תקשורת ומדיה

טיוטת דוח מבקר המדינה תשפיע על הליך איתור מנכ"ל התאגיד

דובר המבקר אומר כי ועדת האיתור שצריכה להכריע בקרוב בזהות מנכ"ל כאן, תצטרך לקחת בחשבון את טיוטת דוח המבקר שבוחן את "הרשימות השחורות". קובלנץ עשוי אם כך להיפגע
אלכסנדר כץ |  7
אלדד קובלנץ (צילום איה אפרים)
ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לתאגיד השידור הציבורי כאן, תצטרך לקחת בחשבון את טיוטת דוח מבקר המדינה בנוגע להתנהלות בכירים בתאגיד - כך מסר היום (יום ד') דובר משרד מבקר המדינה, שלמה רז. הטיוטה נשלחה השבוע לבכירי התאגיד – בהם המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר - להתייחסותם, ולאחר שזו תתקבל חזרה, יעברו במשרד המבקר על ניסוח הדוח הסופי בנוגע לתאגיד כאן.
כפי שציין דובר המבקר בהודעתו, מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף חיים שפירא וצוותו ערכו "בחודשים האחרונים ביקורת בנושא 'הליכי הגיוס של מועמדים יוצאי רשות השידור לתאגיד השידור הישראלי'". הבדיקה נולדה בעקבות תחקיר בהארץ בחודש אוגוסט האחרון על "הרשימות השחורות" שהיו בידי אנשי תאגיד השידור כאן, ובהם "זכו" עובדים ברשות השידור להערות פוגעניות ומעליבות.


בחודש מאי הקרוב צריך להיכנס לתפקידו מנכ"ל חדש לתאגיד, לאחר שהקדנציה של קובלנץ תסתיים רשמית. הדבר אומר שכבר בשבועות הקרובים צריכים בוועדת האיתור "להתביית" על מועמד סופי, ולבחור בו. קובלנץ עצמו מתמודד על התפקיד, אבל הוא אינו לבד. בין המועמדים הנוספים נמצאים עורך ידיעות אחרונות לשעבר, רון ירון; יו"ר מועצת הכבלים והלווין לשעבר ויו"ר ועדת המדרוג לשעבר ד"ר יפעת בן חי שגב; מנכ"ל רשות השידור לשעבר ויו"ר ערוץ 20 לשעבר מוטי שקלאר; יו"ר הרשות השנייה היוצאת והח"כית לשעבר יוליה שמאלוב-ברקוביץ'; מנהל לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) ניצן חן; ומנכ"ל גלובס לשעבר איתן מדמון.
דובר משרד מבקר המדינה מסר בתגובתו כי "מן הראוי לא להתעלם מטיוטת הדוח בהליך המתבצע למינוי מנכ"ל התאגיד". מי שעשוי להיפגע מהטיוטה הוא קובלנץ עצמו, שהתנהלותו נבחנה על ידי מבקר המדינה. הטיוטה עשויה לרמוז על המסקנה הסופית של דוח המבקר, כך שוועד האיתור עשויה לשנות את דעתה בנוגע לבחירה בו – למרות שעד כה סיכוייו לבחירה היו הגבוהים ביותר.
ממשרד מבקר המדינה נמסר: "משרד מבקר המדינה השיב היום לפנייה שהתקבלה מהסתדרות עובדי המדינה ומארגון העיתונאים בישראל בנושא 'המנהל הכללי של תאגיד השידור'. נכתב בו בין השאר כי משרד מבקר המדינה ערך בחודשים האחרונים ביקורת בנושא 'הליכי הגיוס של מועמדים יוצאי רשות השידור לתאגיד השידור הישראלי'. טיוטת דוח הביקורת נשלחה בימים אלה להתייחסות הגורמים הרלוונטיים בתאגיד. "משרד מבקר המדינה ימשיך את פעולתו בהתאם למקובל, לצורך השלמת עבודת הביקורת ופרסומה לציבור בהקדם".
מתאגיד השידור כאן נמסר: "מדובר כאמור בטיוטה לא סופית להתייחסות המבוקרים. על פי הנחיות מבקר המדינה אין באפשרותנו להתייחס לטיוטה בתקשורת ופרסומה, או פרסום חלקים ממנה, מהווה עברה פלילית. הליך מינוי מנכ"ל נמשך על פי החוק שקובע כי עד 15.5.19 יבחר מנכ"ל קבוע ואין כל אפשרות חוקית לעכב את ההליך".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    המכרז למנכ״ל הוכרע מראש
    רועי 03/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המועצה מורכבת כולה ממינויים של קובלנץ שמונו בהליך תמוה ונאמנים לו בצורה מוחלטת. ראו לדוגמא את דלית שטאובר שותפתו של קובלנץ להוצאת החינוכית להורג.
    סגור
  • 6.
    קובלנץ עוד אפסון שניפח כנפיים-להדיח אותו מיד! (ל"ת)
    שי 02/2019/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שום דבר לא השתנה למרות שהתנצלו אחרי התחקיר (ל"ת)
    פאתי מודיעין 02/2019/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מי שחושב שיש איזשהו סיכוי שקובלנץ לא ייבחר חי בללה לנד
    רינה 02/2019/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשחק לגמרי מכור כמו כל דבר בתאגיד. הכל מושחת שם מהתחלה וכך גם "התהליך" הזה, מושחת מהיסוד. חבל לפתח ציפיות. עד שהממשלה לא תתערב הכל שם מתנהל אך ורק לפי רצונו של קובלנץ. ככה הכל בנוי שם. מועצה? ועדת איתור? אל תצחיקו אותי. כולם בסך הכל סטטיסטים בהצגה.
    סגור
  • 3.
    יש!!!! אולי הצדק ינצח (ל"ת)
    נו באמת 02/2019/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מועצת הבובות של קובלנץ תעשה כל מה שביכולתה כדי לטייח את
    ש.ז 02/2019/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדו"ח ולהשאיר את הגאון מטעם עצמו בתפקיד המנכ"ל. לא לעולם חוסן חבובות.
    סגור
  • 1.
    קובלנץ הורס את כאן 11 (ל"ת)
    ממש 02/2019/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור