תקשורת ומדיה

"שבעה תפסו אותי, אחד ניסה לדקור אותי. שברו לי את השיניים"

דניאל סיריוטי מישראל היום סיים סיקור של משפחה שבתה נהרגה בתאונה, וצעירים שהבחינו במדבקת העיתונות שעל מכוניתו, תקפו אותו. צפו בשיחה שלו עם עורכו בועז ביסמוט
 
אלכסנדר כץ |  3
דניאל סיריוטי בבית החולים, לאחר שהותקף (צילום הרצי שפירא - ישראל היום)
כתב ישראל היום, דניאל סיריוטי, הותקף אמש (מוצ"ש) על ידי קבוצת צעירים חרדיים, נדקר בידו ואיבד את ההכרה, לאחר שסיים ביקור בקריות אצל משפחה שבתה נהרגה מוקדם יותר בתאונת דרכים. את הלילה סיים סיריוטי בבית החולים רמב"ם.
המשטרה פתחה לאחר המקרה בחקירה. כוחות משטרה ערכו במשך הלילה סריקות לשם איתור הזירה, במטרה לאסוף ממצאים שונים, פורנזיים ואחרים, שיסייעו בחשיפת מבצעי העבירה. גורמים מספרים כי המשטרה יודעת זהותם של חלק מהתוקפים.
"הגעתי למשפחה בקריית אתא בצאת השבת כי הם דתיים, כדי לקחת ציטוטים ותמונות של הבת שנהרגה בבוקר בתאונה", הוא מספר בשיחה עם אייס. "יצאתי מהבית שלהם, והמשפחה אפילו אמרה לי - ' תבוא מחר, זה עדיין טרי מדי'. נכנסתי לאוטו שלי ונסעתי. בהמשך הרחוב ישבו שם פרחחים - שראו על האוטו מדבקה של עיתונות. הם שאלו אותי – 'אתה עיתונאי?' עניתי בחיוב, אז הם התחילו עם 'כולכם שקרנים, צריך לתלות אתכם, להרוג אתכם'. חבר'ה, אני ישראל היום, אתם צריכים להיות רגועים. וזה נעשה עוד יותר גרוע".


דניאל סיריוטי בבית החולים רמב"ם (צילום: הרצי שפירא - ישראל היום)
"הבנתי לאיזה הולך והתחלתי לנסוע לאט, אבל אז נעמד לי לפני המכונית איזה ילד חרדי עם אופניים חשמליים, ואמר לי 'אתה לא נוסע'. אני אומר לו: 'מה אתה עושה? יכולתי בטעות לפגוע בך עם האוטו'. באותו רגע הרגשתי בוקס לתוך הפנים. יצאתי מהמכונית בניסיון להדוף אותם. הם היו שבעה, ואחד מהם ניסע לדקור אותי בבטן עם אולר, אז עם היד ניסיתי להדוף אותו, והאולר פצע אותי ביד. הם תפסו אותי בידיים, ואחד נתן לי אגרופים בפנים ושבר לי את השיניים, ואז קורא לחבר שלו תביא את הדוקרן".
בשלב זה נחלצת לעזרתו של סיריוטי עוברת אורח. "היא הצילה לי את החיים", סיריוטי אומר בהתרגשות. "היא זינקה עליי ואמרה להם – 'אם אתם רוצים לדקור אותו, אתם צריכים לעבור דרכי'. אז הם נרתעו, כי הם דתיים והיא אישה. באותו רגע הגיע עוד עובר אורח, שאמר לי 'תעוף מפה, הם רוצים להרוג אותך, יש להם טירוף בעיניים'. הם באמת רצו להרוג אותי".
סיריוטי נכנס למכוניתו והתחיל בנסיעה, תוך שהוא מחייג לקולגה שלו מידיעות אחרונות, ליאור אל חי, סיפר לו על המקרה, כשאל חי אמר לו כי יישאר אתו על הקו עד שיגיע לתחנה, כדי שזה לא יאבד את ההכרה. "הוא נשאר איתי על הקו עד שהגעתי לתחנת משטרת זבולון, שנמצאת כמה דקות מהמקום. כשהגעתי למשטרה, החניתי את האוטו, נכנסתי פנימה ואז התעלפתי מול היומנאי. הדבר הבא שאני זוכר שזה שפינו אותי לבית חולים. אני רוצה להודות למשטרה על הטיפול המסור בי, לצוות בית החולים רמב"ם ולקולגות שלי – שהם מתחרים בי מקצועית, אבל חברים שנרתמים לעזור".
לידי אייס הגיע צילום של שיחה שקיים סיריוטי סמוך לשעה 1:00 בלילה עם עורכו, בועז ביסמוט. בשיחה מתאר סיריוטי את האירוע שהוביל לאשפוזו בבית החולים. 
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין ולא יהיה אדם כמו ליאור אלחי (ל"ת)
    יענקלה 10/2019/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עצוב מה שנהיה פה
    סלומון 10/2019/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וגם שיש לכם שגיאת כתיב בכותרת
    סגור
  • 1.
    ההסתה של נתניהו נגד העיתונות
    יציק 10/2019/27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תפגע בעיתונאים מהימין והשמאל! גם כתבי ערוץ 20 ישלמו את המחיר. הם פועלים למען נתניהו אבל פוגעים בעצמם
    סגור