תקשורת ומדיה

היבול ביריד מיפ: קשת מכרה שורת סדרות לגופי שידור בעולם

זרוע ההפצה של קשת – KI מכרה את שטוקהולם, להעיר את הדב, כיפת ברזל, בשבילה גיבורים עפים וכפולים, לשידור או הפקה בערוצים ברחבי העולם ולשירותי סטרימינג גדולים
אלכסנדר כץ | 
הסדרה שטוקהולם (צילום רונן אקרמן)
KI (קשת אינטרנשיונל), הזרוע הבינ"ל של קשת ומי שנחשבת לחברת התוכן הישראלית מהמצליחות בעולם, חתמה על שורה של עסקאות בינלאומיות לסדרות ישראליות, במהלך יריד מיפ שהסתיים זה מכבר בעיר קאן בצרפת. בין הסדרות שנמכרו אפשר למנות את 'שטוקהולם', 'להעיר את הדב', 'כיפת ברזל', 'בשבילה גיבורים עפים' ו'כפולים', וגם הסדרה הטורקית '7 פנים' ש-KI אחראית על הפצתה.
המיני-סדרה 'שטוקהולם', קופרודוקציה של קשת ותאגיד השידור כאן, כבר שודרה בכאן 11 ותשודר בקרוב בקשת 12. הדרמה נמכרה לשירות הסטרימינג הקנדי CBC Gem של רשתCBC . בנוסף, הסדרה מעובדת בימים אלו לתסריט אמריקאי על ידי קשת סטודיוס - שלוחת לוס אנג'לס של KI. הסדרה, שתשודר בחודש הבא בכנס INPUT לטלוויזיה בבנגקוק, מבוססת על רומן מאת נעה ידלין, ומככבים בה גידי גוב, תיקי דיין, לאורה ריבלין, דבל'ה גליקמן וששון גבאי. היא הופקה על ידי ארצה הפקות.
הסדרות 'להעיר את הדב' ו'כיפת ברזל' של קשת, נרכשו גם הן לראשונה לשידור בגרסתן המקורית ברשת הטלוויזיה בתשלום המובילה בברזיל Globosat. הסדרות שודרו בשנתיים האחרונות בקשת.
'להעיר את הדב' היא מותחן פסיכולוגי שיצרה קרן מרגלית והופק על ידי יולי אוגוסט הפקות. הסדרה פתחה את פסטיבל הסרטים הבינ"ל  בברלין 2018 והייתה לסדרה הישראלית היחידה שהוקרנה בו. 'כיפת ברזל' שיצרו יואב ואיילת שוטן גושן, אבנר ברנהיימר ורעיה שוסטר, ובהפקת אבוט המאירי ברקאי, היא דרמה על 3 חיילים מזרמים שונים בדת שמתגייסים לנחל החרדי, ועל ההתמודדות שלהם עם צה"ל.
גם הסדרה הטורקית '7 פנים' (7 Faces) שמפיצה KI, נמכרה לראשונה, לערוץ הברודקאסט האוסטרלי SBS. הסדרה עוקבת אחר שבעה סיפורים שונים באיסטנבול.
כמו כן נרשמו עסקאות מכירה נוספות עבור 2 הדרמות הנצפות ביותר בישראל בשנה החולפת – 'בשבילה גיבורים עפים' ו'כפולים'. זכויות הסטרימינג הלא-בלעדיות של 'בשבילה' נמכרו לשירות PickBox הפועל בקרואטיה, סרביה, סלובניה, מקדוניה, מונטנגרו ובוסניה והרצגובינה. 2 העונות של 'כפולים' נמכרו לרשת BETV הבלגית. בנוסף, הולו רכשה לאחרונה את זכויות הסטרימינג הבלעדיות של הסדרה בצפון אמריקה, וכך גם רשת Canal+ הצרפתית.
'בשבילה גיבורים עפים' כבר זכתה להכרה בינ"ל, כאשר עוד לפני שעלתה לפני שנה על המסך בישראל, רשמה הישג כשזכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן. לאחר שידורה בקשת 12, נמכרה לנטפליקס העולמית והיא זמינה החל מינואר השנה ל-139 מיליון מנויי הפלטפורמה בגרסתה המקורית בעברית. הסדרה מעובדת בימים אלו לתסריט אמריקאי. הסדרה הופקה על ידי ספירו סרטים ונכתבה ובוימה על ידי עמרי גבעון בהשראת החלק האחרון בספרו של אמיר גוטפרוינד ז"ל. מגוללת את סיפורם של 4 חברים ששירתו יחד ביחידה קרבית, שבעקבות אירוע טראומתי במלחמה ניתקו קשר ויוצאים כעבור עשור למסע חיפושים בקולומביה אחר חברתם שהוכרזה כמתה. בגרסה הישראלית כיכבו נינט טייב, תומר קאפון, משה אשכנזי, מיכאל אלוני ונדב נייטס. עונה שנייה הוזמנה על ידי קשת ונמצאת בפיתוח.


עונתה הראשונה של 'כפולים' הייתה לדרמה הנצפית ביותר בישראל אי פעם, ועונתה השנייה הייתה לדרמה השנייה הנצפית ביותר ב-2018, וגם זכתה להצלחה בעולם. יוצרי הסדרה הם מריה פלדמן ועמית כהן. העונה ראשונה בוימה על ידי עודד רסקין והופקה על ידי טנדר הפקות, והיא נמכרה עוד לפני שעלתה על המסך בישראל לרשת FOX לשידור בלמעלה מ-120 מדינות ברחבי העולם והייתה לסדרה הישראלית הראשונה שאינה דוברת אנגלית שרכשה הרשת האמריקאית להפצה בינ"ל. בקיץ 2017 הושקה בערוצי FOX בגרסתה המקורית - בריטניה, ארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, נורבגיה, יוון, קפריסין, מלטה, דרום אפריקה, פולין ועוד .
העונה הראשונה נמכרה גם לערוץ הכבלים המוביל בצרפת CANNAL+, שם שודרה ב-2016, נמכרה לפלטפורמת הפרימיום-סטרימינג הולו ב-2018, וכן הוזמנה ב-2018 לאדפטציה ברוסית שתעלה בערוץ הרוסי NTV. בישראל, העונה הראשונה הייתה לדרמה הנצפית ביותר בטלוויזיה הישראלית בכל הזמנים, ולאחת הסדרות הנצפות ביותר ב-makoTV אי פעם. העונה השנייה של 'כפולים' שהופקה על ידי מאשה הפקות, נוצרה על ידי מריה פלדמן וליאורה קמינצקי, שעובדות בימים אלו על פיתוח העונה השלישית עבור קשת. חברת ההפקה של העונה השלישית תהיה ספירו סרטים ואל היוצרות יצטרפו איתן מנסורי ויונתן דואק.
2 העונות הוקרנו בפסטיבל ברלין, כמו כן, הסדרה זכתה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל הסרטים הצרפתי Séries Mania באפריל 2015. גם העונה השנייה של הסדרה נמכרה לערוצים הבינ"ל של FOX ומשודרת בהם כיום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה