה הצבאי השלימה תואר אקדמי בספרות עברית ותואר שני בתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים.
בשנות ה-80 החלה לעבוד כעורכת, כתבת וקריינית חדשות ב"קול ישראל" והייתה לאישה הראשונה המשמשת כשדרית ראשית בתכנית "שירים ושערים". ב-1993 הצטרפה לחברת החדשות של הערוץ השני ושימשה לאורך השנים ככתבת שטח, מגישת מבזקים וכתבת בכנסת. ב-2004 החלה לשמש ככתבת הפוליטית של חברת החדשות.
מצליח סיקרה, בין היתר, את הפגנת הימין המפורסמת בכיכר ציון, שבה חשפה את כרזת רבין במדי אס.אס, ודיווחה על הסכם השלום בין ישראל לירדן ב-1994 ברבת-עמון. היא הראשונה לעלות לשידור עם הידיעה על פינויו של רה"מ אריאל שרון לבית חולים לאחר האירוע המוחי הראשון בו לקה, ועל מעברו של שמעון פרס למפלגת קדימה.
בסוף השנה שעברה זכתה מצליח בפרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, המוענק מדי שנה על תחקיר עיתונאי בנושאים חברתיים, על הסיקור המתמשך של פרשת חטיפת ילדי תימן, שהעלה את הפרשה מחדש לסדר היום הציבורי והוביל לחשיפת מסמכי גנזך המדינה ומסמכי הוועדות הממלכתיות שעסקו בנושא. על אותו נושא סיקור זכתה מצליח גם באות הוקרה מטעם איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור.
שושנה חן החלה לעבוד לפני יותר מ-30 שנה כעיתונאית ב"ידיעות אחרונות". תוך זמן קצר הפכה חן לכתבת צרכנות מובילה ומשפיעה. בזכות עבודתה, תחום הצרכנות הפך מתחום זניח ושולי לתחום ליבה הן במדורי הכלכלה והן בעיתונות הכללית, המודפסת והאלקטרונית. חן קבעה סטנדרט בלתי מתפשר ונטול פניות בבדיקות צרכניות במגוון נושאים. תחקירים עליהם היא חתומה הניבו לא פעם שינוי חוק ושינויי תקנות שהפכו אותה לפורצת דרך ומוערכת על ידי קהילת התקשורת.


שושנה חן (צילום: יובל חן)
חן התריעה על סימון לקוי של מוצרי מזון וחוסר שקיפות בפרסום מוצרים עם עודף סוכר, שומן ונתרן לפני שמשרד הבריאות החל לקדם רפורמה בנושא. ההשוואות שהיא עורכת בין מחירי הסלים לחג משפיעים מאד על פעולות רשתות השיווק. חן, המשתפת פעולה עם ארגוני הצרכנים המובילים במדינה, פרסמה אלפי טיפים המבוססים על בדיקות שערכה בשטח, בחנויות בארץ ובחו"ל, המבוססים על בדיקות קפדניות שערכה. מעת לעת, היא מפרסמת טורי דעה המביאים את נקודת מבטה כאישה חרדית בנושאים שעל סדר היום.
רינה מצליח: "אני מודה לאגודת העיתונאים בתל אביב. בימים אלה של תהפוכות בתחום התקשורת, אני מקווה שהעיתונות בישראל תמשיך להיות כפי שהייתה עד היום, אחת הטובות בעולם".
שושנה חן: "זהו רגע של התרגשות וחשבון נפש. הבחירה בי רק מגדילה את כובד האחריות לעשות מלאכתי באמונה. התפקיד להשמיע את קול הצרכן ולהילחם את מלחמתו רק הולך ונעשה קשה יותר ויותר. אני תפילה שאוכל רק להשתפר. תודה רבה לרבים שבלעדיהם לא הייתי מגיעה להישג זה״.
בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות העיתונאים חיים יבין, יואל מרקוס, שלום קיטל, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ז"ל, סבר פלוצקר, רון בן ישי, רוני דניאל, סטלה קורין ליבר, סימה קדמון, אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי, אריה גולן, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה, יחזקאל אדירם, נח קליגר ובינה לוז. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה