תקשורת ומדיה

במקביל להשקת +yes: חברת הלוויין איבדה עוד 7,000 מנויים

מספר המנויים הגיע ל-558 אלף, הכנסות ירדו ב-9%, אך החברה עברה לרווח הרבעון. האם השקת שירות הסטרימינג החדש +yes תצליח לבלום את נטישת הלקוחות?
אלכסנדר כץ |  2
מנכ"ל yes רן גוראון (צילום רפי דלויה)
חברת הלוויין yes ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה. על פי דוחות בזק שמפורסמים הבוקר (יום ב'), עולה כי בסיס המנויים שלה ברבעון השלישי של 2019 עמד על 558 אלף, ירידה של כ-7,000 מנויים ביחס לרבעון השני של השנה.
ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-334 מיליון שקל לעומת כ-367 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-9%. הקיטון בהכנסות נובע בעיקר מירידה בכמות הלקוחות וממעבר לחבילות זולות יותר.
הוצאות הפעילות של yes הסתכמו ברבעון השלישי בכ-314 מיליון שקל לעומת כ-366 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-14.2%. הירידה נובעת מהתייעלות בהוצאות הפעלה, שכר ופחת. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-20 מיליון שקל לעומת כמיליון שקלים ברבעון המקביל של 2018. הגידול ברווח התפעולי מול רבעון מקביל נובע מירידה בהוצאות הפעילות בקיזוז הירידה בהכנסות. ההפסד התפעולי ללא השפעת הפחתות לירידת ערך הסתכם ברבעון הנוכחי בכ-29 מיליון שקל.
כחלק מהמלחמה בירידה המתמשכת במספר המנויים, השיקה לאחרונה – בתחילת הרבעון הרביעי של השנה – את שירות הסטרימינג yes+, שמהווה את המהלך הראשון של החברה במעבר משידורי לוויין לשידורים על גבי רשת האינטרנט, מעבר שיושלם סופית בעוד מספר שנים.
דוחות yes הם חלק מדוחות קבוצת בזק, שמדווחת הבוקר על ירידה של כ-2.3% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה חוותה גם ירידה ברווח הנקי של כ-18.4% לעומת הרבעון השלישי ב-2018, אבל הסיבה היא הוצאות מימון מעט חריגות הרבעון. הרווח התפעולי ברבעון היה טוב ביחס לרבעון המקביל ומעיד כי החברה מצליחה להתייעל.
על פי דוחות הקבוצה, הכנסות בזק ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-2.25 מיליארד שקלים מול 2.3 מיליארד ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-2.3%.הירידה בהכנסות מיוחסת לקיטון בהכנסות yes, בזק קווי ובזק בינלאומי.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-191 מיליון שקלים בהשוואה לכ-234 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-18.4%. לדברי החברה, הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהגידול בהוצאות מימון.
הוצאות השכר ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכמו בכ-474 מיליון שקל, ירידה של 4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז הוצאות השכר עמדו על כ-494 מיליון שקלים. הסיבה - קיטון בהוצאות שכר בכל מגזרי הקבוצה העיקריים בעיקר בשל קיטון בכמות המשרות.
מנכ"ל yes רן גוראון מסר כי "ברבעון זה אנו ממשיכים בתהליכי הסינרגיה בין החברות המאפשרים לנו ליזום מהלכים פורצי דרך בשוק הטלוויזיה הישראלי, רק לאחרונה הכרזנו על השקת yes+, שירות הסטרימינג הגדול והמתקדם בישראל בשיתוף פעולה אסטרטגי וראשון מסוגו עם חברת אפל, המסמן את תחילת המעבר משידורי הלוויין לשידורים על גבי רשת האינטרנט שהינו מהלך משמעותי בחיי החברה. כבר עתה, שבועות בודדים מההשקה, אנו רואים כי השירות זוכה לביקוש גבוה עם אלפי מצטרפים חדשים".
גוראון מסר עוד כי "ברבעון הנוכחי חתמנו על הארכת ההסכם הקיבוצי עם עובדי החברה לשנים הבאות, ובמקביל לכך אנו ממשיכים בתהליכי הסינרגיה וההתייעלות בהתאם להסכם שנחתם בתחילת השנה בנושא זה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זליגת תכנים ללא הפסק וצ'רלטון
    אילן 11/2019/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על 2 חטאים אלו יס יתמוטטו. ונאמר אמן.
    סגור
  • 1.
    גם הם וגם הוט על זמן קצוב. 200 ש"ח לחודש זו עדיין גניבה
    מעט מדי מאוחר מדי 11/2019/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למי שיש טלוויזיה מה-3 שנים האחרונות אין שום סיבה לעשות מנוי לאף אחד מהשירותים. יש הכל בילט אין, רשת קשת נטפליקס וכל מה שתרצו. ומי שכן עושה מנוי לשירותים האלה ומשלם מעל 100 ש"ח לחודש, הוא פראייר.
    סגור