תקשורת ומדיה

סערת הקדיש הסתיימה בהתנצלות- אבל גם באיומים על עיתונאים

כ-3,000 תלונות הגיעו לרשות ה-2 בעקבות ציטוט הקדיש של עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' בהקשר לנתניהו. השניים ספגו בתלונות איומים ברצח וקללות
אלכסנדר כץ |  1
עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ ב'שש עם עודד בן עמי' (צילום מסך: קשת 12)
תפילת הקדיש שחלק ממנה ציטט אמנון אברמוביץ' בתכניתו של עודד בן עמי בערוץ קשת 12, הולידה לא פחות מ-3,000 תלונות שהתקבלו אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה. הפרשה החלה לפני כשבועיים, וכבר ביממה שלאחר מכן התקבלו כ-2,000 תלונות. בהמשך נוספו מאות רבות נוספות כאשר חלק מהתלונות היו חלק מקמפיין שארגנו גופים בימין שהזמינו תומכים להתלונן. אחד הארגונים שפעלו במסגרת הקמפיין הוא בצלמו.  
כזכור, ב'שש עם עודד בן עמי' ששודרה ב-16 באוקטובר, אמר אברמוביץ': "כל מי שמודיע שיתמודד מול נתניהו או לאחר עידן נתניהו, היה רוצה לראות שעידן נתניהו סוף סוף מגיע אל קיצו". בן עמי ענה: "בעגלא ובזמן קריב (בתרגום מארמית: במהרה ובזמן קרוב), אתה אומר?". אברמוביץ' השיב בחיוב, ועל כך ענה בן עמי ב"אמן".
ביממה שלאחר האירוע, הסבירו 2 העיתונאים כי התכוונו לקדיש לגבי העידן הפוליטי של בנימין נתניהו, ולא קריאת קדיש על ראש המשלה עצמו. בליכוד עטו על המציאה כדי לתקוף את אברמוביץ' ובן עמי על דבריהם כלפי נתניהו, שמנהל מלחמת חורמה בחדשות 12. "אמנון אברמוביץ' ועודד בן עמי אפילו לא מנסים להסתיר את שנאתם לראש הממשלה נתניהו - ואומרים עליו היום קדיש בשידור חי. תארו לכם מה היה קורה אם מישהו מהימין היה אומר קדיש על אחד ממנהיגי השמאל. אפילו בושה כבר אין להם".
 
כחלק מהליך פרוצדורלי רגיל, מיד לאחר השידור פתח נציב תלונות הציבור דוד רגב, בהליך בירור מול חדשות 12, כשזו התבקשה להגיב על התלונות שהתקבלו נגד אברמוביץ' ובן עמי. במקביל, שוחח מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס עם 2 "כוכבי" הפרשה, אברמוביץ' ובן עמי, והבהיר להם כי אין מקום לסוג כזה של בדיחה. אברמוביץ' ובן עמי התנצלו על כך שדבריהם לא הובנו כהלכה, הן בציוץ שבן עמי פרסם, הן בראיונות שהשניים נתנו לתקשורת בימים שלאחר מכן, והן בתכניתו של בן עמי יום לאחר שהסערה החלה. הרשות השנייה פתחה בהליך בדיקה, אולם לאחר דבריו של מנכ"ל חברת החדשות והתנצלותם של השניים, נראה שברשות השנייה יסתפקו בכך.
 
איומים ברצח וקריאות "נאצים" ו"חבל שלא נשרפת"
 
לצד אלפי התלונות הלגיטימיות נגד השניים, היו גם מספר תלונות שגבלו באלימות מילולית, וכללו בין היתר איומים בפגיעה בשניים, כמו גם קללות. השניים כונו בין היתר "נאצים" ו"גרמנים", אחת הפונות כתבה כי היא "מבינה למה שנאו אתכם (את האשכנזים, א"כ) באירופה", אחר הוסיף כי "כמות השנאה שיש לכם בדם יכולה לספק את העם הגרמני", ופונה נוסף דרש "לפטר את 2 המקקים האלו לאלתר!!!".
אחד המתלוננים הוסיף: "אתם לא מתביישים עוד לתת לחלאה החזיר הטמא הזה להגיש את החדשות במוצאי שבת אחרי כול השנאה שלו לראש הממשלה על הדברים שאמר עליו השבוע. תתביישו לכם חלאות טינופות אתם זבל של ערוץ לא יעזור לכם ביבי היה ויישאר ראש הממשלה שלנו. הוא והטינופת השני אברמוביץ 2 חלאות טינופות טפו עליהם ועליכם".
אחת התלונות המחרידות היא זו: "הם 2 חלאות מטונפים, נבלות שמאלנים. חבל שאמנון לא נישרף כולו במיוחד הפה המטונף שלו והחזיר בן עמי שניראה כמו חזיר בדיוק. בושה שאנשים כאלה מופיעים בטלוויזיה ומסיתים נגד ראש הממשלה בושה בושה".
נציב תלונות הציבור רגב, שלח הבוקר תשובה לאלפי המתלוננים, שהגיעה גם לידי אייס. "מצפייה בתוכן נשוא התלונות ומצפייה בהתנצלותם של השניים מצאתי כי הם לא התכוונו לייחל למותו של ראש הממשלה וכי כל כוונתם הייתה להתייחס לתום תקופת שלטונו", כתב רגב, "הגם שזו הייתה כוונתם, מצאתי כי השימוש במשפטים מתוך הקדיש לא היה ראוי ואף פוגעני לטעמי ומוטב לו לא היה נאמר... אף הנהלת הרשות והגורמים המקצועיים מצאו כי ההתנצלות של מר אברמוביץ ומר בן עמי בשידור הייתה כנה והם יבחנו את המשך צעדיהם בנושא לאור התנצלות זו".
רגב מתייחס בתשובתו למתלוננים, לאלימות שהתבטאה במכתבי התלונה נגד אברמוביץ' ובן עמי. "בקריאת התלונות מצאתי שוב, לצערי, כי חלקן הכיל אלימות מילולית קשה שכוונה כלפי השניים. אף על פי שדבריהם עוררו מחלוקת וזעם רב, לא היה מקום להתקפות המילוליות הבוטות עליהם. אני מגנה בכל תוקף את האמירות האלימות והבוטות האלו ודוחה מכול וכול ביקורת פוגענית ולעגנית של צופים ומאזינים כנגד עיתונאים". רגב הוסיף כי "לצערי, באחרונה אנו עדים למקרים רבים שבהם מוצאים עיתונאים את עצמם מותקפים מילולית ופיזית (כשהוא מתכוון לתקיפתו של דניאל סיריוטי מישראל היום, א"כ) בשל התבטאויותיהם. התקפות אלה באות לידי ביטוי בתלונות המוגשות לנציבות פניות הציבור. אני חושש כי גל אלימות זה עלול להסתיים באסון ומגנה אותו בכל תוקף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בורים ועמי הארץ
    ליפא העגלון 10/2019/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב יחיאל מוהר אפשר בעגלא בזמן קריב. אפשר, אפשר להשתמש בביטוי יהודי עתיק יומין. קדיש אומרים גם בבריתות, בתפילות ובכינוסים משמחים ולא רק על מתים. טוב להשתמש בביטוי יהודי מלהתלהם בבורות כנגד יהודים (ואחרים).
    סגור