תקשורת ומדיה

אחרי "האיום": RGE לשר קרא - אל תתערב במכרז ערוץ הכנסת

סמנכ"ל הדיגיטל של RGE ערן טיפנברון ביקש מקרא שיבהיר כי אין בכוונתו בהליך המכרזי, לאחר שבשבוע שעבר השר "איים" כי יו"ר מועצת הכבלים עשויה לזוז מתפקידה
אלכסנדר כץ | 
איוב קרא (צילום אלכסנדר כץ)
קבוצת RGE העבירה הבוקר (יום ד') מכתב לשר התקשורת איוב קרא, בו היא דורשת ממנו להבהיר לאלתר שאין בכוונתו להתערב בכל הנוגע להליך המתקיים במכרז לערוץ הכנסת.
קבוצת RGE דורשת משר התקשורת איוב קרא לא להתערב בהליך המכרזי של ערוץ הכנסת ובשיקול דעתן של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב ושל המועצה. את המכתב בנושא שלח היום (יום ד') סמנכ"ל הדיגיטל של RGE, ערן טיפנברון, בעקבות תקרית שהייתה בשבוע שעבר בישיבת הוועדה המיוחדת שדנה בערוץ הכנסת ובערוצים הייעודיים.
באותה ישיבה אמר אמר נתנאל סימנטוב, נציג הבעלים של ערוץ 20 שזכה במכרז לערוץ הכנסת, מכרז שבוטל בנתיים על ידי מועצת הכבלים: "אם ייפתרו הבעיות הרגולטוריות נוכל להמשיך. אבל זו לא תהיה החלטה חד צדדית. שאני אתחייב באופן חד צדדי כשהצד השני שם לי פטיש על הראש?". השר קרא התפרץ לדברים ואמר: "אף אחד לא יחליט לך שום דבר, תפסיק לדבר בצורה כזו. לא יסתמו לך את הפה ויהיה חופש ביטוי. היא (ככל הנראה כשהוא מתכוון ליפעת בן חי שגב, א"כ)  לא תהיה ואתה תהיה" .
ב-RGE חוששים שמדובר באקט שעשוי "להתפרש כניסיון להשפיע על שיקול היו"ר ושיקול דעתה של המועצה באמצעות איום על עתידה המקצועי". עוד נטען כי "ניתן, חלילה, להבין מהדברים, כי כוונתו של כבוד השר הייתה שד"ר בן חי-שגב 'לא תהיה' במועצה, אם וככל שתתקבל בה החלטה שאינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של קבוצת ערוץ 20", דבר שמשפיע מן הסתם על ההליך המכרזי של קבוצת RGE שהגיעה למקום השני ואמורה הייתה לקבל את הזכות להפעלת הערוץ".
טיפנברון כתב במכתב כי "עניינו של מכתבנו זה, בבחינת קול קורא לכבוד השר, כי ימנע מליצור ולו מראית עין של התערבות בשיקול דעתה של המועצה ושל העומדת בראשה, אשר מונתה על פי חוק לדון בעניינים האמורים".
 
כזכור, קבוצת RGE באמצעות חדשות עשר הגיעה למקום השני בהליך המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, זאת לאחר שערוץ 20 הוכרז כזוכה במקום הראשון. בהמשך עתרו נציגיRGE וחדשות 2 לבג"צ בבקשה לפסילת ערוץ 20 נוכח העובדה כי הצעתה הייתה, להגדרתן, "תכסיסנית" ונפלו בה פגמים רבים ביניהן, העדר הלימה בהצעת הערוץ בין התכנית העסקית לבין הצעת התוכן. בבג"ץ קיבלו את העתירה וזכייתו של ערוץ 20 במכרז בוטלה.
ואולם כעת דורשים בחדשות 2 לבטל כליל את המכרז ולערוך הליך חדש, בעוד ש-RGE דורשת שמועצת הכבלים והלוויין בבקשה תכריז עליה כעל הזוכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה