תקשורת ומדיה

בגלל הרייטינג: סימן שאלה לגבי עתיד האח הגדול בריטניה

דיווח בדיילי מייל מוקדם יותר השבוע קבע כי התכנית תרד מהאוויר בשל הרייטינג הנמוך, אבל באנדמול שיין טוענים כי הם עדיין במגעים עם צ'אנל 5 המשדר את הריאליטי
אלכסנדר כץ | 
האח הגדול בריטניה (צילום לוגו)
האם האח הגדול תסיים את דרכה בבריטניה לאחר 18 שנים? דיווחים סותרים בימים האחרונים טוענים כי הנהלת צ'אנל 5 החליטה להוריד את התכנית מהאוויר בשל נתוני רייטינג נמוכים. ואולם, גורמים בבעלת הזכויות אנדמול שיין מכחישים את הנחרצות בדיווח של הדיילי מייל הבריטי, וטוענים כי החברה נמצאת במגעים לגבי המשך שידור התכנית.
הדיווח בדיילי סטאר זוכה לחיזוק מתוך הערוץ עצמו, כאשר מנהל התכניות של צ'אנל 5 בן פראו אמר לפני שבועות אחדים בפסטיבל הטלוויזיה באדינבורו בסקוטלנד כי היה "יותר משמח לנהל ערוץ ללא 'האח הגדול' בו. אני רוצה תכניות משלנו". בעקבות כך מנהל אנדמול שיין בריטניה ריצ'רד ג'ונסטון הודיע כי מתוכנן מקצה שיפורים ושיפוצים בפורמט
'האח הגדול' עלתה לאוויר בבריטניה לראשונה ב-2000 על ידי ערוץ 4 היוקרתי, וזכתה לנתוני צפייה גבוהים. ב-2011 התכנית בוטלה וצ'אנל 5 רכש את הזכויות עליה. הזכויות חודשו ב-2015 ל-3 שנים, והחוזה אמור להסתיים בסוף השנה הנוכחית.
לזכותה של 'האח הגדול' ייאמר כי הזניקה ב-2016 את צ'אנל 5 לדירוג הטוב ביותר שלו ב-13 השנים האחרונות, אבל מאז הצופים נטשו. נתוני הצפייה לתכנית ה-VIP שמשודרת בימים אלו עומדים על כ-1.5 מיליון צופים לפרק – רייטינג נמוך מדי לתכנית בסדר גודל השקעתי והפקתי כזה, ובמדינה גדולה כמו בריטניה. על פי הערכות, ההכנסות שיוצרת תכנית הריאליטי הזו עומדים על כ-21 מיליון דולר בעונה. 
בארץ תעשה בחודשים הקרובים העונה החדשה של 'האח הגדול', לראשונה תחת כנפי רשת, ערוץ רשת 13, לאחר שהושקה ושודרה שנים בקשת. הסיבה - אנדמול מחזיקה בשליש ממניות רשת. בישראל התכנית נחשבת לפצצת רייטינג, ומעניין כיצד תתפקד בעידן שאחרי פיצול ערוץ 2 ולא בידי קשת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה