תקשורת ומדיה

yes מרוויחה מדיה בחינם: 'קומסי קומסה' בפלייליסט של גלגלצ

החשיפה בגלגלצ שווה מיליוני שקלים ש-yes הייתה צריכה לשלם על מדיה. מבחינתה היעד הושג, אך האם ציבור המאזינים בישראל צריך להאזין לפרסומת במסווה של שיר? 
משה בנימין |  4
yes. קומסי קומסה (צילום יח"צ/ צילום מסך)
שיר הפרסומת של חברת yes 'קומסי קומסה' בכיכובו של הזמר סטפן לגר נכנס לפלייליסט של גלגלצ. השיר שהחל את דרכו ללא הגב המתוקשר של חברת yes הפך לאחר מכן לפזמון מוכר בכל בית בישראל בזכות הפמפום המאסיבי שלו בברייק הפרסומות בפריים טיים של הטלוויזיה המסחרית בישראל. 
מבחינת yes ומשרד הפרסום מקאן תל אביב מדובר בהישג משמעותי שמעניק להם חשיפה חינמית בתחנת הרדיו המואזנת ביותר בישראל. במונחים כספיים אפשר לתרגם את החשיפה בגלגלצ למיליוני שקלים שחברת yes הייתה צריכה לשלם כדי לרכוש מדיה עבור הפרסומת, ובמקום זאת, היא מרוויחה את מקומה בפלייליסט הנחשק ביותר בישראל בחינם אין כסף. 
כיבוש הרדיו באמצעות השיר הקליט הוא חלק מטרנד השירים שתקף את הפרסום הישראלי בשנה האחרונה, ובחלק גדול מהמקרים, באופן מוצדק. בין השירים הבולטים נמנים שיר הפרסומת של בנק דיסקונט בביצועה של ג'יין בורדו, שיר הפרסום של מותג הרכב סוזוקי שהתנגן ברדיו וכמובן שירי הפרסומת של חברת בזק - הגרסה המחודשת של "הדודה והדוד" שזכה אף הוא לחשיפה נרחבת בתחנות הרדיו בישראל ו"בוקר טוב" שיר הפרסומת לנתב החדש, בכיכובם של עומר אדם וגידי גוב.

לצד ההישג של yes ומקאן תל אביב קשה שלא לתמוה כיצד תחנת הרדיו הצבאית, המואזנת ביותר בישראל, מקדמת שיר שיותר משהוא מזוהה עם סטפן לגר, מזוהה עם חברה מסחרית - yes. למרות שסטפן לגר הוא מהדמויות הנערצות על הקהל הצעיר בישראל, המרכיב הדומיננטי ביותר בהצלחת השיר הוא החיבור ל-yes ורכישת זמן האוויר בזמן צפיית השיא. האינטרס של yes ומקאן ברור, ומבחינתם היעד הושג, אך האם ציבור המאזינים בישראל צריך להאזין לפרסומת במסווה של שיר?
מגלגלצ נמסר בתגובה: "מדובר בשיר שהפך בזמן קצר ללהיט גדול ומן הראוי שככזה יקבל ביטוי גם בשידורי גלגלצ. השיר המדובר עומד כיצירה מוזיקלית בפני עצמו, ולא מכיל כל התייחסות כזו או אחרת לחברה מסחרית. כמו כן נציין, שלא פעם הופך שיר אנונימי ללהיט בקרב הציבור הרחב, בזכות שילובו בתכנים פרסומיים. במקרים כאלו תחנת גלגלצ, הקשובה לסדר היום המוזיקלי תשלבו בשידוריה בהתאם".
 

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אלוף (ל"ת)
    משה 11/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קומסי קומסה (ל"ת)
    נחום 08/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא פעם ראשונה
    לובו 07/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכור מכולם המקרה שתיסלם שימשו כפרזנטורים של בנק לאומי וכתבו עבורם את ״חצבים פורחים״ על שם חשבון חצב לצעירים.
    סגור
  • 1.
    קנאים
    לא קנאי 07/2018/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קנאים
    סגור