תקשורת ומדיה

צופים זועמים על הפרסומת של יופלה; הסרט הוסר וייערך מחדש

עשרות תלונות התקבלו ברשות ב-2 נגד פרסומת שמעודדת צריכת מזון לא בריא ומגחיכה אכילת ירקות. תנובה: "פרסומת הומוריסטית שלא נועדה לפגוע. אנו קשובים לצרכנים"
משה בנימין |  8
פרסומת יופלה. הצופים כועסים (צילום יח"צ/ צילום מסך)
פרסומת חדשה למותג יופלה שעלתה אמש (יום ג') לאוויר בערוצי הטלוויזיה, התקבלה בכעס על ידי צופים רבים בעקבות הצגת המוצר יופלה טיוב כעדיף לילדים על מזון בריא יותר כגון ירקות. לאייס נודע כי ברשות השנייה התקבלו כ-30 תלונות מצד הצופים על התוכן המוצג בפרסומת שנעשתה על ידי מקאן תל אביב. 
בעקבות התלונות ופנייה של הרשות לחברה המפרסמת, החליטה תנובה להוריד את הסרטון מעמוד הפייסבוק ומערוץ היוטיוב, ומשרד הפרסום עורך גרסה מקוצרת ומעודכנת עבור הטלוויזיה. 
במקביל לתלונות הרבות, נשלחו מאז שעות הבוקר למשרד הבריאות ולתנובה עצמה מכתבים מטעם דיאטנים וגופים כגון עמותת "מהיום, לאורח חיים בריא ולמניעת סוכרת" ו"האחודה לאורח חיים בריא בישראל".
באחד המכתבים שמוען ישירות למנכ"ל תובה אייל מליס, נכתב: "שפשפנו את העיניים ולא האמנו, האם אכן מדובר בסרטון אמיתי ולא בסרט מתחזה, בשם חברת תנובה, למוצר 'יופלה', שמבוסס על אסטרטגיה פרסומית מזעזעת של עלבונות, גיחוך, צחקוק, ירידה לרמה הנחותה ביותר שקיימת בעולמות התוכן של השיווק והפרסום, ביחס כלפי ילד אומלל, שמביא מהבית אוכל בריא לארוחת עשר.

 
הפרסומת המלאה של תנובה לפני הגרסה המקוצרת
"מעבר לכך שמדובר בהומור ירוד, בחוסר הבנה: מהו קריאייטיב ראוי ומקובל מבחינת הקודים החברתיים, מדובר בעיקר באבדן הדרך של תנובה, בשיפוט קלוקל של אנשי מערך השיווק: מה מותר ומה אסור. איזה קווים אדומים לא חוצים לעולם! מדובר כמובן גם בהחמצה ענקית של אחריות החברה נוכח קהל לקוחותיה, קל וחומר כאשר מדובר באוכלוסייה של ילדים, המושפעים מאוד ממסרים פרסומיים.
"זה לא עניין של תרגום מסרים לשפה פרסומית ושיווקית. זה לא עניין של יצירתיות. זה עניין של החטאה ופספוס. בשנות ה- 2000, כפי שלא ראוי לעודד בפרהסיה, בבוטות עישון סיגריות, כפי שכבר ברור שלא ראוי להראות בפרסומים פגיעה בנשים, כפי שלא ראוי להציג פגיעה בחלשים – לא ראוי גם לעודד אכילה לא בריאה של ילדים".
מכתב נוסף נשלח לרשות השנייה, למשרד הבריאות ולמועצה לשלום הילד מטעם דיאטנית לילדים בשם תרצה שני. 

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "הפרסומת ליופלה שעלתה אתמול היא פרסומת ברוח הומוריסטית שלא נועדה לפגוע, כי אם להציע גיוון ואלטרנטיבה נוספת שניתן לשלב בארוחת עשר. אנחנו דוגלים בתזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת ואנחנו מתנצלים אם הסרטון פגע במישהו.
"יופלה טיוב הוא מוצר שעומד בפרמטרים שקבע משרד הבריאות ועל כן לא יסומן בסימון אדום משום סוג לפי הרפורמה שקבע משרד הבריאות. המוצר הוא יוגורט המכיל פרי, מועשר בסידן ובחיידקי BIO. יחידה של יופלה טיוב מספקת 2 גר' חלבון ו- 93 מ"ג סידן, המהווים כ-10% מהצריכה המומלצת ליום לילד בגילאי 4-8, וזאת לפי המלצות משרד הבריאות. עם זאת, אנחנו קשובים לצרכנים ולכן החלטנו לשנות את הסרטון".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חבורה של טרחנים
    אבי 12/2018/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פרסומת לא פוגענית ויתכן ואפילו נקטו פה בשיטת זרמון שהביאו פרסומת במטרה שיצנזרו אותה, ואז הרעש יקדם את המוצר. בקיצור אוסף של עדר טרחנים שנעים כמו בובות על חוטים
    סגור
  • 7.
    תנובה היא חברה בלי מצפון, בלי יצירתיות ועם כסף לבזבז
    דודי 12/2018/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד למקאן שהצליחו למכור את זה .. פשוט מביךךךךך
    סגור
  • 6.
    אויש תנוחו
    סטודנט מב"ש 12/2018/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראיתי את הפרסומת וצחקתי. כמו 99.9% מהאנשים שראו אותה. זה מה שיגרום לאנשים לא לאכול ירקות? הבת שלי שונאת מלפפון והיא בחיים לא ראתה את הפרסומת. חושבים שזה מה שישנה לה?
    סגור
  • 5.
    מה עם קצת הומור?
    ורד 12/2018/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התגובות נראות לי מוגזמות
    סגור
  • 4.
    בושה מקצועית לכל המעורבים
    אני 12/2018/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מרמת קריאיטיב ועד רמת נערת המים, כל מי שהיה מעורב בפירסומת ושתק מקומו איננו בתעשייה
    סגור
  • 3.
    מוצר נוראי! קידום בזוי! (ל"ת)
    לילי 12/2018/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    פרסומת מפגרת ומיושנת. טיפשים מי שאישרו אותה
    רות 12/2018/05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    וחשפו את בפנים הצבועות של תנובה הלוואי וכל קו הייצור וההשקעות ירדו לטימיון
    סגור
  • 1.
    איפה האחריות
    נדב 12/2018/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמנהל שיווק לא הייתי רוצה משרד פרסום שכל כך לא מבין את הצרכנים של היום. האחריות פה היא על הלקוח אבל משרד הפרסום הוא תקלה גדולה
    סגור