תקשורת ומדיה

פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית יוענק לשרון שפורר

שפורר, חברת 'המקום הכי חם בגיהנום' שזכה בעצמו ב-2014 בפרס, נבחרה משום ש"לקחה על עצמה לחקור נושאים, בפלטפורמות חדשות שבהן תוכל לפעול באופן עצמאי"

אלכסנדר כץ |  2
שרון שפורר (צילום יובל אצילי)
פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית יוענק השנה לעיתונאית שרון שפורר. הפרס בשווי של 15 אלף שקלים, יוענק בטקס שיתקיים במהלך כנס DIGIT 2018 של בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה וחברת גוגל
שפורר היא חברת מערכת אתר המקום הכי חם בגיהנום, שקיבל בשנת 2014 את פרס DIGIT יחד עם המייסדות שלו אירית דולב ועינת פישביין. מנימוקי ועדת הפרס: "שרון שפורר היא עיתונאית-חוקרת חדשנית, ערכית ואמיצה. שפורר לוקחת על עצמה לחקור נושאים שהעיתונות הממוסדת נמנעת מלעסוק בהם, בפלטפורמות חדשות שבהן תוכל לפעול באופן עצמאי, ומתמודדת עם סיכונים מקצועיים שנובעים בין היתר מהעבודה בעולם הדיגיטלי".  
שפורר היא עיתונאית עצמאית עם חשיפות רבות בתחומים הכלכליים והחברתיים. היא גם סופגת לא אחת תביעות המוגדרות כ"תביעות השתקה", ולפני כחצי שנה השליחה מהלך של גיוס המונים כדי לעזור לה להתמודד עם אותן תביעות, שלפחות במקרה אחד - מול היזם דוד דגמי (שבעברו היה סוחר נשים), התביעה נבעה מפוסטים בפייסבוק שהעלתה שפורר בעניינו. 
עשרות מועמדויות הוגשו גם השנה לפרס DIGIT. חברי ועדת הפרס הם ד"ר נעם למלשטריך לטר, דיקן מייסד בית ספר סמי עופר לתקשורת; פול סולומון, סמנכ"ל תקשורת גוגל ישראל, מזרח תיכון, טורקיה, אפריקה ורוסיה; ורועי כ"ץ, יו"ר כנס DIGIT. השלושה ציינו כי "שלל המועמדויות השנה של עיתונאים וגופי תקשורת מהדהדים את העשייה הדיגיטלית בישראל ואת הניסיונות לייצר עוד ועוד פורמטים דיגיטליים ייחודיים על מנת להישאר רלוונטיים עבור המשתמשים".   
בשנת 2015 הוענק הפרס לעיתונאי עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות ערוץ 2; בשנת 2016 לעיתונאי תומר אביטל, מייסד ומפעיל הפרויקט '100 ימים של שקיפות'; ובשנה שעברה לגיא לרר, מגיש 'הצינור' בזמנו וכאיום 'הצנרת' ברשת 13. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מכירה אותה שנים ועדיין לא הצלחתי לגבש על הבחורה הזאת
    ציפי 03/2018/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיעה.
    סגור
  • 1.
    כנראה שאתיקה עיתונאית הוא לא אחד מהקריטריונים בשיפוט
    אני 03/2018/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחורה שפוטרה מכל מערכת בה עבדה. לא כי היא המערכת "התקפלה" לבעלי ההון, אלא כי מדובר בבחורה לא אחראית.
    סגור