תקשורת ומדיה

החל הליך בחירת מהדורת החדשות הטלוויזיונית שתשודר בגל"צ

התחנה הצבאית פרסמה קול קורא לבחירת המהדורה, בהתאם להתחייבותה לבג"צ, וזאת לאחר 20 שנה בה משודרת במשבצת 20:00 מהדורת חדשות 2. מי יוכל להתמודד?
אלכסנדר כץ |  4
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
גל"צ פרסמה קול קורא לבחירת מהדורת החדשות שתשודר ברצועת הערב שלה, כפי שהתחייבה בתשובת המדינה לבג"צ שהגישה חדשות עשר נגדה. את ההצעות אפשר יהיה להגיש עד 6 בספטמבר.
כזכור, גל"צ משדרת ברצועת 20:00 בערב את מהדורת חדשות 2 מאז 1998. ב-2013 פנתה חדשות עשר לראשונה בעניין שידור המהדורה, אולם מפקד גל"צ בזמנו ירון דקל טען כי מדובר בהחלטה מקצועית, אבל הצהיר כי שידור מהדורת חדשות 2 תופסק עם גיבושו של לוח שידורים חדש. במארס 2017 פנתה שוב חברת החדשות של ערוץ עשר, אלא שאז גובש נוהל שבו נקבע כי יתקיים סבב של מהדורות חדשות חיצוניות שיעמדו בקריטריונים כלשהן.
לאחר מספר חודשים סיים דקל את תפקידו, ונכנס שמעון אלקבץ. אלקבץ אישרר את הנוהל שגובש בתקופת דקל, אולם בסוף דצמבר אותה שנה פנתה חדשות 2 לאלקבץ והביעה התנגשות ליישום הנוהל. הנוהל קבע רוטציה של חודש-חודש, כלומר חודש בו תשודר המהדורה של חדשות 2, וחודש בו תשודר המהדורה של חדשות עשר. יומיים לאחר חתימת ההסכם עם חדשות עשר, חזר בו אלקבץ מהמתווה הזה, והחליט כי אין ליישם את הנוהל שנקבע בשנת 2017, וכי לא יהיה נכון לשדר מהדורות ברוטציה.
בקול קורא שפורסם ב-15 באוגוסט, נכתב כי התחנה הצבאית מחפשת לתקופת זמן שתוגדר מראש, להעביר מהדורת חדשות חיצונית שתשולב בשידוריה בימים ראשון עד חמישי בשעות 20:00 עד 20:30, עם אפשרות להארכה עד 21:00.
בתנאים שהוצבו בקול קורא, נכתב כי בעליה של מהדורת החדשות לא יכולים להחזיק בתחנת רדיו מתחרה. במצב כזה, למעשה מהדורת חדשות הערב של כאן 11 לא תוכל להיות משודרת בגל"צ, משום שהיא משודרת בפלטפורמת הרדיו של התאגיד – בכאן רשת ב'. חדשות עשר אמנם משודרת במספר תחנות רדיו אזוריות –103FM, קול רגע, רדיו צפון, קול הים האדום, לב המדינה, eco99fm ורדיוס, ואולם חברת החדשות לא מחזיקה בתחנות אלה.

העורכים הראשיים של המהדורות בקול קורא נדרשים גם להעביר מידע על תכנים אקטואליים נוספים, בנוסף למהדורה, המשודרים במדיה הרדיופונית, וגם לספק מידע על שיתופי פעולה עם תחנות רדיו אחרות בנוסף לגל"צ. בגל"צ גם מעוניינים לקבל את נתוני הצפייה של כל מהדורה ב-4 השנים האחרונות. בתחנה הצבאית מציינים עוד כי מפקדה יהיה רשאי בהחלטה שתועבר לנציגי המהדורות שיגישו הצעה, לבטל את ההליך ולשלב תוכנן מקורי שיופק בגלי צה"ל.
המהלך של גל"צ מאפשר בפועל ל-3 מהדורות להתמודד על הרצועה הרדיופונית: חדשות 2, חדשות עשר וחדשות ערוץ 20, שהחלה בשידוריה בחודש מאי האחרון. הבעלים של ערוץ 20 הוא  יצחק מירלרשווילי, המחזיק גם בתחנת הרדיו האזורית קול חי, אולם על פי הקול קורא, ישנה התייחסות לתחנה מתחרה, ולא נראה שקול חי מתחרה בגל"צ - לא בתכנים ולא בקהלי היעד. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רק חבל שגלצ לא השכילה לבקש כסף עבור השידור הזה... (ל"ת)
    בועז 08/2018/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    בחירה על בסיס יומי
    אייל 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאזיני גל"צ יבחרו בטלמסר איזה ערוץ הם ירצו לשמוע על בסיס יומי שבועי חודשי
    סגור
  • 2.
    הם רוצים רק את יונית לוי עם הפרצופים שלה, בגלל זה לא שו
    הם רוצים יונית 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    1 5
    הם רוצים רק את יונית לוי עם הפרצופים שלה, בגלל זה לא שומע גלצ
    סגור
  • 1.
    גלצ לא יכולה לשדר את החדשות של התאגיד?
    הליך מטופש 08/2018/29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    חברת החדשות וחדשות 10, וגם ערוץ 20 אם מתעלמים לרגע מעניין הבעלות בתחנת רדיו פרטית - הן תחנות טלוויזיה פרטיות וככאלה יש להן אג'נדה גם אם לא רואים אותה, לשרת את בעלי המניות לכאן או לכאן. חדשות התאגיד, כמו גלצ, ממומנות על ידי הציבור. אז או ש"מבליעים" את גלצ לתוך התאגיד, או שסוגרים אותה, או שגלצ תסתפק בחדשות הערב של "כאן" תאגיד השידור - אין דבר יותר הוגן מזה שגוף ציבורי ישדר חדשות של גוף ציבורי, מאשר של גוף פרטי. לא חדשות 2, לא חדשות 10, גם לא חדשות 20 - גלצ חייבת לשדר את חדשות "כאן 11".
    סגור