תקשורת ומדיה

מנוע הצמיחה של הניו יורק טיימס: הכנסות מפרסום בפודקאסט

הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד
משה בנימין |  1
הניו יורק טיימס (צילום iStock)
האם פודקאסטים יכולים לשמש כתרופה למצבה הקשה של העיתונות שאיבדה את אחיזתה בקרב המפרסמים? לפחות על פי דו"חות הניו יורק טיימס מדובר בכלי שיכול לשמש כמנוע צמיחה להכנסות מפרסום דיגיטלי, בעידן שבו עולם הפרסום אונליין נשלט על ידי הדואופול של גוגל ופייסבוק, ואמזון בעקבותיהן. 
אם כבר שאלנו מושגים מעולם הרפואה, אפשר לומר שהפודקאסטים הם מעין רפואה אלטרנטיבית משלימה. על פי דו"חות הטיימס לרבעון ה-1 של 2019, ההכנסות מפרסום אונליין היו נקודת האור של החברה עם צמיחה של 19%, לעומת הרבעון הראשון של 2018, שהסתכמו להכנסות של 55 מיליון דולר.
בחברה מציינים שתרומה רבה לצמיחה זו הגיעה מפעילות הפודקאסט, בדגש על The Daily - פודקאסט יומי שמתואר על ידי הטיימס כך: "כך צריכות להישמע החדשות. 20 דקות ביום, 5 ימים בשבוע, בהגשת מייקל בארבארו ובתמיכת הניו יורק טיימס". הכנסות העיתון ממנויים בתשלום ופרסום עלו ב-16% ל-165.4 מיליון דולר, כאשר החברה לא חושפת את רכיב ההכנסות מפודקאסטים בלבד. 
בניתוח של חברת המחקר WARC, הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, 2018 - רחוק מאוד מצמיחת כל תחום הפרסום באונליין שעמד על 18.9%. 
התחזיות העולמיות לשוק הפרסום בפודקאסט עומדות על הכפלה של הנתח עד ל-2022, כשמספר היעד הוא 1.6 מיליארד דולר. בעוד שגופים כגון ספוטיפיי שמים את כל כובד משקלם על תחום הפודקאסטים ומסמנים אותו כזירת האודיו-דיגיטל המרכזית לשנים הבאות, שאלת המדידה הנכונה של ביצועי הפרסום בפודקאסטים נחשבת לסוגיה המרכזית בעיני המפרסמים.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עיתון גוסס, כמו רוב עמיתיו שם ופה. זמנו נגמר (ל"ת)
    FAKE 05/2019/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור