תקשורת ומדיה

הנה רשימת הזוכים בפרס מפקד גלי צה"ל למצוינות ל-2018

יותר מ-50 תכניות הוגשו, ובסיום הליך הבדיקה נבחרו 7 תכניות בקטגוריות שונות, וגם נוסד פרס חדש עבור פודקאסטים. הנה רשימת הזוכים המלאה
אלכסנדר כץ | 
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
מפקד גל"צ, שמעון אלקבץ הכריז על שמות התכניות הזוכות בפרס מפקד התחנה לשנת 2018. השנה יוענקו פרסים ל-7 תכניות בקטגוריות שונות - מבצעי שידור מיוחדים, אקטואליה, צבא וביטחון,  מוזיקה, תרבות ובידור, תכניות תעודה, ביכורים (תכנית שכל יוצריה הם חיילים) וקטגוריה חדשה - פודקאסטים.
חבר השופטים שכלל את היו"ר פרופ' רפי מן, פרופ' סמי שלום שטרית ופרופ' חביבה פדיה, בחן יותר מ-50 תכניות שהוגשו ושודרו החל מיום העצמאות 2017 ועד יום העצמאות 2018. טקס הענקת פרס מפקד גלי צה"ל למצוינות יתקיים זו השנה ה-38 ב-20 בספטמבר בתל אביב.
בקטגורית מבצעי שידור מיוחדים זכתה התכנית '70 לישראל' - סדרה בת 8 תכניות ששודרו בשבועות שקדמו ליום העצמאות ה-70, ושילבה כתבות תחקיר, ראיונות, קטעי ארכיון נדירים, קטעי מוזיקה ועוד. עורכת: מאיה כהן. מגישים: איתי זילבר ומרב בטיטו. הפקה ותחקיר: איתמר אוחנה, נעם גולדברג, שי קרני, יואב אונגר ואהוד לוסין.
בקטגורית אקטואליה זכתה 'יהיה בסדר', תכנית הדגל של התחנה שמציינת עשור לפעילותה כמוקד לתלונות הציבור על כשלים ועוולות, בשירות הניתן לאזרחים בכל תחומי החיים. עורכת: מאיה כהן, עורכות בעבר: נועה באום ומיריקה צ'וקסין, תחקירניות: שקד הלה שובל, חן אדלה, שי קרני, נעמי קנטור, נגה אבירן ועמית קמינסקי, מגישים: אביב לביא, נעמי רביע ולינוי בר גפן.
בקטגורית צבא וביטחון זכתה 'מחפשים את חיים ברנדה' המלווה 2 אחים שכולים, שאביהם, חיים ברנדה, מורה למתמטיקה, נפל בשירות מילואים זמן קצר לאחר מלחמת ששת הימים, ואימם נהרגה בתאונת דרכים שנים אחדות אחר כך. הודות לעבודת תחקיר מקיפה ומעמיקה זוכים האחים, 50 שנה אחרי נפילת האב, להיחשף למידע חדש רב על אביהם, על הימים הקשים לאחר נפילתו, על ההלם וההחלטות הקשות שקיבלו לאחר מותה של אימם. עורכות: ציפי גון-גרוס ואחינועם קפון.
בקטגורית תכנית מוזיקה, בידור ותרבות זכתה תכנית לציון 30 שנה לאלבום הבכורה של אהוד בנאי, 'אהוד בנאי והפליטים', שכללה ראיון מקיף עם האמן. עורכת: יסמין ישבי. מגישה: לבנת בן-חמו. מפיקה: נעם כהן-גפן.
בקטגורית תכנית תעודה זכתה התכנית 'קול מתוך המזוודה: תחנות הרדיו בימי המנדט הבריטי' המשחזרת את מפת שידורי הרדיו בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי, שכללו את תחנת השידור של ממשלת המנדט, במסגרתה נכללו גם שידורים בעברית בתחנת 'קול ירושלים', וכן את תחנות הרדיו של ההגנה, האצ"ל והלח"י. התכנית משחזרת חלק חשוב בהיסטוריה של התקשורת בארץ ישראל, תוך שימוש בהקלטות מן התקופה, ראיונות עם מומחים וכן עם שדרנית תחנת לח"י גאולה כהן. עורכת: תמר פלד. מגיש: ג'קי חוגי.
בקטגורית תכנית ביכורים זכתה 'משפחה מיוחדת' השופכת אור על חייהם של בני משפחות של אנשים בעלי צרכים מיוחדים. התכנית נערכה והוגשה על ידי יובל אונגר, אחותה של יולי, בעלת צרכים מיוחדים, ובהשתתפות מיכל אונגר, אמן של 2 האחיות. עורכת: יובל אונגר. מגישות: מיכל ויובל אונגר.
ובקטגוריית פודקאסטים זכה ההסכת 'מעבר לים' הכולל מגוון רחב של כתבות בנושאי חוץ, ומבוססים על כתבות ששודרו ב'יומן חוץ' של התחנה הצבאית. עורכות: שירה נאות וסיון רדל. מגישה: מאיה ראכלין.
מפקד גל"צ שמעון אלקבץ מסר: "התכניות הזוכות מהוות פסיפס אנושי, של מדינת ישראל בת ה70. הן נוגעות באנשים ובאירועים, שבזכות הסיפור שהם מספרים והמנגינה שהם משמיעים, הפכו ללב הפועם של השידור הציבורי בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה