תקשורת ומדיה

האירועים הבולטים, העיתונאים המובילים: אייס מסכם את 2017

פרשת נתניהו-מוזס, תאגיד כאן, הפיצול ו-#MeToo, לצד גל גדות, בועז ביסמוט ויעקב אחימאיר - אייס בדק מה היו האירועים והאישים הכי מסוקרים בתקשורת וברשת
אלכסנדר כץ | 
אנשי השנה 2017 (צילום אפרת אור)
עליית תאגיד השידור הציבורי כאן והניסיונות לפגוע בו, קמפיין #MeToo הכלל עולמי שהפיל גם חללים בישראל, השיחות החסויות בין בנימין נתניהו לנוני מוזס, פיצול ערוץ 2, המלחמה על עתיד ערוץ 20, המאבק סביב הסרט פוקסטרוט וההצלחה הפנומנלית של גל גדות - שנת 2017 הייתה סוערת בגזרה התקשורתית, והציפה מאבקים, שנאות, אידאולוגיות - ובעיקר אגו. 
באמצעות חברת יפעת מחקרי מדיה וחברת הניטור Vigo, בחן אייס את האירועים הברנז'אים ביותר כפי שהשתקפו בסיקור התקשורתי המסורתי, ואלה שזכו להתייחסות ברשתות החברתיות. בנוסף בדקנו מיהם אנשי התקשורת החמים ביותר ברשתות החברתיות, ומי עשו את הזינוק הרב ביותר בשנה החולפת, ותקעו יתד בגזרה הדיגיטלית. 
אז נתחיל עם אירועי הברנז'ה המשמעותיים ביותר בתקשורת: פרשת נתניהו-מוזס במסגרתה ניסו ראש הממשלה ומו"ל ידיעות אחרונות להגיע לכאורה לדיל ביניהם על חשבון ישראל היום. הסיפור שנחקר היום במשטרה, נחשף על ידי גיא פלג בסוף 2016, אבל סיפקה המון בשר לאורך כל 2017. פרשה זו הפסידה את המקום הראשון לטובת עליית תאגיד השידור הציבורי והקרבות הפוליטיים נגדו לפני, והניסיונות לפצל אותו אחרי, אבל ברשתות החברתיות היא דווקא מובילה על פני התאגיד. 
סיכום האירועים בתקשורת
סיכום השיח ברשתות החברתיות

גם פיצול ערוץ 2 זכה לסיקור נרחב בתקשורת, בעיקר לקראת תאריך היעד 1 בנובמבר; המאבק (התקשורתי) שמנהל ערוץ 20 ברגולציה הצליח בתוך כמשבועיים לכבוש את הטבלה; עוד פרשה חדשה יחסית שהצליחה להתברג ברשימת ה-11 היא סוגיית הייעוץ התקשורתי שהעניק ליאור חורב למשטרה ולמפכ"ל רוני אלשיך; גם מינויו של בועז ביסמוט לעורך ישראל היום, החלטתו לסיים את עבודתם של דן מרגלית ומוטי גילת, והשינוי באופי הסיקור של העיתון את נתניהו ורעייתו - הצליחו להיכנס לרשימה המכובדת. 
קמפיין #MeToo זכה לסיקור נרחב בתקשורת המיינסטרימית, וגם לאזכורים רבים ברשתות החברתיות. גם המלחמה שניהלה שרת התרבות מירי רגב בסרט פוקסטרוט זכתה לריקושטים בתקשורת וברשתות החברתיות. הרשת גם אהבה מאד את המאבק של התכנית הצינור בעד לגליזציה של סמים, ואת עזיבתו של גיא לרר את אותה תכנית לטובת ערוץ רשת 13
בגזרת העיתונאים, עמית סגל הוא העיתונאי החם בישראל עם כמעט 85 אלף שיחות ברשת עליו לאורך השנה. טל שניידר - שחזרה השנה גם לפרינט - כבשה את המקום השני עם 57 אלף שיחות. את העשירייה סוגר העיתונאי הוותיק וחתן פרס ישראל יעקב אחימאיר, שגם רשם גידול ענק בחשיפה אליו בזכות התייחסות שוטפת שלו לאירועי השעה ובנושאי תקשורת. 
העיתונאים הכי חמים ברשתות החברתיות
מי עשה את הזינוק המשמעותי ביותר השנה ברשתות החברתיות?

המינוי של ביסמוט, אולי הכי "רוק סטאר" של עולם העיתונות הסוער, הקפיץ את השיח סביבו והוא במקום השני ברשימת העיתונאים הצומחים ב-2017 מבחינת צמיחה באחוזים. ראשון בפרמטר זה רק לכתב ומגיש חברת חדשות 2 פוראת נסאר, שהכפיל כמעט פי 4 את השיח סביבו בשנה החולפת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה