תקשורת ומדיה

לאחר כמעט 5 שנים: מנכ"ל הוועדה למדרוג פורש מהתפקיד

שמוליק שם טוב הודיע על החלטתו לחברי הוועדה - נציגי הערוצים והרגולטור. כעת הוועדה תצא בהליך לאיתור מנכ"ל חדש
אלכסנדר כץ | 
שמוליק שם טוב (צילום צילום גולשים)
מנכ"ל הוועדה למדרוג, שמוליק שם טוב, הודיע לאחרונה לחברי הוועדה על רצונו לסיים את תפקידו – כך נודע לאייס. שם טוב צפוי לסיים את התפקיד בחודשים הקרובים.
שם טוב התמנה למנכ"ל הוועדה למדרוג בספטמבר 2014, במקומה של ד"ר יפעת בן חי שגב. שם טוב שימש לאורך השנים במגוון תפקידים בעולם התקשורת הישראלי, בין היתר כעורך מקומונים, העורך הראשי של רשת ידיעות תקשורת, מנכ"ל הרשות השנייה, מנהל תוכן והפקות ב-JCS ויו"ר דירקטוריון רדיו ירושלים.
הוועדה למדרוג מורכבת מערוצי הטלוויזיה הארציים - קשת 12, רשת 13, כאן 11, חינוכית 23, ערוץ 9, הלא TV וערוץ 20, שהודיע היום על החלטתו לפרוש ממנה. כמו כן חברים בה גם איגוד הפרסום והרשות השנייה. כל אלה מממנים את פעילותה של הוועדה, לפי גודלם. כלומר התשלום השנתי של קשת גבוה משמעותית מזה שמשלם ערוץ 9. כעת חברי הוועדה יצטרכו לאתר מנכ"ל חדש במקומו של שם טוב.
הוועדה למדרוג מנסה בקושי רב להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים שהובילו לשינויים בהרגלי הצפייה של הצופה הישראלי. הוועדה למדרוג מודדת נתוני צפייה בטלוויזיה, אבל לא יודעת בשלב זה לחשב גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נמדדים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.
המדידה בטלוויזיה מבוצעת על ידי חברת קנטאר מדיה. מזה כמעט שנתיים מנסים בוועדה למדרוג, בהובלתו של שם טוב, לצאת במכרז חדש שיכלול גם מדידת צפייה במסכים נוספים, כלומר צפייה באינטרנט באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים באמצעות אפליקציות חדשות.
שם טוב אישר את הפרטים לאייס: "הודעתי לחברי הוועדה על רצוני לסיים את עבודתי". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה