מדיה

הקמפיין נגד מקדונלד'ס: שלטים מול סניפים - ופעילות סושיאל

קמפיין החרם שנחשף בידיעות ובחדשות 13, זוכה לאלפי לייקים ושיתופים ברשתות החברתית, בזכות יבגני זרובינסקי והצל. ומי יועצי התקשורת שעומדים מאחורי הקמפיין?
אלכסנדר כץ |  28
קמפיין החרם על מקדונלדס (צילום גולשים)
הקמפיין שמגלגלים ביממה האחרונה ארגוני ימין נגד רשת ההמבורגרים מקדונלד'ס, זוכה לתהודה רבה ברשתות החברתיות, בין היתר בזכות חשיפה שהעניקו לו אושיות רשת כמו יבגני זרובינסקי ויואב אליאסי "הצל".
אתמול (יום ב') בבוקר פורסם בידיעות אחרונות מכתב ששלח ראש מועצת שומרון יוסי דגן לשרי האוצר והתחבורה משה כחלון וישראל כ"ץ, בדרישה שלא לאפשר, בהתאם לחוק החרם, למקדונלד'ס להתמודד במכרז של רשות שדות התעופה להקמת מסעדה בשרית בדיוטי-פרי בנמל התעופה בן גוריון, וזאת משום שמקדונלד'ס והזכיין שלה בישראל עמרי פדן, מסרבים להקים סניפים בשטחי יהודה ושומרון. בערב נחשף בחדשות 13 חלק מהקמפיין שאמור להציף את הרשתות החבריות, במסגרתו צולמו ישראלים רבים המחזיקים שלט "# מחרימים את המחרימים".

מי שעומד מאחורי הקמפיין הם יועצי התקשורת רונן צור ועופר רוזנבאום, אליהם פנה פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל. 2 היועצים גייסו שורה של ארגוני ימין, אישי ציבור ופוליטיקאים בכירים שחברו יחדיו במטרה להחיל את חוק החרם על מקדונלד'ס. בערב גם נרתם למהלך שר התעשייה אלי כהן.


 
רונן צור ועופר רוזנבאום

הבוקר גם הוצבו שלטים מול מספר סניפים מרכזיים של מקדונלד'ס בתל אביב, בין היתר סניפים בשדרות רוטשילד, אבן גבירול ושרונה. בשלטים אלו נכתב: "ישראלי שים לב! השטח שלפניה הינו 'שטח M', שטח בשליטת חברה המחרימה חלקים ממדינת ישראל. הכניסה אליו מהווה תמיכה בחרם". הטקסט בשלט מופיע גם בערבית ואנגלית.


השלטים מול אחד מסניפי מקדולדס בתל אביב (צילום גולשים)

החשיפה הגדולה לקמפיין הגיעה בזכות התייחסותם של זרובינסקי והצל. בתוך זמן קצר מרגע הפרסום, רשמה התמונה מעל 6,000 לייקים באינסגרם (זרובינסקי – כ-4,000, הצל – כ-2,200), בפייסבוק מעל 5,000 לייקים (הצל: הצל 4,200 לייקים, 500 תגובות, 800 שיתופים, זרובינסקי: 1,000 לייקים, 130 תגובות).

 
תגובות לכתבה(28):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל...
    אביעד 10/06/2019 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי בא לאכול במקדונלדס?
    סגור
  • 18.
    הצל זה החושך
    ארנון 05/06/2019 20:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצל....להתלות ב"אילנות ממש גבוהים"..
    סגור
  • 17.
    צביעות בהפוך על הפוך
    ג 05/06/2019 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במידה ויפתח סניף מקדונלדס בשטחים, שם כמו ברוב סניפי מקדונלדס מחוץ לגוש דן, יהיו עובדים ערבים/ פלסטינים. מי שלא רוצה סניפי מקדונלדס בשטחים הוא הוא הגזען, החשוך, הקולוניאליס, וזה שמוכן לספק עבודה רק למי שיש לו תעודת זיהות כחולה. מה גם שפלסטינים תושבי השטחים לא לא יכולים לאכול ולהינות ממקדונלדס - בכלל אפליה! עומרי פדן אתה ממש לא איש של שלום
    סגור
  • 16.
    לא נוותר לימין האלים
    איילת 05/06/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל הכבוד לעומרי פדן. לוחם שלום ותיק
    סגור
  • 15.
    צביעות
    רון 05/06/2019 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברגר קינג יש? דומינוס? פיצה האט? כל אלה ורבים אחרים לא פותחים בשטחים גם כדי לא להסתבך במריבות אבל גם כי לא משתלם לפתוח בחורים קטנים מבודדים וכשרים.
    סגור
  • תמות
    יהודי בן ישראל 05/06/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערב רב
    סגור
  • 14.
    בושה כמה חשוך הצל (ל"ת)
    האור 04/06/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 13.
    כל הכבוד לעומרי פדן זכותו המלאה לבחור היכן פותח
    דניאל 04/06/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    6 2
    את סניפיו ולפעול עפ״י אמונתו
    סגור
  • וזכותנו לא להכנס אליו (ל"ת)
    ליאורה 05/06/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    חחח.. חצי מדינה מחרימה את העסקים בשטחים
    אמיר 04/06/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יינות שאף אחד לא קונה ולא שותה, עסקים שהלקוחות היחידים שלהם הם משרדי ממשלה... לכו חפשו.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    זה עסק פרטי והמנכל יעשה מה שבא לו
    פלוטו 04/06/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    9 3
    ואם לא בזין שלו לפתוח סניף בשטחים אז זו זכותו
    סגור
  • נכון
    אלון 04/06/2019 15:49
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ומנגד, הלקוחות אנשים פרטיים והם יקנו איפה שבז.. שלהם
    סגור
  • לא נראה שללקוחות כל כך אכפת
    בינתיים 06/06/2019 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העסקים של פדן משגשגים
    סגור
  • זה בבגלל שהישראלים אוהבים להיות פראיירים (ל"ת)
    מתנגד לפראייריות 10/06/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    טיפשות להתעסק עם ענק כמו מקדונלדס
    דודי מהרצליה 04/06/2019 14:32
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אם למקדונלדס יש שכל, בעזרת תביעה על נזיקין הם מורידים גם את הקמפיין וגם מקבלים פיצויים של מיליונים על הנזק התדמיתי
    סגור
  • ומה עם חופש הביטוי? (ל"ת)
    מתנגד לפראייריות 10/06/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק לגמרי - התביעות בדרך, מהלך לא לגיטימי בכלל
    בונזי 04/06/2019 16:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מדובר בפגיעה במהלך העסקים התקין של בית העסק, להציב שלטים זה מנוגד לחוק
    סגור
  • 9.
    זרובינסקי לא עובד אצל רונן ?
    טורטית 04/06/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כך היה בבחירות. ומי זה עופר ?
    סגור
  • בדיחה תאמיני לי (ל"ת)
    דודי מהרצליה 04/06/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    להחרים את מקדולדנס!!! (ל"ת)
    יוסי 04/06/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 7.
    כן ירבו (ל"ת)
    א-זרח 04/06/2019 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 6.
    יבגני זרובינסקי שיחק אותה כאילו אכפת לו ובסוף קיבל כסף (ל"ת)
    אז? 04/06/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    יותר משמקדולנסד צריך את הימין הימין צריך את מקדונלדס (ל"ת)
    אור לגויים 04/06/2019 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 4.
    דיעה
    שלמה 04/06/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 2
    איזה קשר יש בין פוליטיקה להמבורגים??? חברת מקדונלד מבינה דברים כנראה רק דרך הכיס שלה...
    סגור
  • 3.
    הצל מביך כמה שאתה דביל (ל"ת)
    אדום 04/06/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 2.
    צודקים...
    שרה ושלמה 04/06/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לדעתי צריך לעורר את דעת הקהל בארה"ב, אין שום קשר בין פוליטיקה לבין רשת המבורגרים. כדאי להחרים את הסניפים בארץ. ההמבורגר של מקדונלד לדעתי לא מציאה גדולה.
    סגור
  • 1.
    ה"חרם" הזה מגעיל אותי!
    א' 04/06/2019 12:05
    הגב לתגובה זו
    11 14
    האם אותם מחרימים 'פטריוטים' יחרימו גם את החרדים שמסרבים לשרת בצבא? האם הם ייצאו בקמפיין דומה ויקראו לממשלה הימנית שלהם להפסיק להזרים להם מיליארדים? אני בטוח שלא.
    סגור
  • זה בגלל שכל היתר לא קשור לאוכל!!!! (ל"ת)
    מתנגד לפראייריות 10/06/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור