תקשורת ומדיה

בעקבות נאום טראמפ: מעל 80 עיתונאים זרים בדרך לישראל

לע"מ נערכת בסופ"ש לקליטת אנשי תקשורת נוספים ותגברה את צוות העובדים המטפל בבקשות לתעודות עיתונאי בעקבות הודעתו נשיא, והחשש מפריצת גל אלימות חדש
אלכסנדר כץ | 
הצהרתו מאמש (יום ה') של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, ואיומי הפלשתינים בגל אלימות נוסף ובפריצתה של אינתיפאדה שלישית, הגבירו בצורה משמעותית את העניין של התקשורת העולמית בירושלים. החל מיום שלישי השבוע, אז התברר שהנשיא טראמפ עומד לשאת הצהרה דרמטית, החלו לזרום ללע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית) בקשות לתעודות עיתונאי המקלות על הסיקור התקשורתי בשטח.
בתוך 48 שעות התקבלו 82 בקשות חדשות כשמדינת המוצא המובילה היא כצפוי ארה"ב עם 17 בקשות ואחריה בריטניה עם 12, יפן וקנדה עם 8 בקשות כל אחת, אוסטרליה עם 7 וצרפת וטורקיה עם 6 כל אחת. 5 עיתונאים אף הגיעו ממדינות סקנדינביה השונות.
"לשכת העיתונות הממשלתית תתגבר את מערך שירותי התקשורת שלה", אומר מנהל לע"מ ניצן חן לאייס, "על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר לקהילת העיתונאים הזרים ולסייע להם ככל  הנדרש לצורך ביצוע עבודתם".
מדובר על נתונים גבוהים, אבל שאינם מתקרבים כמובן לאלה של מבצע צוק איתן בקיץ 2014, אז טיפה לע"מ ב-980 בקשות של עיתונאים זרים מבקרים. לאורך השנים נמצא קשר הדוק בין הסלמות ביטחוניות לבין העניין שמגלה התקשורת הזרה במדינת ישראל ובאזור. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה