תקשורת ומדיה

הבריטים נגד גוגל ופייסבוק: העיתונים ימכרו פרסום אונליין ביחד

על פי המודל שעליו סיכמו הצדדים, שיתוף הפעולה שלטובתו תוקם חברה נפרדת יוגבל למכירת פרסום באתרי האונליין בלבד ללא שום זליגה לפרינט
משה בנימין |  1
רשתות חברתיות (צילום Istock)
בניסיון לבלום או לפחות להאט את ההשתלטות המואצת של גוגל ופייסבוק על כספי הפרסום בדיגיטל, 3 פאבלישרים בריטיים - הגארדיאן, הטלגרף וניוז UK חוברים יחד ומציעים את מלאי הפרסום ב-3 האתרים לרכישה במקום אחד באמצעות חברה שתוקם ותנוהל במשותף על ידם.
הפרוייקט שייקרא Ozone Project הוכרז במהלך פסטיבל קאן ליונס ויושק בעוד מספר חודשים. מודל השת"פ הבריטי הוא חלופה שנבחנת רבות בשווקים בעולם המערבי כדי להתמודד עם נתח השוק הצונח של גופי המדיה בכספי פרסום. בישראל, לדוגמה, אתרי התוכן המובילים חברו יחד כדי למכור את מלאי הפרסום שלהם באמצעות חברת הפרסום הפרוגרמטי ארטימדיה.
על פי המודל שעליו סיכמו הצדדים, שיתוף הפעולה יוגבל למכירת פרסום באתרי האונליין בלבד ללא שום זליגה לפרינט. בנוסף, הוא לא יכלול שום שיתוף פעולה בגזרת התוכן או דאטה. החברה שתוקם למען מכירת הפרסום תהיה בבעלות משותפת של 3 הגופים ותורכב מעובדי 3 החברות. החיבור בין ה-3 מציע למפרסמים בבריטניה גישה ל-39.4 מיליון גולשים יוניקיים - ייחודיים - גבוה יותר מ-32 מיליון משתמשים פעילים בריטיים בפייסבוק.
בשונה משיתוף הפעולה הישראלי דרך ארטימידיה המשמשת כגוף מכירות אובייקטיבי, המודל הבריטי הוא חסר תקדים בכך שהוא מוקם כחברה משותפת של 3 העיתונים וכן מעצם העובדה שמדובר בשיתוף פעולה מסחרי ראשון מסוגו של גופים מתחרים באופן ישיר. לשם ההשוואה, תוכלו לדמיין את ידיעות אחרונות, ישראל היום והארץ מקימים יחד חברה משותפת. לפחות על פי תמונת המצב המסחרית מבחינת נתחי הפרסום בדיגיטל - שיתוף פעולה בין העיתונים הישראליים הוא כלי לגיטימי אך פערי האידיאולוגיה במקרה הזה בלתי ניתנים לגישור.
מטבע הדברים, ההודעה על הקמת החברה המשותפת לוותה במסרים שניסו לשים בפוקוס ערכים כגון סביבת פרסום יוקרתית ובטוחה למותגים, נטולת זיופים והונאות פרסום. לצד הפסדי הענק של העיתונים והפחד הגובר מגוגל ופייסבוק, גם הם יודעים היכן הבטן הרכב של ענקיות האינטרנט. מנגד, גם פרשיות בינ"ל כגון שיבוץ פרסומות על תכני טרור, הסתה לאלימות וחומר פורנוגרפי ביוטיוב ופרשת קיימברידג' אנליטיקה בפייסבוק לא השפיעו כהוא זה על ביצועי גוגל ופייסבוק.
רק השבוע פורסם כי מחזורי הפרסום של גוגל ופייסבוק (יחד) זינקו ב-31% ברבעון הראשון של 2018, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ללא סימן כלשהו של האטה, וזאת על פי העדכון האחרון בדוח ההוצאה לפרסום של חברת MAGNA GLOBAL מקבוצת הפרסום העולמית IPG. גופי התקשורת השונים קוראים את הדוח הזה, ויודעים שהם חייבים לבלום את 2 חברות הענק האלה, שהגידול המטורף בהכנסות שלהן, מגיע על חשבונם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון טוב
    מפרסם גדול 06/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רעיון טוב אבל בארץ יש ארטימדיה שהרסו אותו, בחיים לא שמעתי כל כך הרבה דברים רעים על חברה שסך הכל אימצה רעיון טוב.
    סגור