תקשורת ומדיה

לידיעת נתניהו: קשת אינטרנשיונל תציג את 'הנערים' ביריד מיפ

חברת קשת אינטרנשיונל תציג מגוון תכנים ביריד הטלוויזיה מיפ בקאן באוקטובר, בין היתר של קרן ההשקעות שהקימה לטובת הפקת סדרות לקהלים בינלאומיים
אלכסנדר כץ |  4
הסדרה הנערים של קשת ו-HBO (צילום יח"צ)
קשת נערכת ליריד הטלוויזיה MIPCOM שיערך באוקטובר בעיר קאן בצרפת. חברת הבת שלה KI (קשת אינטרנשיונל) תציג במיפ את הדרמה המדוברת 'הנערים' שהופקה בשיתוף עם HBO, וזכתה להתייחסות מאד לא אוהדת מצידו של ראש הממשלה נתניהו, בעיצומה של מערכת הבחירות האחרונה.
KI תציג במיפ שורת פורמטים וסדרות חדשות מישראל ומהעולם, בין היתר 3 דרמות בהשקעת קרן ההשקעות הבינ"ל של KI המיועדות להפצה לקהלים בינלאומיים. ברשימה של קשת אינטרנשיונל מתבלטות 3 דרמות בהשקעת קרן ההשקעות הבינלאומית של קשת אינטרנשיונל המיועדות להפצה לקהלים בינלאומיים. כזכור, הקרן הוקמה לפני כשנה בשותפות עם הגופים המוסדיים הגדולים בישראל, במטרה להביא סדרות איכות עם אפיל בינלאומי לקהלים ברחבי העולם, תוך שימוש במערך ההפצה של קשת אינטרנשיונל.
מדובר ב'בלאק ביץ'' שהופקה עבור ABC אוסטרליה והוקרנה החודש בבכורה עולמית בפסטיבל טורונטו. זוהי דרמה בת 6 פרקים בכיכובן של רייצ'ל גריפית' ('חתונתה של מיוריאל', 'אחים ואחיות') שתעלה באוקטובר באוסטרליה ותעסוק בעתיד הדיסטופי של אוסטרליה כמדינה מפולגת, פרנואידית ולא שוויונית; הדרמה 'משפטה של כריסטין קילר' שהופקה עבור BBC ONE הבריטי. מדובר במותחן בן 6 חלקים המגולל את סיפורה של כריסטין קילר ששמה נקשר ברשת ריגול סובייטית ובשערורייה פוליטית בבריטניה של ראשית שנות ה-60; ובדרמה 'העסק הסודי של השושבינות' שהופקה עבור ערוץ 7 האוסטרלי - מותחן רומנטי המבוסס על מחזה מצליח שיעלה באוסטרליה בסוף החודש.
בנוסף, במהלך יריד מיפ יופצו גם הסדרות הישראליות 'זה לא הגיל' שעונתה הראשונה שודרה לאחרונה בקשת 12 בכיכובם של מירי מסיקה וגפן ברקאי, והקו-פרודוקציה של קשת ותאגיד השידור כאן 'תיק נעדר', לצד הדרמה המקסיקנית 'אסיר מספר 1' שפותחה בשיתוף עם קשת אינטרנשיונל עבור טלמונדו וכן פורמטים מקוריים של תכניות ריאליטי בינ"ל, בהם 'דרייב מאסטר' - פורמט תחרות נהיגה אולפני בהפקה משותפת של קשת אינטרנשיונל ו-NTV רוסיה שיעלה ברוסיה ביום ראשון הקרוב; ו"סינגל טאון' -פורמט דייטינג חדש בהפקת קשת אינטרנשיונל ששודר לאחרונה בערוץ ITV2 הבריטי.
 
מרב העניין יהיה ב'הנערים'?
 
ונחזור ל'הנערים'. הסדרה נכתבה על ידי חגי לוי, תאופיק ואיל ויוסף סידר – ש-2 סרטיו היו מועמדים לאוסקר ('בופור' ו'הערת שוליים'). הסדרה בת 10 הפרקים, הופקה על ידי קשת ו-HBO באמצעות חברת מובי פלוס הפקות, ועלתה לשידור ב-12 באוגוסט בארה"ב ב-HBO, שם רשמה עד כה נתוני צפייה בינוניים, בין היתר משום שהיא משודרת בשפת המקור - עברית וערבית, עם כתוביות לאנגלית, והיא למעשה הסדרה השנייה בלבד שמשודרת ב-HBO כך. היא משודרת גם ב-HBO אירופה ואמריקה הלטינית, ותעלה בקרוב בערוץ CANAL+ הצרפתי. בישראל הסדרה טרם שודרה על ידי קשת, אבל היא משודרת בכל הפלטפורמות הרב-ערוציות.
הסדרה עוסקת בימים שלאחר חטיפתם של 3 הנערים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ביוני 2014, ומציאת גופותיהם כעבור 3 שבועות, ומתמקדת ברצח הנער הפלסטינאי מוחמד אבו ח'דיר יממה לאחר מכן כפעולת נקם, וניסיונות השב"כ לתפוס את הרוצחים.
ראש הממשלה נתניהו ניצל את הטיימינג של שידור הסדרה והישורת האחרונה של מערכת הבחירות, וטען ברשתות החברתיות כי מדובר בסדרה אנטישמית, למרות שספק אם צפה בה כלל. "ערוץ התעמולה 12 'קשת' הפיקו סדרה אנטישמית בשם 'הנערים' (Our Boys) שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל", פרסם נתניהו בפייסבוק כשבועיים לפני הבחירות. "אני לא מופתע מכך שקשת משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך שקשת משחירה אותי מדי יום. הסדרה 'הנערים' מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח 3 הנערים. מיד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד - רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו".
נתניהו הוסיף כי "כ-120 משפחות שכולות מפורום 'בוחרים בחיים' יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה. מירב חג'אג', אמה של שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בטיילת ארמון הנציב, כתבה: 'אנשים רואים את הסדרה בחו"ל וחושבים שיש טרור יהודי ששווה לטרור פלשתיני. שאנחנו הורגים בהם והם הורגים לנו. המציאות הפוכה לגמרי. מדינת ישראל פעלה בנחישות לתפוס ולהעניש את הרוצחים של אבו ח'דיר. לעומת זאת, הרשות הפלשתינית מתגמלת ומהללת רוצחי יהודים. בקייטנות ובבתי הספר משבחים ומחנכים ללכת בדרכם'... מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר, רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה: אל תצפו בקשת או בתכנים של קשת".


דבריו של נתניהו נגד 'הנערים' וקשת - בתקשורת העולמית
יממה לאחר מכן, כאשר עלה לשידור בפייסבוק לייב, תקף קשות את חדשות 12 ואת גיא פלג, הוא חזר לסוגיית הסדרה ואמר: "קשת של ערוץ 12 עשו דבר שלא יעשה. הם לקחו חצי פרק ראשון ודיברו על שלושת הנערים, אחר כך על המקרה המזעזע של רצח הנער הערבי, אבל את שאר הפרקים הם הקדישו להשחרת מדינת ישראל. פשוט תעמולה איומה. ואני רואה שהמונים שותפים לדעתי ובלצדק, זה פשוט בלתי נסבל".
דבריו של נתניהו יצרו עניין סביב הסדרה בישראל, ומעניין יהיה לדעת האם נתוני הצפייה בפלטפורמות הרב-ערוציות עלו בשל כך. דבריו של נתניהו זכו להתייחסות גם בתקשורת העולמית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נורא ואיום שכאלה סדרות יוצאות תחת ידיים ישראליות. (ל"ת)
    נורא ואיום 09/2019/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    סדרת זבל מיצרנית זבל ידועה (ל"ת)
    רשת על הקשת 09/2019/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מה עם הגהה?
    אלכסנדר 09/2019/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסקה שניה בכתבה.
    סגור
  • 1.
    הכתבה עשויה מגמתית ופוליטית. ."הנערים" מטנפת את ישראל!!
    עתונות מעוותת כאן 09/2019/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חד משמעית, נזק עצום לישראל וביזוי זכר 3 החטופים.
    סגור