תקשורת ומדיה

הממשל לא רצה את דנה וייס - חדשות 12 ויתרה על ועידת בחריין

אחרי שהאמריקאים סירבו להזמין את הפרשנית המדינית של חדשות 12 לוועידה הכלכלית בבחריין, החליטו בחברת החדשות לא לשלוח נציגות לאירוע. הקולגות בדרך למפרץ הפרסי
אלכסנדר כץ |  5
דנה וייס בחדשות סוף השבוע (צילום מסך)
כיפופי ידיים בין הממשל האמריקאי לחברת חדשות 12. לאחר שהממשל האמריקאי סירב להזמין את הפרשנית המדינית של חדשות 12 דנה וייס לסקר את הוועידה הכלכלית בבחריין, החליטו בחברת החדשות לבטל גם את נסיעתה של מגישת החדשות יונית לוי, שכן הוזמנה. את פרטי האירוע חשף רז שכניק בידיעות אחרונות.
הוועידה שיוזם ממשל טראמפ בהשתתפות מדינות ערביות, שתתקיים במנאמה, בירת בחריין, מחר (יום ג') וביום רביעי. הממשל האמריקאי הוציא הזמנות אישיות – באמצעות חברת האסטרטגיה התקשורתית האמריקאית RokkSolutions - למספר גופי תקשורת ישראלים, בהם חדשות 12, חדשות 13, ישראל היום, הארץ, ג'רוזלם פוסט, The Times of Israel וגם ערוץ החדשות הבינ"ל i24news.
אגב, ידיעות אחרונות למשל, עיתוני הכלכלה השונים (מדובר בוועידה כלכלית, א"כ), וגם תאגיד השידור הציבורי כאן – על הרדיו והטלוויזיה שלו, לא זומנו מלכתחילה.


הפרסום אתמול בידיעות אחרונות
בתחילה זומנה כאמור רק לוי. כשבחברת החדשות ביקשו לצרף גם את שמה של וייס, הם סורבו. בחברת החדשות מעריכים כי הממשל האמריקאי לא שבע נחת כיצד מסקרת אותו וייס. בהמשך הוחלט בחדשות 12 – גוף השידור הגדול בישראל - לוותר על השתתפות בוועידה, ויסקרו אותה מישראל.
הוועידה מתקיימת במדינה ערבית שאינה מקיימת קשרים עם ישראל, ולכן היה צורך בזימון אישי של הממשל האמריקאי, והסכמה של הממשלה המקומית להעניק לישראלים ויזת כניסה. הכתבים מגופי התקשורת השונים עושים בשעות אלה את דרכם לבחריין, דרך מדינה שלישית, משום שאין טיסות ישירות בין ישראל לבין בחריין הנמצאת במפרץ הפרסי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דנה התנהגה בבהמיות בפעם הקודמת
    אריה 06/2019/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לכן דחו אותה ובצדק. ערוץ תקשורת עם אג'נדה לא מסקר מהלך של שלום בגלל זה?... זה מצביע עליו ולכן מזמן הפסקתי לצפות בו. זה לא ערוץ מקצועי אלא אוסף של אנשים עם אג'נדה שרודפים אחרי הימין...ביבי, טרמפ... וכרגיל נגד שלום (למרות שהם יכחישו את זה) כידוע האויב הגדול של השלום מאז ומעולם היה שלום עכשיו האוייב הגדול והמאיים על הדמוקראטיה זו התקשורת במיוחד ערוצים כמו זבל 2.
    סגור
  • 2.
    עכשיו למנוע מהם כניסה לכנסת, למשרדי הממשלה ולחיים שלנו (ל"ת)
    נהדר! 06/2019/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    במקומם אני לא מסקר בכלל
    אני 06/2019/24
    הגב לתגובה זו
    5 3
    הרי אחת מן המטרות של הוועידה היא לייצר לגיטימציה ציבורית ל״עסקת המאה״. אם כלי התקשורת הגדול והמשפיע בארץ לא מקבל אישור לשלוח את הנציגים שהוא רוצה לשם הסיקור, אין שום סיבה שייסקר בכלל. כך האמריקנים יפסידו ערוץ משמעותי להשפעה על דעת הקהל בישראל וההפסד יהיה כולו שלהם.
    סגור
  • כי הרי ערוץ 2 חשוב מהשלום...וכמובן מהאמריקאים (ל"ת)
    אריה 06/2019/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי צופה בטלויזיה, מי מושפע מהם? אלה חיות נכחדות (ל"ת)
    מה יפסידו 06/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור