תקשורת ומדיה

פעם הם היו חברים: הדם הרע בין 2 בכירי רשות השידור לשעבר

פוסט של יגאל רביד הציף מחדש את מערכת היחסים העכורה עם יואב גינאי, חברו ומנהלו לשעבר. בין היתר כינה אותו "רמאי". אז פנינו לשניהם - התגובות בפנים
אלכסנדר כץ |  17
יגאל רביד ויואב גינאי (צילום יח"צ, דוד וינוקור)
אין הרבה אהבה בין יגאל רביד ליואב גינאי, שפעם, לפני שנים רבות, היו חברים. כעת פוסט בפייסבוק מציף שוב את פרטים על מערכת היחסים העכורה בין השניים, שהגיעו לעמדות בכירות ברשות השידור המנוחה – רביד כמגיש טלוויזיה ורדיו, וגינאי כמנהל חטיבת התכניות.  
רביד פרסם פוסט ארוך בתגובה לטור של אריאנה מלמד בהארץ על האסטרולוגית מרים בנימיני, בעלת פינה קבועה מזה שנים רבות בתכניות שישי של גינאי, בזמנו ברשת ב' וכעת בגל"צ. "הביקורת של אריאנה מלמד בהארץ על שידורי האסטרולוגית מרים בנימיני מזכירה לי שלפני יותר משנה, כשהתקרב מועד סגירת רשות השידור וגברו החששות והדיכאון בקרב העובדים, חזתה האיצטגנינה (אדם העוסק בחיזוי עתידות באמצעות כוכבים, א"כ) ברשת ב' שהרשות לא תיסגר והתאגיד לא יקום. 'זה לא יקרה', פסקה כרגיל בחיוך. החיזיון חסר השחר פומפם על ידי הפזמונאי והרמאי יואב גינאי שהיה בתפקיד ניהולי ברשות השידור ממנו המשיך כידוע לחקירות המשטרה, ועשה לו קונים שנאחזו בו כמו בישועה: 'בנימיני אמרה' היה השיח בין רבים מעובדי רשות השידור ובני משפחותיהם. כבר לא נבואות מופרכות שאל גור וג'ון קרי יזכו בנשיאות, אובמה יפסיד, וירדנה ארזי תנצח באירוויזיון, אלא זריית חול ותקוות שוא בקרב אנשים מיואשים שהקרקע נשמטה תחתם, והיו מוכנים להקשיב לאסטרולוגית שההנהלה ממליצה עליה...".
  
בהמשך ציין רביד כי "יחסים מיוחדים מתקיימים בינה ובין ידיעות אחרונות שמפרסם את נבואתה שנים רבות לצד הפינה אצל יואב", והוסיף כי "יואב עצמו שנותן לה במה עד היום נהנה משירותי האסטרולוגיה שלה שנים חינם אין כסף, למרות שאסור לו בתכלית האיסור כעובד ציבור לקבל מתת כזה. השחיתות הגיעה עד כוכבי רקיע, בבואה לרקב שהחריב את רשות השידור. הוא אפילו העניק לחבריו, לאחד ממנהליו, ולי במתנה מפות אסטרולוגיות אצל בנימיני. ביננו, לא מציאה גדולה. לא המפה, לא היא, לא הוא, ולא אני שנגעלתי והבלגתי. הדבר היחיד שהעסיק אותי כחילוני שגדל בין דתיים היה איך אישה שמציגה עצמה יהודייה מאמינה עוסקת בעבודה זרה של כוכבים ומזלות המנוגדת לבסיס האמונה באבינו מלכנו. אבל דבר טוב אחד יצא מהחוויה הזאת. יצאתי מביתה בירושלים ונגמלתי מאסטרולוגיה".
לדבריו, "בסיפור הזה נחצה קו אדום בוהק שמסתתרים תחתיו כמה קוים שחורים. וגינאי שחתום עם הזליגים (כינוי על שמו של זליג רבינוביץ', א"כ) על חיסול רשות השידור, בלי קשר לתוצאות החקירות והתגובה הבזויה שלו לתחקירי השחיתויות והגניבות כאילו פעל משיקולים מקצועיים, כדאי לו שיעשה תיקון ויבקש את סליחת החברים מרשות השידור במקום לתדרך עיתונאים נגד התאגיד".

מתי בדיוק עבר ביניהם חתול שחור?

מקור ההתקררות ביחסים נעוץ בשנים האחרונות של רשות השידור, כשגינאי היה מנהל חטיבת התכניות והגיש תכניות תרבות ברשת ב' ובערוץ 1, ואילו רביד מגיש תכנית הנוסטלגיה 'כך היה', לצד הגשת משדרים מיוחדים בטלוויזיה ויומני חדשות בקול ישראל. רביד ניהל מאבק במשה נסטלבאום, שהיה בשר מבשרה של הנהלת רשות השידור, ואף קיבל צו הגנה ממבקר המדינה, ואת אות אומץ.
בלי קשר, הביקורת על התנהלות הנהלת רשות השידור הלכה וגברה, כשהרפורמות בה בוטלו והוחלט לפרקה ולהקים גוף חדש. בשנתיים האחרונות פורסמו 2 תחקירים בתכנית המקור בערוץ עשר וב-TheMarker על שחיתות לכאורה בהפקות של רשות השידור באותה עת, כשהאצבע הופנתה לבכירי ההנהלה בזמנו שהודחו, בהם המנכ"ל יוני בן מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ'. גם גינאי "נשרט" מאותם תחקירים במסגרת תפקידו כמנהל חטיבת התכניות. המשטרה פתחה בחקירה פלילית לבדיקת הטענות הקשות שעלו בתחקירים. 
מקשרי חברות לא נותר דבר, וגורמים המכירים את השניים מספרים על תהום שנפערה ביניהם. גורמים מצביעים על אכזבה עמוקה של רביד מגינאי, מאחר שלא זכה לגיבוי מגינת - מנהלו בחטיבת התכניות באותה עת, שגם לא יצא נגד התנהלות הנהלת הרשות. גורמים אחרים יוצאים נגד יגאל רביד ונגד אישיותו – לאחר שזה הרבה לדבריהם להסתכסך עם אנשים ברשות ובכל מקום בו עבד בעבר.
יגאל רביד אמר לאייס: "שנה אחרי סגירת רשות השידור ופיטורי 1,800 עובדים, יש המלצות של המשטרה והפרקליטות להעמיד לדין את החבורה המושחתת והכושלת שניהלה את הרשות והחריבה אותה. חבל שיואב בחר להיות חלק מאותה הנהלה ולבגוד בחבריו כפי שעולה מכמה תחקירים. ושיחליף את האסטרולוגית שאמרה שהרשות לא תיסגר והתאגיד לא יקום".
יואב גינאי אמר לאייס: "הפוסט המגוחך אינו ראוי לתגובה ומעורר רחמים עזים על האיש שכתב אותו".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מעליב אותי שעבדנו באותו מקום
    אנטי אייגינ ג 5 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זליג מבריק? הצלחת שאכל ממנה מבריקה. בזכותו יוני נבחר למנכל כי זליג לא היה כשיר. אבל כולם ידעו שזליג הוא המנכל בפועל. זה לא שהשחיתות התחילה אצלם אבל הם הביאו את הכל לשיאים חדשים. יואב גינאי ויגאל רביד אכלו גם הם מהצלחת של זליג ויוני ונסטל ואז עבר חתול שחור והחברים כבר לא. זליג הבין בחושי ההישרדות שלו שצריך להורדי פרופיל והצלחת המבריקה עזרה לו לקבל את התפקיד העכשווי שלו. זליג ונסטל ויוני ויגאל ויואב הם לא תמימים. כולם שאבו מאותה באר ודירדרו אותהי עד שהתייבשה על כולנו. אתה כותב על הצלחתו של זליג בתפקידו החדש. נו בטח... כשכולם יודעים מי היד המאכילה ויודעים שהיד המאכילה יכולה להמשיך ולתמוך גם אני הייתי מזמר על כמה זליג נפלא ונהדר. כל החבורה הזו אותו דבר. כולם. מי שהיה חבר שלהם קיבל צ'ופרים ומי שלא עשו לו את המוות.
    סגור
  • 13.
    האמת כמי שעבד עם שניהם
    א' 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    את שניהם אני לא אוהב. אף אחד מהם לא צדיק אבל אין לי אפילו כח לפרט, זה שייך לעבר
    סגור
  • 12.
    רביד איש לא אמין
    רונית 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כמי שמכירה את יגאל רביד כבר שנים אני לא מתפלאת שאינו עובד היום בשום מקום חוץ מתחנה מקומית בהרצליה. סכסכן, לא אמין, מתעמר בעובדים איתו ושונא בעיקר את עצמו. א לעומתו יואב גינאי, על חסרונותיו (ולמי אין?), הוא איש תרבות מקסים, מפרגן והיה אחד המנהלים בעלי הלב הגדול ביוחר שהכרתי. דברי ההבל העלובים של רביד רק מעידים באיזו מצוקה מקצועית ואישית הוא נמצא וגם אני כואב רק בזה לו ובעיקר מרחמת עליו.
    סגור
  • 11.
    יגאל צודק
    רונלדיניו 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    2 6
    היו מנהלי אגפים ששמרו על כבודם התעמתו עם זליג ויוני ושילמו מחירים: יורם כהן בחדשות, בילי סגל בסרטייה, איתי לנדסברג בתעודה ודרור קבלרו בבידור. יואב היה יקירם והיום הוא משלם.
    סגור
  • 10.
    האמת אני מבין הטב את גינאי אך קשה לי להבין את ההזוי שש
    יוסי שמיע 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני אחד העובדים הבכירים ברשות השדור ומכיר את שניהם מקרוב..לצערי הרב יגאל רביד רחוק מאוד מהאמת ודבריו הם דברי הבל אך לעומתו יואב גינאי איש נהדר ומודע לטפשותו של רביד וזו עובדה...
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    גינאי צדק רביד פאטטי ומעורר רחמים
    יואל 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ההומו המזדקן עם החתול הפך כבר בדיחה. איש דוחה שמספר שונאיו כפול ממספר אוהביו. הוא משועמם. לא אשה לא ילדים, הוא חייב לריב, להשמיץ להטיף מוסר. אבל את מי האיש הפאטתתי הזה מעניין. כל פעם הוא מחפש אדם אחר לריב איתו. פעם זה יוני, אחר כך נסטל, עכשיו יואב , תגידו האיש בסדר? כמה אוייבים הוא צובר? גם ככה די תיעבו אותו ברשות. הוא מציג א עצמו כמי שדאג לעובדי הרשות אבל העובדים ברשות לא סבלו אותו. הוא רב עם אנשים בחדשות, בכך היה ואיפה לא. הגיל לא מרגיע אותו. זה כנראה האופי הנורא בתוספת התשוקה הבלתי נשלטת לרכלנות.
    סגור
  • בוקר טוב נסטי (ל"ת)
    הנהלת בתי המשפט 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אני חותם על דבריו של יואל ומזכה אותו..פשוט אמר את האמת (ל"ת)
    מנחם גרנית 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    יגאל רביד מביך
    עלוב החיים 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    איש איום. איש מגעיל. כל זמן שהיה מקורב לצלחת הכל היה בסדר. ברגע שסר חינו פתאום הוא נעשה מגן שלטון החוק. מי שהיה בטלוויזיה מכיר את יגאל רביד האמיתי האינטרסנט שעף על עצמו. יואב גינאי מביך בעצמו עם כל ניגודי העניינים שהיו לו . רביד מקנא בגינאי ולכן פותח את הפה. עצה ליגאל: עזוב. אתה פתטי. תקנא בגינאי בשקט שאף אחד לא ישמע כי הטרוניות שלך לא מעניינות אף אחד. איפה היית כל השנים ולמה לא שמענו ממך כל הזמן הזה?
