תקשורת ומדיה

בזכות מתקפת היח"צ והשיווק: כמעט 5% לג'ירו בערוץ הספורט

מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, מצליח לרתק את הצופים הישראלים למסך. הממוצע ב-4 השעות בשבת עמד על 4.6%, ובשישי - על 2.6%
אלכסנדר כץ |  1
לצד עשרות האלפים שהמתינו בצדי הכבישים מצפון ועד מרכז הארץ כדי לצפות ב-167 רוכבי האופניים, מרוץ ג'ירו ד'איטליה מצליח לרשום נתוני צפייה נאים מאד גם בערוץ הספורט. מנתונים שהגיעו לידי אייס עולה כי המשדר אתמול (יום שבת) בין השעות 13:00 ל-18:30, משך 4.7% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית. אתמול המסלול החל בחיפה, הצפין לעכו ומשך המשיך ליוקנעם, זכרון יעקב, קיסריה וכביש החוף עד לסיומו בתל אביב – ובסך הכל כמעט 170 ק"מ.
פתיחת המרוץ שלשום, במרוץ נגד השעון בירושלים, הניב בין השעות 13:30 ל-18:30 רייטינג של 2.6%. יש לציין כי ערוץ הספורט אינו חבר בוועדה הישראלית למדרוג, ולכן נתוניו אינם מתפרסמים בצורה רשמית, למרות ששלל ערוצים נבדקים אף הם.
הג'ירו ד'איטליה הוא מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, אחרי הטור דה-פראנס. מדובר על האירוע התקשורתי-תיירותי הגדול ביותר שנערך בישראל, שמסוקר על ידי יורוספורט לכמיליארד צופים ב-194 מדינות ברחבי העולם, במהלך 3 ימי השידורים מישראל. מי שחתום על הבאת התחרות הזו לישראל הוא איש העסקים והפילנתרופ היהודי־קנדי סילבן אדמס שתרם עשרות מיליוני שקלים כדי לממש את חלום הבאת התחרות ארצה.
בסך הכל עלות הבאת הג'ירו וקיומה בישראל עומד על כ־25 מיליון יורו (כ-100 מיליון שקלים), בין היתר תשלום של 10.75 מיליון יורו הם התשלום הבסיסי ל-RCS Media Group שמחזיקה בזכויות הג'ירו, 2 מיליון יורו הם עלות ההפקה של צילומי הטלוויזיה, ועוד הוצאות הקמת נקודות הזינוק ונקודות הגמר, אבטחה, מתחמי VIP, אוהלים לספורטאים, במות, שיפוץ כבישים, מחסומים, גדרות, אכסון המתמודדים, שינוע מטען לישראל, שילוט ועוד. משרדי הממשלה השונים בונים חזק על האירוע הזה. משרד התיירות מימן את האירוע בכ-10 מיליון שקלים, חלק ניכר מהם לטובת יחסי ציבור, שיווק ופרסום. בפועל האירוע כבר מושך יותר מ-10,000 תיירים שיגיעו לצפות בתחרות היוקרתית. אבל במשרד התיירות מאמינים כי זה רק תחילתו של זרם תיירים שיגיעו בעקבות הג'ירו.
לצד 16 שעות השידור בלייב ביורוספורט, האירוע משך כ-600 עיתונאים ואנשי תקשורת, ומערך היח"צ כולל את איילת פריש כמנהלת האסטרטגיה יחד עם משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ שמנהל את המבצע התקשורתי. מול התקשורת בעולם פועל ג'וש הנטמן, הבעלים של חברת הייעוץ האסטרטגי הבינ"ל Number 10 Strategies, ולצידו 20 לשכות בכל העולם שעוסקות בפעילות PR של האירוע הבינ"ל. תקציב קמפיין הג'ירו בישראל עומד על כמיליון יורו, ותקציב יחסי הציבור שלו - עוד חצי מיליון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלומר, אפילו הם עקפו את אופירה וברקו? (ל"ת)
    שלומי 05/2018/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור