תקשורת ומדיה

הציוצים, הריבים ואפי נוה: הפרשה שמסעירה בעיקר את העיתונאים

ההדלפות מהטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר ממשיכות לספק כותרות ולייצר קרבות ציוצים בין עיתונאים. אך האם גם הציבור מתעניין? לפחות על פי הרשתות החברתיות - התשובה ברורה
עינת שחק |  2
אפי נווה (צילום ערוץ 10)
בשבוע שעבר הגיע שוב יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לכותרות לאחר שמספר כלי תקשורת פרסמו כי חומרים רגישים מהטלפון שלו דלפו, ועלה מהם חשש לסחיטת בכירים במערכת המשפט. 
בין אלפי ההתכתבויות מהטלפון הפרוץ של נוה, נכללה גם התכתבות על עסקה לכאורה, בין נוה לבין שופט בכיר שהובילה לכאורה למינויו של השופט לתפקיד. על חלקים נרחבים מההדלפה הוטל צו איסור פרסום, אולם עיתונאים שנחשפו לחומרים, ובראשם העיתונאית שרון שפורר מהמקום הכי חם בגיהנום, קראה בציוץ בטוויטר לקולגות להתאגד ולדרוש את הסרת הצו. 
 
בשישי באותו השבוע פרסמה שפורר תחקיר שחשף רשת מסועפת של קשרי נדל"ן שיצר נוה ובו קיבל לכאורה דירות בהנחות משמעותיות תמורת בוררויות שהעביר לקולגות, והסמיכות בין שתי הפרשות הובילו אותה לפעול ביתר שאת לנסות לחשוף מידע בנושא על נוה.  
סערה תקשורתית
למרות הרתמות התקשורת לפרשה, בדקנו עד כמה ההדלפות מהטלפון של נוה סחפו את הרשת? על פי נתוני Vigo מבית יפעת, היקף השיח על אפי נוה ברשת מיום חמישי ועד היום כלל 8,775 פוסטים. זאת בהשוואה לשיח שבועי בהיקף ממוצע של כ-850 פוסטים בשבוע שלפני כן. המשמעות היא שהיקף השיח בעקבות הפרשה הוא יותר מפי עשרה מהממוצע. 
אולם, ניתוח עיקר השיח סביב הנושא בפלטפורמות השונות העלה, כי 88% ממנו התקיים בטוויטר, 8% התרחש בפייסבוק, 2% מכלל התעבורה התקיים בטוקבקים, ביוטיוב רק 1% וכך גם בבלוגים ובפורומים השונים. עיקר מיקוד השיח בטוויטר מיוחס ככל הנראה לעובדה שזו הפלטפורמה המועדפת על עיתונאים ואנשי תקשורת רבים. למעשה, על אף חשיבותו של הנושא, הוא יצר הרבה פחות עניין מצד הציבור הרחב, לפחות בכל הקשור לרשתות החברתיות. 
אף על פי כן, בהמשך לפרשה החדשה, עיתונאים רבים עסקו בנושא בהרחבה וטענו כי ישנם קשרים שונים בין עיתונאים לנוה אשר אינם ידועים לציבור הרחב. כך למשל צייץ כתב המשפט של TheMarker, גור מגידו: 
 
כתב ראש דסק הפלילים של חדשות 13, דורון הרמן צייץ מספר ימים לאחר מכן:
על כך החליט לענות מגידו: 
וההתכתשות בין השניים המשיכה: 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השיבה שופטינו בראשונה ויועצנו בתחילה - תתפללו חזק (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פשע בחסות שי ניצן ןעוזרו מנדלבלוף המושחתים - צדק צדק ל
    משה ראשל"צ 02/2020/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא תרדוף
    סגור