מדיה

yes ממשיכה לדמם – פרטנר צירפה 29 אלף לקוחות ברבעון

עונת הדוחות ממשיכה גם בתחום התקשורת. yes איבדה עוד 9,000 בתי אב, ובסך הכל איבדו 2 החברות הוותיקות 17 אלף, מול 45 אלף שהצטרפו לפרטנר TV וסלקום TV
אלכסנדר כץ | 
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת פרטנר TV (צילום אלכסנדר כץ)
בצל החקירות נגד בזק ואתר וואלה, מתפרסמים דוחות החברה כולל דוחות החברה הבתyes . על פי הדוחות עולה כי מספר לקוחות yes בסוף שנת 2017 על 587 אלף בתי אב, ירידה של יותר מ-9,000 ביחס לרבעון השלישי של אותה שנה – אז מספר בתי האב שהיו מנויים לחברה עמד על 596 אלף.
ההכנסות בשנת 2017 הסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקלים מול 1.75 מיליארד שנה לפני כן, ירידה של 5.4%. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-404 מיליון שקל לעומת כ-438 מיליון שקל ברבעון הרביעי 2016, ירידה של כ-7.8%. עיקר הירידה כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות ומשחיקה בהכנסה ממוצעת למנוי – מ-237 שקלים למנוי ברבעון הרביעי של 2016, ל-226 שקלים ברבעון האחרון של 2017.
 
ההפסד הנקי לשנת 2017 הסתכם בכ-244 מיליון שקל לעומת רווח של כ-68 מיליון שקל בשנת 2016. הגידול בהפסד הנקי נובע בעיקר מהפחתת נכס המס במלואו בקיזוז ירידה בהוצאות מימון בתוצאה מהמרת הלוואות הבעלים להון. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2017 הסתכם ב-11 מיליון שקל.

מנכ"ל yes רון אילון מסר כי "שוק הטלוויזיה נמצא בעיצומה של תחרות עזה הנחלקת לשירותי פרמיום ושירותי לואו-קוסט וגם בתקופה זוyes  ממשיכה להוביל את השוק עם הצעת ערך חדשה שהשקנו לאחרונה, yes ULTIMATE, המאפשרת במחיר אחיד לכלל הלקוחות - קיימים וחדשים - לקבל הרבה יותר ולשלם פחות עבור התוכן הטוב בישראל, שירות לקוחות בלתי מתפשר וחדשנות מוצרית מנצחת". 
 
הכיוון של המתחרה הצעירה פרטנר  TVשונה לחלוטין. בדוחות חברת פרטנר היום עולה כי לשירות הטלוויזיה שלה היו בסוף השנה האחרונה 64 אלף בתי אב לקוחות, גידול של 29 אלף מהרבעון השלישי של 2017.
 
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי אומר: "פרטנר TV מובילה את שוק הטלוויזיה בישראל במספר המצטרפים, ובפער עצום מהמתחרים. ברבעון הרביעי הצטרפו לפרטנר TV עוד 29 אלף משקי בית, והיום יש כבר יותר מ-64 אלף משקי בית שמחוברים לפרטנר TV, רובם לקוחות שנטשו את HOT ו-yes ובחרו לעבור לשירות הטלוויזיה היחיד בישראל שמציע לכל לקוחותיו ממיר 4k מתקדם ונטפליקס בלחיצת כפתור בשלט. שיתוף הפעולה שלנו עם נטפליקס ממשיך להוכיח את עצמו ואנחנו גאים בשיתוף פעולה זה ורואים את הערך הרב שהוא מביא ללקוחותינו". 
 
השבוע הודיעה סלקום בדוחות סיכום 2017 כי מספר לקוחות סלקום TV עומד על 183 אלף בתי אב, נכון לסוף לשבוע זה – מה שמצביע על גידול של 29 אלף לקוחות בכמעט 2 רבעונים, הרביעי של 2017 וחודשיים וחצי ראשונים של 2018.
בחישוב לפני הרבעון הרביעי, עולה כי 2 החברות החדשות סלקום TV ופרטנר TV צרפו יחדיו 45 אלף בתי אב (29 אלף לפרטנר, 16 אלף לסלקום), בעוד HOT איבדה 8,000 והגיעה ל-789 אלף בתי אב, ואילו yes ירדה כאמור ב-9,000 ל-587 אלף בתי אב. מדובר על 17 אלף בתי אב שעזבו את החברות הוותיקות, מול 45 אלף שהצטרפו לחברות החדשות – כלומר לקוחות חדשים שנכנסו לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, אולי גם על חשבון עידן פלוס, בזכות המחירים הזולים שסלקום ופרטנר מציעות – 70-100 שקלים לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה