תקשורת ומדיה

ארה"ב: זינוק מטורף בהוצאה לפרסום באודיו הדיגיטלי

הרבה יותר מפרסמים באודיו הדיגיטלי, השת"פ בין Spotify לשירות הפודקאסטים NPR, החזרה של SERIAL, ומי המאזינים הכבדים לרדיו? דרור גנות בעדכוני רדיו דיגיטלי
דרור גנות | 
רדיו דיגיטלי (צילום Istock)
דוח IAB לשנת 2017 מציג זינוק של 39% בהוצאה לפרסום אודיו דיגיטלי. בסך הכל, על פי IAB (the Interactive Advertising Bureau), ההוצאה עומדת על 1.6 מיליארד דולר בשנה החולפת ביחס ל-1.1 מיליארד ב-2016, גידול של חצי מיליארד דולר רק באפיק הזה.  
הדוח מציג צמיחה בהוצאה לפרסום בפורמטים נוספים לרבות וידאו, חיפוש, דיספלי ועוד. סך ההוצאה לפרסום בדיגיטל בארה"ב עמדה על 88 מיליארד דולר, גידול של 21% לעומת 2016 המוסברת בשימוש הגובר במכשירים הדיגיטליים ועליונות המובייל.

כל קטלוג הפודקאסטים של NPR יהיה זמין ב-Spotify

ראשית, גילוי נאות: אנו ב-ADIO משווקים פרסום במגוון תחנות רדיו אונליין, ערוצי מוזיקה ופודקאסטים - ולאחרונה גם את Spotify בישראל. ועכשיו אחרי הגילוי: שירות הסטרימינג Spotify ממשיך לשלב פודקאסטים, וכעת גם את כל קטלוג הפודקאסטים של ענקית המדיה ושירות הפודקאסט המוביל בעולם NPR (National Public Radio) הכולל מגוון פודקאסטים, מדובר במהלך אסטרטגי של 2 ענקיות מדיה שיאפשר למיליוני מאזיני Spotify להאזין גם לפרקים חדשים מבית NPR.
על פי הנתונים, ל-NPR יש כ-16 מיליון מאזינים לפודקאסטים בכל חודש וכעת נתונים אלו אמורים לזנק באמצעות שיתוף הפעולה עם Spotify - גוף עם 157 מיליון המשתמשים ברחבי העולם ונוכחות בכל מכשירי הקצה הדיגיטליים. Spotify שהושק לאחרונה גם בארץ, יאפשר גם לפודקאסטים ישראלים להיכנס לפלטפורמה. 

עונה 3 לפודקאסט SERIAL

חדשות מעולות למעריצי הפודקאסט SERIAL. העונה השלישית תעלה ככל הנראה בסתיו הקרוב. SERIAL של ג'ולי סניידר ושרה קינג, הוא אחד הפודקאסטים המובילים בעולם ועוסק בז'אנר חקירות פשעים אמיתיים שקרו הפך מזמן למיינסטרים וקהל מעריצים עצום.
העונה הראשונה ב-SERIAL עסקה בעדנאן סייד שהורשע ברצח לפני 2 עשורים, תחקיר ושידור הפודקאסט הביא לפתיחת משפטו מחדש. העונה השנייה עסקה בחייל צבא ארה"ב שנתפס על ידי הטאליבן בשנת 2009 ובילה 5 שנים בשבי. 

מאזינים כבדים – תמצית מחקר Edison Research  

חברת Edison Research פרסמה נתונים נוספים ממחקר The Infinite Dial 2018 ומציגה את דוח המאזינים הכבדים לרדיו ולאודיו. תוצאות המחקר מתמקדות באמריקאים שדיווחו על הקשבה ליותר משעה אחת של רדיו ביום האחרון, ומהווים כ-30% מהאוכלוסייה מעל גיל 12. על פי תוצאות המחקר, המאזינים הכבדים הם בעיקר גברים בגילאי 55-65 ואחריהם 35-54, לרוב בעלי משרות מלאות ואקדמאים.
דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ברדיו הדיגיטלי, פודקאסטים וב- Spotify.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה