תקשורת ומדיה

סלקום TV ופרטנר TV יפוקחו - ויצטרכו להשקיע בתוכן מקורי

השר קרא מקדם חקיקה כדי שגם 2 החברות המשדרות על גבי אינטרנט, ישקיעו אחוז מהכנסותיהן בתוכן מקורי. קרא גם רוצה שאירועי ספורט מסוימים ישודרו בערוצים פתוחים 
אלכסנדר כץ | 
איוב קרא (צילום אתר הכנסת)
שר התקשורת איוב קרא יוזם חקיקה שתכניס לפיקוח רגולטורי גם את חברות סלקום TV ופרנטר TV, 2 חברות טלוויזיה רב-ערוצית שנהנות נכון להיום מחופש פעולה מוחלט, ביחס לוותיקות – HOT ו-yes. השר קרא הציג היום (יום ג') את הצעת החוק לאסדרה של שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, שתרחיב את הפיקו שמתייחס היום רק לבעלי תשתית כבלים או לוויין ולא מתייחס להעברת תכנים למנויים על גבי רשת האינטרנט.
לצד הפיקוח על 2 החברות החדשות, הוותיקות יזכו להקלות רגולטוריות, בין היתר בביטול חבילת הבסיס ומתן חופש שיווקי לשווק חבילות שונות ומותאמות לצרכן, בניגוד למצב היום בו הן צריכות את אישור מועצת הכבלים והלוויין לכל פעילות שיווקית שלהן. הפחתה זו, ביחד עם התפתחות התחרות, יביאו לירידת מחירים גם למנויי HOT ו-yes – כך מאמינים במשרד התקשורת. אבל לסעיף זה יש גם כוכבית: תישמר הסמכות לקבוע חבילת יסוד על ידי השר ומועצת הכבלים והלוויין.
הפחתת הרגולציה תתבטא גם במיקוד סמכויות מועצת הכבלים והלוויין ומיקוד סמכויות השר הנוגעות לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית כך שתתמקד מלבד רגולציה, גם בעידוד התחרות בשוק השידורים, בהפחתת חסמי כניסה ובטיפול בכשלי שוק. כמו כן, מיקוד סמכויות המועצה והשר נועדו לייצר סביבה עסקית יציבה ו-ודאות רגולטורית לכלל השחקנים בשוק, על מנת לעודד את פריחת התחרות בשוק ולהתאים למנגנון שהותווה בוועדת השידורים - "כעומק התחרות, עומק הדה-רגולציה".
הכוונה היא שחברה שתגיע לרף הכנסות של 350 מיליון שקלים בשנה, תוכנס לקטגוריה של ספק בינוני, ותצטרף להפיק הפקות מקור על בסיס אחוז מסוים מהכנסותיה, כפי שמחויבות HOT ו-yes. המחויבות בשנה הראשונה לאחר שעברו את רף 350 מיליון שקלים, עומדת על 2%, ובהמשך עד לרף של 8%, כפי שקורה עם 2 החברות הוותיקות.
כעת מעריכים במשרד התקשורת כי הכנסותיה של סלקום TV, שמגרדת את רף 200 אלף הלקוחות, עומדת על כ-175 מיליון שקלים, כך שהיא – ובטח פרטנר TV, רחוקות מאד מאותו רף שהציבו במשרד התקשורת.
למרות ש-2 החברות החדשות אינן מחויבות להפיק תוכן מקורי, נכון להוראות החוק הנוכחי, הרי שכמעט מההתחלה משדרת פרטנר TV ערוץ צחוק מקורי ישראל ששמו טדי, ואילו סלקום TV העלתה לאחרונה את סדרת המקור הראשונה שלה 'משיח'. ועדיין יש לציין כי מדובר בהשקעה נמוכה משמעותית מההשקעות בתוכן ישראלי שמבצעות HOT ו-yes, בסכומים מצטברים של מאות מיליוני שקלים בשנה.  
בנוסף, כולל תזכיר החקיקה סעיף בנושא שידורי ספורט כך שהמשחקים הבאים ישודרו בערוצים הפתוחים (עידן םלוס), ללא תוספת תשלום. המשחקים כוללים את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל, המשחק המרכזי בליגת העל בכדורסל, ומשחקי נבחרת ישראל בכדורגל ובכדורסל שזכויות השידור שלהם הן בידי גורם ישראלי. יש לציין כי נכון להיום, המשחקים המרכזיים בליגות הכדורסל והכדורגל משודרים בערוץ ספורט 5, שאינו נחשב ערוץ פתוח משום שאינו משודר בעידן פלוס, אותו מקבלים לקוחות הפלטפורמות הרב-ערוציות.
שר התקשורת איוב קרא אמר היום: "היום אנו יוצאים לדרך חדשה. הגיעה העת להגדיר ולאסדר את ענף השידורים הרב ערוצים. לציבור מגיע לקבל מגוון חבילות אטרקטיביות בלא התערבות רגולטורית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה