תקשורת ומדיה

שונאים, מקללים ומאיימים: היחס לו זוכות המגישות ברשת

20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, ושליש ממנו  אלים - כך עולה ממחקר של Vigo עבור כנס DIGIT2019. "כוכבת" המחקר: יונית לוי
אלכסנדר כץ |  3
גאולה אבן, תמר איש שלום, יונית לוי, אושרת קוטלר ואילה חסון (צילום יח"צ, חדשות 13, רונן פדידה)
מחקר של חברת הניטור Vigo עבור כנס DIGIT2019 לעיתונות דיגיטלית שהתקיים היום (יום ב') במרכז הבינתחומי, מגלה שנאת נשים, שוביניזם ואלימות מילולית-פוליטית נגד יונית לוי וחברותיה – המגישות של מהדורות החדשות השונות.
במהלך הכנס הציג מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מני אברהמי, את המחקר, ממנו עולה כי 20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, 47% עוסק במגישות בהקשר לבני זוגן, ו-35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. פלטפורמת השיח המרכזית על המגישות היא טוויטר, בעוד שפייסבוק היא הרשת החברתית הביקורתית ביותר כלפי המגישות.
מתחילת 2019 נרשמו מעל 16 אלף תגובות ופוסטים אודות המגישות השונות. מחציתם – 54% היה שלילי, ורק 13% חיובי. על פי הבדיקה עולה כי ברשתות החברתיות המגישות נתפסות כמוטות וכפועלות עבור אינטרסים פוליטיים.
מגישת חדשות 12 יונית לוי מובילה בהיקף השיח – ובהיקף השיח השלילי כלפיה (65%). לוי נתפסת כשמאלנית, וסופגת גידופים רבים מצד הגולשים, שגם מציינים את תדמיתה הקרה והמתנשאת לכאורה. אחריה ברשימה – אילה חסון מחדשות 13 עם 54% שיח שנאה, וסופגת ביקורת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, כמי שמצדדת לכאורה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד ברשימה: גאולה אבן שסופגת ביקורת בשל בן זוגה גדעון סער, ואושרת קוטלר שזכתה לאזכורים רבים בשל פרשת אלכס גלעדי, וכאשר הגולשים מפיצים את הסרטון בו היא צועקת.


47% מהשיח הסקסיסטי בכל הנוגע למגישות, עוסק בבני זוגן, כאשר את הרשימה מובילה גאולה אבן עם 73%, ויונית לוי עם 11% (זוגתו של עידו רוזנבלום, א"כ). 35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. את הרשימה מובילה יונית לוי עם 60%, ובין היתר "זוכה" לכינויים "זונה", "כלבה" ו"כונפה". איילה חסון עם 27% וגאולה אבן עם 11%. אגב, 18% מהשיח הסקסיסטי עוסק במראה החיצוני של המגישות.
פלטפורמת השיח המרכזית בשיח על מגישות החדשות, הוא רשת הטוויטר, שהיא הזירה בה נמצאים עיתונאים ופוליטיקאים. 56% מהשיח הוא שם, בעוד שבפייסבוק 30%, הטוקבקים עומדים על 10%, 3% בפורומים ו-1% ביוטיוב.
״הדומיננטיות הנשית בהגשת כל מהדורות החדשות המרכזיות בישראל, מביאה לשיח שנאה ברשת החברתית המתמקד בעיקר במיזוגניה, התנשאות והקטנה", אומר רועי כ"ץ, יו״ר סדרת כנסי DIGIT לעיתונות דיגיטלית. "זאת בנוסף להשתלחות הקבועה על רקע נטייה פוליטית לשמאל״.
ואילו מני אברהמי, עורך המחקר ומנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מסביר כי "המשמעות של המחקר שלנו מלמדת שלצד ההשפעה הרבה של הרשתות החברתיות, גם לאמצעי התקשורת השונים דוגמת רדיו, טלוויזיה ועיתונות יש עדיין השפעה ניכרת. רק השילוב של כל אמצעי התקשורת השונים והבנתם הוא המפתח לפעילות תקשורתית נכונה של פוליטיקאים, גופים עסקיים ואנשים פרטיים. כך לדוגמה, כוחה והשפעתה הרבה של יונית לוי מגיעים מתוך השילוב בין אמצעי התקשורת השונים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האמת שזה הגיוני, מי ייכנס לכתוב דברים חיוביים?
    י 03/2019/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "וואו, היא כל כך פוטוגנית!", "עוברת מסך נפלא!", "היא כל כך רהוטה", "רק בגללה אני פותח טלוויזיה". כתב אף אחד אף פעם
    סגור
  • 1.
    אחת יותר בהמית מהשנייה. קרפדות שנואות (ל"ת)
    דני ק 03/2019/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הפועל, במקומו פוסל
    אזרחית 03/2019/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה דוגמה של אדם מתבהם שכותב על בהמות. אלימות וסגנון ברוטלי. מעניין מה אחוז הגברים מבין המגיבים האילו
    סגור