מדיה

בחירות '19: קבוצת יפעת השיקה מודל לבדיקת יעילות קמפיינים

"מעגל ההשפעה" בוחן בזמן אמת את אפקטיביות ההשפעה של מסרים במדיות השונות בהן הם מופעים - פרסום, וידאו מרקטינג, אתרי אינטרנט, רשתות, עיתונות, רדיו וטלוויזיה
כתבי אייס | 
קלפי (צילום Istock)
קבוצת יפעת משיקה את "מעגל ההשפעה", מוצר לבדיקת אפקטיביות מסרים לקהלי מטרה בכל מדיה ומכל אמצעי התקשורת בהם הם מופיעים. הכלי החדש מבצע שקלול של החשיפה תוך דירוג ההשפעה של המסר על הקהל שנחשף לו. המודל המבוסס על טכנולוגיה שפיתחה "יפעת" בשילוב תובנות ביג דאטה שנותחו לאורך תקופה ארוכה, הוצג לראשונה בכנס בינ"ל של איגוד טכנולוגיות המידע התקשורתי הבינ"ל שנערך השנה בדנמרק, ועל פי הקבוצה – זכה לעניין רב מצד חברות מחקר ומדיה אירופאיות ואמריקאיות.
המוצר החדש מבוסס על טכנולוגיה המרכיבה בזמן אמת תמונת מאקרו של נתוני חשיפה למסרים באמצעי תקשורת מסוים (תקשורת מסורתית, חברתית, וידאו ועוד) כחלק ממכלול החשיפה הכוללת של המסר במגוון רחב של אמצעי תקשורת אליהם חשופים קהלי המטרה של הקמפיין. בדרך זו, נחשפת באופן מדויק יותר עוצמת המסר והפנמתו בקרב קהלי מטרה ב"מעגל ההשפעה" וניתן להתייחס באופן מדעי יותר להשפעתם של ספינים פוליטיים ומסרים פרובוקטיביים על קהל המצביעים.
ההחלטה על הקדמת הבחירות חייבה את אנשי הטכנולוגיה של הקבוצה לסיים יישום אדפטציות ממוצר הבטא ולהשיק באופן מסחרי את מוצר הדגל. ביפעת מקווים כי מפלגות שונות יעשו בכלי החדש שימוש על מנת לבחון ולדייק את הקמפיינים שלהם במערכת הבחירות הנוכחית לכנסת ה-21.
"מעגל ההשפעה הוא כלי מתחייב בקמפיינים פוליטיים מודרניים המאופיינים בהצפה של מידע ומסרים, כולל פייק ניוז ותוכן המופץ על ידי בוטים", מסביר מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה, "הספין הפוליטי מהדהד היום בזנב ארוך בערוצים ובאופנים שטרם נראו כמותם בעבר. גם במידה ומפלגות וקמפיינרים מודעים ל'רעש הלבן' קשה עד בלתי אפשרי לאפיין איכותית את היקפו ועוצמתו של המסר בזמן אמת - כאן אנחנו נכנסים לתמונה".
גילוי נאות: קבוצת יפעת היא בעלת שליטה בקבוצת 'קו מנחה' המפעילה את אתר אייס
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה