תקשורת ומדיה

אצבע בעין: בזמן שהעבודה עתרה נגד פרסום סקר מטעה - ישראל היום פרסם אותו בראשית

באייס פורסם על טעות הגייה שעשתה סוקרת של 'מאגר מוחות' בשם 'העבודה-גשר', מה שהוביל לפנייה של המפלגה למכון. לאחר הפרסום הוחלט בישראל היום לפרסם את הסקר
אלכסנדר כץ |  2
שער ישראל היום עם הסקר שמפלגת העבודה עתרה נגד פרסומו (צילום מסך: אתר ישראל היום)
מפלגת העבודה עתרה היום (יום ה') אחר הצהריים לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה שתורה לעיתון ישראל היום שלא לפרסם סקר שנערך אתמול על ידי מכון הסקרים מאגר מוחות, ובו נשאלו הנסקרים על תמיכתם במפלגת גשר במקום במפלגת העובדה-גשר. ואולם, לאחר הפרסום באייס על אותה טעות, החליטו בישראל היום לפרסם את הסקר באתר האינטרנט שלו.
ישראל היום מפרסם סקרים בשיתוף עם ערוץ i24NEWS, אותם עורך כאמור מכון הסקרים מאגר מוחות, בהובלתו של פרופ' יצחק כ"ץ. כפי שפורסם מוקדם יותר באייס, למפלגת העבודה נודע על מספר מקרים בהם נשאלו אזרחים איתם יצר מכון הסקרים לגבי תמיכתם, ושמה של המפלגה עוות כך שייתכן שלא ידעו כי מדובר במפלגה זו.
"הגיעו לידיעתנו 2 מקרים בהם אזרחים שנסקרו על ידכם, היום (אתמול, יום ד', א"כ) בשעות הבוקר, נשאלו עבור איזו רשימה בכוונתם להצביע. כאשר מנו הנציגים מטעמכם את שמות הרשימות, הושמט השם 'העבודה' וצוין השם 'גשר' בלבד", כתב עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, בפנייה למאגר מוחות. "מובן לכל כי ציון שמה החלקי של הרשימה, יש בה כדי להטעות ולשבש את תוצאות הסקר שנערך על ידכם". בשל כך, דרשה העבודה "לא להעביר את תוצאות הסקר השגוי למזמין הסקר עד אשר ייערך מחדש בהתאם להוראות הדין תוך ציון שמה המלא של מרשתי".
במכתב תגובה, מאשר פרופ' כץ כי בשעות הבוקר "הובאה לידיעתנו האפשרות כי השם הנ"ל (העובדה-גשר) לא הוצג במלואו במהלך תשאול של מרואיין. בעקבות הפנייה ולשם הזהירות, תדרכנו מידית שוב את הסוקרים שיקפידו בעניין כנדרש". לדבריו, "בברור שערכנו, הועלתה האפשרות שיתכן ושאחת הסוקרות לא הקפידה כנדרש ומשום כך החלטנו לבטל את כלל הראיונות שנערכו על ידה הבוקר... ולבצע השלמות כנדרש". פרופ' כץ מציין כי בוטלו 16 ראיונות שביצעה אותה סוקרת בין השעות 8:36 ל-10:30.
ואולם, התשובה של פרופ' כץ לא סיפקה את מפלגת העבודה, שטוענת כי אם לא היו מתקבלים הדיווחים על אודות השיבוש שנעשה בשם המפלגה - תוצאות הסקר היו מפורסמות באופן מוטה, שקרי ובלי אמין בעליל. בעבודה מציינים כי אתמול בערב נשלחה הודעת SMS לאזרחים בה נטען כי העבודה-גשר אינה עוברת כביכול את אחוז החסימה. ההודעה נשלחה כביכול מטעם מפלגת כחול לבן, שהכחישה זאת מכל וכל.
בעקבות כך, פנתה אחר הצהריים העבודה לוועדת הבחירות המרכזית. עו"ד שגב כתב בעתירה כי "בדרך של שיבוש שאלות הסקר כך שיוצג השם 'גשר' בלבד, שאינו מוכר לציבור, ביקשו אותם גורמים להביא לתודעת ציבור המצביעים מצג שקרי לפיו העותרת אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה ובכך להניא מצביעים פוטנציאליים מהצבעה עבורה. רק כדרך המקרה - באמצעות אותם נסקרים רנדומליים - היה סיפק בידה של העותרת להכיר את השיבוש החמור שנעשה בסקר". לכן דורשת העבודה גשר לפסול את הסקר המוטה כולו ולמנוע את פרסומו.
בישראל היום ובערוץ i24NEWS בחרו שלא להגיב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא עיתון
    עמוס 09/2019/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה ביביתון
    סגור
  • עמוס?
    עמוס הנבלה 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא עיתון זה עיתון מעולה!
    סגור