תקשורת ומדיה

חדשות 2, ערוץ 20 וסיוון רהב-מאיר: מה מעדיפים במגזר הדתי?

סקר מיוחד עבור גיליון ה-800 של 'בשבע', בחן את העדפות התקשורתיות של המגזר הדתי-לאומי. הפתעות גדולות לא היו שם. הפרטים המלאים - כאן
אלכסנדר כץ | 
אראל סג"ל ושמעון ריקלין (צילום ערוץ 20)
חדשות 2 וגם חדשות ערוץ 20, גל"צ וכאן רשת ב' - אלה כלי התקשורת המועדפים על בני המגזר הדתי-לאומי, כך עולה מסקר שערך מכון מאגר מוחות לבקשת בשבע, וזאת לרגל גיליון ה-800 של העיתון.
הסקר של מכון מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, נערך טלפוני בתחילת חודש יוני 2018 בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 500 משיבים, המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הדתית לאומית בישראל, בגילאי 18 ומעלה. גודל הטעות ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4%, ברמת ביטחון של 95%. 
מהממצאים עולה כי מהדורת החדשות המועדפת על המגזר הדתי-לאומי היא של חדשות 2 - המשודרת בקשת וברשת, עם 17% מכלל הנשאלים. במקום השני מפתיע, או שלא בעצם, חדשות ערוץ 20, עם 13%. 7% מעדיפים את חדשות עשר, ורק 4% את חדשות הערב של כאן 11. יש לזכור שמבחינת רייטינג במגזר היהודי, ערוץ 20 זוכה לנתון הנמוך ביותר - נמוך מ-1.5%. 
תחנת הרדיו האקטואלית המועדפת על המגזר, היא של גלי צה"ל עם 31% מהנשאלים. שנייה נמצאת רשת ב' עם 22%, ובהמשך - 11% הצביעו לגלי ישראל, ו-8% לרדיו מורשת של קול ישראל. 
לשאלה עד כמה הנשאלים מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים את מהגזר בגישתם לתחום המדיני והביטחוני, ענו 40% שבמידה רבה, ו-7% במידה רבה מאד. במידה מועצה ענו 23%, וכלל לא - 12%. בסכל הכל יוצא ש-47% ענו שהיא מייצגת במידה רבה ויותר, ו-35% שמייצגת במידה נמוכה או בכלל לא. בנוגע להתיישבות, 36% חושבים שהעיתונאים הדתיים מייצגים אותם במידה רבה או רבה מאד, מול 43% שמעריכים שהם מייצגים במידה מועצה או כלל לא. ובנושאי דת? 28% במידה רבה ורבה מאד, מול 53% במידה מועטה או שבכלל לא. 
ומי העיתונאים הדתיים בתקשורת הכללית שמצייגים את דעות הנשאלים באופן הכי מדויק? סיוון רהב מאיר מובילה בפער ענק על כך השאר. הנה הרשימה המלאה.


חלק גדול מהנשאלים רואה בתקשורת הכללית כעוינת את המגזר הדתי-לאומי ואת עמדותיו: 44% בצורה עוינת, ו-13% בצורה עוינת מאד. רק 19% מעריכים כי מדובר בסיקור אובייקטיבי, 4% בצורה אוהדת, ו-2% בלבד אוהדת מאד. כלומר 57% עוינת מול 25% אוהדת בצורה כזו או אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה