תקשורת ומדיה

נתניהו ישיק את הקמפיין; העבודה נגד שידור הנאום בטלוויזיה

היועמ"ש של העבודה עתר לוועדת הבחירות נגד שידור הנאום בלייב: "יו"ר הליכוד יישא נאום בחירות פוליטי שכולו תעמולת בחירות". האם המהדורות יקטעו את הנאום?
אלכסנדר כץ | 
הצהרת ראש הממשלה נתניהו (צילום פייסבוק ראש הממשלה)
מפלגת העבודה עתרה הבוקר (יום ב') ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, בדרישה לאסור על שידור תעמולת הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב ב-20:00 במסגרת השקת קמפיין הבחירות של הליכוד. המטרה של נתניהו היא שמהדורות של כאן 11, חדשות 12, חדשות 13 וערוץ 20 ישדרו את נאום הבחירות שלו.
היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד גיא בוסי כתב בעתירה לוועדת הבחירות המרכזית כי "יו"ר הליכוד יישא נאום בחירות פוליטי שכל כולו תעמולת בחירות, עניין שכשלעצמו אין בו כל איסור. אלא שגופי השידור מתעתדים לשדר את נאום הבחירות הפוליטי בשידור חי, בלא מסננות, כמות שהוא לכלל בתי האב בישראל אשר יצפו באותה העת בגופי השידור. לדידה של העותרת (העבודה, א"כ), בהתקבל העובדה שאנו מצויים בתוך תקופת 60 הימים שנקבעו בסעיף 5 לחוק הבחירות, הרי שיש לאסור על המשיבים לשדר את תעמולת הבחירות האסורה".
מוזמנים להצביע:
היום ישיק הליכוד רשמית את קמפיין הבחירות שלו, באירוע גדול בכפר המכבייה. נאומו של נתניהו שובץ לשעה 20:00, בדיוק על מהדורות החדשות השונות, שיעבירו את דבריו בלייב, אבל לא מן הנמנע שיקטעו אותו אם תעמולת הבחירות תהיה מוגזמת לדידם. הדבר כמובן גם יכול לשחק לידי נתניהו שיטען כי התקשורת משתיקה את דבריו.
בשבועות האחרונים שודרו 2 הצהרות לתקשורת של נתניהו, האחרונה – בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמידו לדין בכפוף לשימוע – שפעה תעמולת בחירות, אולם שודרה במלואה בערוצי הטלוויזיה. המהדורות רשמו בחמישי שעבר כ-38%. הצהרה לתקשורת של נתניהו לפני כחודשיים, הניבה רייטינג מצרפי של 43%. מהדורת חדשות עשר (כיום 13) קטעה את הנאום - כשזה גלש לדעתם לתעמולת בחירות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה