תקשורת ומדיה

מיקי זוהר לא מתכוון לעשות חיים קלים לתאגיד השידור הציבורי

הח"כ שתומך בפיצול התאגיד, יעמוד בראש ועדה אותה יזם שתדון בביטול הפיצול - מהלך עליו החליטו רה"מ ושר התקשורת בשל האיום כי האירוויזיון בישראל יבוטל בשל המעורבות הפוליטית
אלכסנדר כץ |  1
כאן 11 (צילום יח"צ)
ועדת הכנסת בראשות היו"ר ח"כ מיקי זוהר אישרה הבוקר (יום ד') את הקמתה של ועדה משותפת לוועדת הכנסת ולוועדת הכלכלה, שתדון בתיקון חוק פיצול תאגיד השידור הציבורי כאן. בראשות הוועדה המשותפת יעמוד גם כן זוהר, שהיה רוצה לראות בפיצול התאגיד לגוף רגיל ולתאגיד חדשות.
בעקבות איום איגוד השידור האירופי לבטל את חברותו (הזמנית) של התאגיד בשל הניסיונות להתערבות פוליטית ופיצול התאגיד, חזרו בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת איוב קרא מהתכנית לפצל את התאגיד, והסעיף בחוק התאגיד אמור להיות מבוטל. בפועל מדובר בהליך פשוט – שאמור להגיע להצבעה בכנסת לאחר דיון בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל, אולם זוהר לא אומר נואש, ורוצה להכניס עוד סעיפים בחוק, במידה והפיצול יבוטל. בין היתר ינסה להחיל על התאגיד הגבלות אחרות, כפי שתכנן לאחרונה – כגון קביעת תקציב התאגיד מדי שנה על ידי הכנסת, ולחייב את כאן להשקיע מדי שנה 62.5 מיליון שקלים ברכש זכויות שידור בתחום הספורט, מהלך לו מתנגד התאגיד.
בוועדה יהיו חברים זוהר, כבלף דוד אמסלם, רוברט אילטוב, יואל חסון, פנינה תמנו שטה, רועי פולקמן, יעקב אשר, שולי מועלם ודב חנין. מדובר על 6 חברי קואליציה מול 4 מהאופוזיציה. ח"כ זוהר אמר כי החוק הזה הוא חוק קריטי שיאפשר לעשות מספר שינויים בתאגיד השידור: "כיו"ר הוועדה אני רוצה לדעת לבטח שהאירוויזיון לא תלוי בפיצול. אם אפשר לפצל בלי לפגוע בקיום התחרות אז החוק לא ימשיך ולא יסתייע. אני מציע לאנשים לעקוב אחרי הדיונים כי הם יהיו מעניינים. האירוויזיון הוא המגן של התאגיד וגם הוא יסתיים באיזשהו שלב".
ח"כ כבל אמר בישיבה כי "מה שקרה כאן חריג בקנה מידה פרלמנטרי. הצעת החוק שהנחתי אורכה הוא שורה. לא צריך ועדות מיוחדות וזה יכול להיות דיון של חצי שעה אבל אני שומע כל מיני שמועות שמתכוונים לגעת בחוק. אם אחרי כל זה אתם מתכוונים להכניס עניין נוסף ויהיה פה מהלך דרך אחת הקוקיות של נטע, ותנסו להגניב פה עניין בעל משמעות הרבה יותר גדולה, אז תהיה פה מלחמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    who let the dogs out... (ל"ת)
    כותל 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור