תקשורת ומדיה

שנה לאחר המיזוג: הפרסום בטלוויזיה מתייקר שוב

קשת ורשת הודיעו לחברות המדיה על העלאת מחירי הפרסום ב-2020 זו הפעם השנייה בשנתיים. עיקר ההתייקרות תתרחש ברצועת החדשות של קשת
אייס |  1
בניין רשת 13 (צילום מערכת אייס)
בימים האחרונים הודיעו הזכייניות קשת ורשת לחברות המדיה על העלאת מחירי הפרסום ב-2020 – כך פורסם אמש ב"גלובס". עיקר ההתייקרות צפוי להתרחש בקשת, שהודיעה על העלאה של 10% במחיר הפרסום ברצועת החדשות. בענף מעריכים כי המהלכים של קשת ורשת יביאו לעליית מחיר ממוצעת של כ-5%.
זאת הפעם השנייה מאז מיזוג רשת וערוץ עשר, שבעלות הרישיון מעלות מחירים. הפעם הראשונה התרחשה בפברואר 2018, כאשר מיזוג הערוצים יצא לפועל. הייתה זו הפעם הראשונה זה עשור שבו הועלו תעריפי הפרסום בטלוויזיה. נראה כי אז כמו עכשיו, שני הערוצים הבינו שצמצום הגופים המשדרים והמעבר משלושה ערוצים לשניים מחזק אותם אל מול המפרסמים ומשרדי הפרסום.
מחירי הפרסום של הטלוויזיה בישראל נחשבים נמוכים יחסית לעולם. בתקופה בה פעלו בשוק שלושה בעלי זיכיון בשני ערוצים מסחריים מחיריהם היו אמנם שונים, אבל המחיר עצמו נשאר יחסית קבוע. גם לאחר מכן, לאורך כל תקופת הפיצול ובשל הקשים שאיפיינו אותו בתחילת הדרך, נמנעו בעלות הרישיון מלהעלות מחירים. כשהחלו שיחות המיזוג בין רשת לערוץ עשר, לכולם בשוק היה ברור כי התייקרות קרובה של מחירי הפרסום היא עניין ודאי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ולתת לנו להבין מהו המחיר לנקודה - זה יקרה?
    ג'וני חסון 01/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שנסתפק בקומוניקט בלבד?
    סגור