מדיה

סלקום פרסמה דוחות; 300 אלף לקוחות לשירותי ה-TV המוזלים

200 אלף לסלקום TV ו-100 אלף לפרטנר TV על חשבון HOT ו-yes. סלקום רשמה הפסד של 37 מיליון ש' ברבעון והפסד תפעולי, בשל תכנית הפרישה מרצון
אלכסנדר כץ | 
משרדי סלקום בנתניה (צילום אלכסנדר כץ)
חברת סלקום פרסמה הבוקר (יום ה') את דוחותיה לרבעון השני של השנה, ועל פיהם החברה רשמה הפסד תפעולי של 12 מיליון שקלים ברבעון זה, בהשוואה לרווח תפעולי של 102 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בחברה תולים את ההפסד בין היתר בתכנית הפרישה מרצון שעלתה לחברה 26 מיליון שקלים. החברה הפסידה בסך הכל 37 מיליון שקלים, מול רווח נקי של 45 מיליון ברבעון השני של 2017.
בגזרת הטלוויזיה, מספר לקוחותיה עמד בסוף הרבעון השני על 195 אלף. ב-18 ביולי דיווחה החברה על כך שחצתה את רף 200 אלף הלקוחות, כך יוצא שבתוך כשבועיים צירפה החברה כ-5,000 לקוחות.
אתמול פורסמו דוחות פרטנר, שהציגו נתונים פושרים מאד. למרות זאת, בגזרת הטלוויזיה, חצתה השבוע החברה את רף 100 אלף בתי האב המנויים, גידול של 17 אלף לקוחות בתוך חודש וחצי, כשעל פי דוחות החברה, בסוף הרבעון השני עמד מספרם על 83 אלף. 
מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מסר: "רבעון זה הסתיים בהפסד, בשל מספר אירועים נקודתיים, אשר העמיסו על הוצאות החברה ובראשם פרישה של כ-200 עובדים אשר הביאה להוצאה של כ-26 מיליון שקלים. את ההשפעה החיובית של הקטנת הוצאות החברה, ניתן יהיה לראות כבר מהרבעון הבא. למרות התחרות העזה, הצליחה החברה לשמר את רמת ההכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של 2018 עם סך הכנסות של 927 מיליון שקלים ברבעון זה לעומת 933 מיליון שקלים ברבעון הראשון - ירידה של כ-0.6%, בין היתר, באמצעות שיווק מוצלח של חבילות הקוואטרו".
שטרן התייחס גם לחתימת מזכר ההבנות להשקעה במיזם הסיבים IBC, ולדבריו מדובר ב"אירוע בעל חשיבות אסטרטגית לסלקום ופורץ דרך בתחום שירותי האינטרנט בישראל. שיתוף הפעולה בין החברות (סלקום וחברת החשמל, א"כ) יאפשר לספק אינטרנט מהיר ומתקדם על גבי תשתית סיבים אופטיים גם בפריפריה ולהיקף אוכלוסייה נרחב של כמיליון משקי בית, וזאת בטווח של מספר שנים".
 
שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית המוזל צבר כבר יותר מ-300 אלף לקוחות – 100 לפרטנר TV ועוד כ-200 אלף לסלקום TV. התחום הזה מהווה בעיה קשה ל-2 הדינוזאורים של השוק – HOT ו-yes, שאיבדו בתוך פחות מ-4 שנים 300 אלף בתי אב לטובת מתחרות צעירות ומוזלות. HOT למשל ממשיכה לאבד לקוחות, אולם בדוחות שפרסמה לפני כשבועיים עולה כי הצליחה לצמצם את אחוז הנטישה ממנה, מ-8,000 ברבעון הראשון של השנה, ל-4,000 ברבעון השני. את הירידה בקיטון אפשר ליחס בין היתר לשירותי האפליקציה המוזלים שהשיקה לפני כשנה, כדי להילחם על ליבם של הלקוחות הצעירים ואלה שלא מעוניינים לשלם מאות שקלים עבור חבילת שידור.

בסך הכל ל-HOT יש 777 אלף לקוחות, מול 781 לפני 3 חודשים ו-789 בסוף דצמבר. דוחות בזק יפורסמו ב-23 באוגוסט, ואז נדע כמה לקוחות איבדה חברת yes שגם היא נחתכה משמעותית ברבעון הראשון של השנה – כ-7,000 במספר, ומספר מנוייה עומד על נכון לסוף מארס על 580 אלף בתי אב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה