תקשורת ומדיה

אנשי השיווק מעריכים: איחוד רשת-עשר יעלה את מחירי הפרסום

כך עולה מסקר שנערך עבור אייס בקרב חברי איגוד השיווק. עוד עולה כי בעידן החדש - מעריכים אנשי האיגוד כי תהיה תחרות שוויונית בין 2 הערוצים המסחריים הגדולים
כתבי אייס | 
ערוצי טלוויזיה קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר (צילום אייס)
על רקע המהלך לאיחוד בין רשת 13 לערוץ עשר, כשהממונה על ההגבלים העסקיים דנה בימים אלו בבקשת האיחוד, אייס באמצעות איגוד השיווק הישראלי, פנה לחבריו להבין את הלכי הרוח בכל הנוגע למהלך - שיחזיר את שוק הטלוויזיה שוב לעידן 2 ערוצים מסחריים. התוצאות לא מאד מפתיעות, החששות - דווקא כן. 
הסקר נערך בשבוע האחרון באמצעות שאלון שנשלח לאנשי שיווק החברים באיגוד. 169 איש השלימו את המענה על השאלון הדיגיטלי שכלל 4 שאלות בלבד. בשאלה האם המיזוג טוב או רע למפרסמים, התשובות היו חלוקות. כך גם בשאלה האם יגדלו או יקטנו תקציבי הפרסום בעקבות המיזוג.



בכל הנוגע למחירי הפרסום עם שוק שיחזור ל-2 מתמודדים, התשובות היו חד משמעיות: מחירי הפרסום יעלו. הסיבה ברורה: פחות ערוץ, פחות תחרות, והכוח של הערוצים עולה במשא ומתן עם משרדי הפרסום והמפרסמים. 


אנשי השיווק מאמינים כי איחוד כזה בין רשת 13 לערוץ עשר ייצור דווקא תחרות שוויונית בין 2 הערוצים המסחריים שיישארו - קשת 12 ורשת-עשר, בניגוד למצב שהיה עד 31 באוקטובר 2017, עם שליטה כמעט מוחלטת של ערוץ 2 על פני ערוץ עשר. 


ענף הפרסום מנסה לחוש את השטח לקראת האיחוד בין רשת 13 לערוץ עשר. לכל מיזוג או פיצול, הגדלה או קיטון של מספר השחקנים בשוק הטלוויזיה המסחרי יש השפעה ישירה על ענף הפרסום, ברמת מלאי זמן הפרסום שעומד לרשותם לרכישה ומשם ליכולת המיקוח שלהם שמשתנה במצב של 3 זכיינים או שניים ולבסוף במחיר לנקודת רייטינג. בזמנו אמר נבו כרמי, שותף במשרד יהושע TBWA ומי שמנהל שנים רבות את כל תחום המדיה במשרד כי "המיזוג אם יאושר, הוא בשורה רעה לשוק הפרסום ועוד יותר מזה למפרסמים עצמם, כי הוא מקטין את מלאי הרייטינג בשוק שגם ככה עכשיו נמצא בחוסר גדול". לדבריו "יש עודף ביקוש עצום מצד המפרסמים וכל יום נשארות כמויות עצומות של זמן אוויר מחוץ ללוח. הם לא עומדים בביקושים ומעבר ל-2 ערוצים רק יקצין את המצב".
גורם בכיר אחר אמר לאייס כי "אין פה שוק ל-3 ערוצים ולכן הם (הערוצים) מפסידים. בטווח הקצר זה נותן להם יתרון, אבל טקטי בלבד, ולכן המעבר ל-2 ערוצים חזקים עם תחרות אמתית ברמת המיצוב". סברה נוספת שהוא מעלה נוגעת לתוכן עצמו: "אם יש לך ערוץ שלם ועגול שבחיבור בין רשת לעשר, מחבר בין חדשות חזקות לתוכן טוב, פריסת המדיה שלך ללקוחות טובה יותר".
גם באיגוד השיווק המאגד תחתיו את המפרסמים הגדולים בישראל, הבינו כי 3 ערוצים מסחריים מפסידים עם סכנת קריסה שמרחפת מעליהם, היא אסון לשוק הפרסום. "מאז שעלה רעיון הפיצול, אנו מתריעים על כך שהשקעות המפרסמים בטלוויזיה לא יאפשרו היתכנות כלכלית ל-3 ערוצים מסחריים", אמרה בזמנו תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד. "עקבנו בדריכות ובדאגה אחרי הערוצים המפוצלים וההפסדים העצומים שספגו מאז הפיצול. אין ספק שהמיזוג הוא צעד מתבקש ונכון, גם אם מבחינתנו התחרות נחלשת ומספר הערוצים מצטמצם, מה שיכול להביא לעליית מחירים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה