תקשורת ומדיה

רצה למיליון ש': הכנסת ורשת חתמו על תוכן שיווקי במרוץ למיליון

העסקה בוצעה באמצעות לפ"מ, שפנתה לערוצים לקבלת הצעות, ומסבירה כי לא פנתה לתאגיד משום "שהם לא יכולים לשדר תכנים שיווקיים וההתקשרות מוגדרת כתוכן שיווקי"
משה בנימין |  1
המירוץ למיליון 2019 (צילום צילום מסך)
הכנסת תשלם כמיליון שקל לרשת 13 עבור תוכן שיווקי שישודר בתכנית הריאליטי הפופולרית המירוץ למיליון שתעלה מחר (יום ב') לאוויר. פרוטוקול ועדת המכרזים של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) שבה הוחלט על פעילות התוכן ברשת נחשף בעקבות בקשה על פי חוק חופש מידע שהגישה עמותת הצלחה.
על פי הפרוטוקול, במארס 2018 נעשתה פנייה מצד לפ"מ לערוצי המדיה המרכזיים באותה העת - רשת, קשת וערוץ עשר שאז עוד פעל עצמאית לפני המיזוג עם רשת. בלפ"מ ביקשו לקבל הצעות שיעלו על סדר היום את "70 שנה לכנסת" במסגרת תכנית פריים לטלוויזיה, עם אפשרות לפעילות גולשים אינטראקטיבית בדיגיטל. ההצעה הוגבלה לתקציב של 800 אלף שקל לא כולל מע"מ. 
בעקבות פנייה זו, ערוץ עשר הגיש הצעה מטעמו, ואילו קשת ורשת ביקשו להופיע בפני נציגי לפ"מ ולהציג בפניהם פרזנטציה שבה יוצגו עיקרי הצעותיהן. במקביל, כך נכתב בפרוטוקול, הציע ערוץ עשר הצעה שכללה תכנית דוקומנטרית בפריים טיים, ללא פעילות אינטראקטיבית וללא הצעת מחיר. "גורמי המקצוע סברו כי ההצעה חסרה, דלה בפרטים ומחטיאה את מטרות השת"פ" נכתב. 
באוגוסט 2018 הציעה רשת ללפ"מ וכנסת ישראל שיתוף פעולה במסגרת התכנית 'המירוץ למיליון' - הצעה שכללה פעילות תוכן בפרק פתיחת העונה, "כך שהזוגות יגיעו למשכן הכנסת בירושלים ויבצעו משימה הקשורה לתולדות הכנסת". בלפ"מ מציינים כי במהלך חודש אוקטובר 2018, רשת החליטה להקדים את צילומי המירוץ למיליון כך שיתקיימו בנובמבר 2018 ולמרות שבמועד זה טרם הושלם הליך בחינת ההצעות ולא אושרה שום התקשרות עם רשת, זו החליטה על דעת עצמה, לצלם את פרק הבכורה כשהוא כולל פעילות במשכן הכנסת. בלפ"מ הוחלט מראש כי רשת לא תקבל כל תמורה על החלטתה לצלם את פרק ההשקה מהמשכן. 
אל קו הגמר הגיעו 2 הצעות מקשת ורשת. ההצעות נבדקו על ידי נורית פיינמן, מנהלת תחום תוכן והפקת וידאו בלפ"מ, טליה לוינס, מנהלת מחלקת המדיה ושמרית לוקסנבורג, מנהלת הרכש ותכנון המדיה בדיגיטל, הם מבחינת התוכן והרעיונות לשידור והן בהיבט של שווי מדיה שמכילה כל אחת מההצעות. 
אישור הצעתה של רשת תחת הכותרת "רכישות מגופים ממשלתיים" הגיע לועדת המכרזים של הכנסת בראשתו של יו"ר הוועדה שמוליק חזקיה. ועדת המכרזים נדרשה לאשר את ההתקשרות שעמדה על 1.06 מיליון שקל כולל מע"מ. במעמד זה, הילה מזרחי, ראש תחום תיאום ובקרה בלפ"מ, הסבירה כי לערוץ כאן 11 לא נעשתה פנייה מכיוון "שהם לא יכולים לשדר תכנים שיווקיים וההתקשרות המבוקשת מוגדרת כתוכן שיווקי". 
ביחס לנתוני החשיפה העתידיים של התכנית (שתעלה מחר, יום ב') הסבירו בלפ"מ כי "כרגע מדובר במעטפת כוללת ובשלב האישור ייבחנו החשיפות ויוודאו שם מקבלות את המינימום הנדרש. התהליך שמתבצע הוא במעטפת כוללת מלבד התכנית עצמה יש מספר תכניות שמצטברות לרייטינג שבד"כ מגיע ל-70% מההצעה והמידה ולא מגיעים לאחוזי החשיפה מתבצעת תוספת של חשיפה".
מרשת 13 נמסר: "כנסת ישראל, אחד הסמלים הבולטים של מדינת ישראל, נבחרה כמקום הראוי ביותר לביצוע המשימה עמה בחרנו לצאת לדרך בעונה החדשה של 'המירוץ למיליון'. המקום כמו גם המשימה שנבחרה הנם חלק אינטגרלי מערכי המירוץ למיליון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שחיתות וטיפשות
    מיכאלה 07/2019/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה הכנסת צריכה לפרסם את עצמה? פשוט חוצפה ופשע לבזבז ככה מיליון שקלים...
    סגור