    סגור
  • 7.
    מכירה אותו כמאפרת איש נורא
    יעל 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אדם דוחה.
    סגור
  • 6.
    עדיף ליואב גינאי לשתוק
    י ל פרץ 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 7
    יואב איש איום שמתנהג בצורה מפוקפקת כבר שנים. ״עבד כי ימלוך״ מגדיר בדיוק מופלא את ההתנהגות המכוערת של יואב!
    סגור
  • 5.
    איפה רביד ואיפה כל אלו שיצא נגדם?
    אנטי אייג'ינג 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נסטלבאום תוך חודשים עורך דין שניראה שיתבע לכולם ובשם כולם את האמאמא על כל ההשמצות ודברי הרכיל, זליג (מתקן) כהרגלו נאבק ומצליח לתקן קלקולים וכל חכמי המדינה ממשיכים לרצות בחוכמתו,הברקותיו, שלא נדבר על ייצוב כלכלי של תאטרון ששכר אותו דקה לפני שנסגר(כולנו בשוק הרמנו גבה מה לו ולזה לכו שמעו היום איך מדברים עליו כמנהל מקצועי ופרסונה גראטה) קטן עליו . גינאי תותח תרבות שאפילו לא מגיב לעליבות הפוסט מוביל בגל"צ את תוכנית התרבות המובילה ואמוערכת בבראנז'ה(אולי בזכות האסטרוליגית???) ממשיך להיות האור והתומים. ורביד? תזכירו לנו מי שכר אותו לעבודה? רביד תגרן שלא הבין מעולם שכל מה שעושה בסופו של דבר פוגע בעצמו וכולם סביבו הפסיקו מזמן להתייחס אליו ברצינות. במקום להסתכל קדימה על החיים ולהמשיך הלאה הוא טוחן ססמאות ועושה הכל כדי שמישהו יתעניין בו שוב. חבל יכל דווקכ לחזור לבמה המקצועית ולהצליח אבל על אופי רבותי, קשה להתבגר. נסטלבאום יקרע אותו לגזרים בסוף עד שישלם לו הכל תאמינו לי מכירה אותו 30 שנה,פראייר הוא לא. ושחיתות???? חחחח הצחקתם אותי אף אחד מהם לא מעורב נמתין ונחזה
    סגור
  • 4.
    מעולם לא הסתכסתי עם יגאל רביד
    עובד רשות לשעבר 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    3 7
    לא מפחד לומר את מה שמרגיש,
    סגור
  • 3.
    השחיתות ברשות השידור היתה קיימת שנים
    רשותניק 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זוכר את מר רביד משדר בבוקר בערוץ הראשון ובמקביל מקבל תשלום מקול ישראל על כוננות באותם שעות התממות קשה. שני מזדקנים....פתתיים...
    סגור
  • 2.
    יגאל רביד הוא אדם איום
    ניצה 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הצליח להסתכסך ולהעליב את כל מי שעבד איתו .
    סגור
  • 1.
    הפעם אני לצד רביד
    אביעד 04/2018/23
    הגב לתגובה זו
    6 10
    כיוצא רשות השידור , אחרי שראיתי מה המנהלים עשו שם ואיך השחיתו כל חלקה טובה שהביאה לסגירת הרשות , יגאל רביד צודק בהתבטאות שלו נגד גינאי. טוב שגינאי לא הוחתם בתאגידועדיף שלא היה ממשיך בתקשורת
    סגור
  • כנראה מי מחברי "עביד" שיכנע אותך!!הא הא הא (ל"ת)
    שייקה 04/2018/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור