תקשורת ומדיה

לא רק מלחמות: תערוכת צילומי הטבע של הכתב בצפון

היציאה מרצועת הביטחון, לבנון ה-2 ומצוקת התושבים - זה מה שמסקר רובי המרשלג 2 עשורים. על הדרך הרים סמארטפון וצילם. החודש תושק תערוכה שלו במלון הגושרים
אלכסנדר כץ |  4
רובי המרשלג (צילום אלבום פרטי)
זה 20 שנה שהכתב רובי המרשלג מסקר את אזור הצפון. בין שידור לשידור, אייטם לאייטם, זמני לחימה בגבולות, הוא צילם גם את הנופים המרהיבים של הגליל העליון, רמת הגולן, והצפון כולו, המלווים אותו בעבודתו. כאשר הכל צולם ברגעים אקראיים, באמצעות הסמארטפון.
כעת רוכזו 25 צילומים שלו לתערוכת 'מיקוד הצפון' שתחל ב-30 בדצמבר במלון הגושרים. "בעולם עמוס צילומים ותוכן נרצה שהתמונות שלנו יתפסו יותר תשומת לב", אומר אוצר התערוכה קובי סמרנו. "רובי המרשלג מצליח לעשות זאת על ידי צילום המתאר את סיפור חייו כעיתונאי המסקר את אזור הצפון של מדינת ישראל, על מכלול משמעויותיו. בעזרת כלי יומיומי ונגיש, מתבלט המרשלג בצילומיו, על ידי עין בוחנת, זוויות וטכניקות צילום הייחודיות לו".


(צילום של רובי המרשלג)

(צילום של רובי המרשלג)
את דרכו התקשורתית החל ככתב החדשות המקומיות בכבלים באזור הצפון, וסיקר בין היתר את הנסיגה מלבנון בשנת 2000. בהמשך עבר לכתוב בעיתון כל העמק והגליל מקבוצת ידיעות תקשורת. בשנת 2002 עבר לחדשות 10 וסיקר בין היתר את מלחמת לבנון השנייה. ב-2012  עבר לסקר את אזור הצפון עבור ערוץ 1 והמשיך לתאגיד השידור הציבורי כאן.
המרשלג מסר: "התמונות המוצגות הן בבואה של חיי. את כולן צילמתי בדרך אגב, 'על הדרך', ללא תכנון מוקדם ועל פי רוב במהלך יום העבודה העיתונאית, במסגרת צילומי כתבות למהדורות החדשות. כולן צולמו במכשיר הנייד, והן מספרות את סיפור הדרך שלי. מעברים מנקודה לנקודה והניסיון למצוא בתוך טירוף החדשות והצורך להיות זמין 24/7, רגעים קטנים של רוגע ושקט, או דווקא זמן דרמטי שנוצר, תוך ניתוק לרגע מההמולה שמאפיינת את חיינו בכלל ואת חיי מי שעוסק ב'הארד ניוז' בפרט, רגעים קטנים ביום-יום, המאוד לחוץ של כתב חדשות. כך אני מוצא את השלווה במרוץ אל האייטם הבא, בחובה לעמוד בלוחות זמנים". 


 (צילום של רובי המרשלג)
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כתב - אדם - צלם
    צביקה מהכח 12/2017/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנים של עיתונות מתקבצים לכדי תערוכה אחת. האיש תותח. חי את הצפון עשרות שנים, מכיר כל אבן ואבן ועמודים בגדר הגבול.
    סגור
  • 3.
    במקום להביא סקופים מתעסקים בשטויות (ל"ת)
    משעמם בתאגיד 12/2017/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כתב אמין ומוכשר
    גיל אליהו 12/2017/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תותח על
    סגור
  • 1.
    איזה תמונות מרהיבות! כל הכבוד! (ל"ת)
    צופה 12/2017/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור