תקשורת ומדיה

הסכסוך בין עובדי חדשות 13 להנהלה מחריף: חשש לפיטורים

המתיחות גוברת על רקע מעבר האולפנים הצפוי לנוה אילן. כעת, טוענים בוועד, ההנהלה חזרה בה מהתחייבותה שלא לצמצם במצבת עובדי החברה 
אייס |  2
החדשות 13 (צילום לוגו)
עם המעבר הצפוי בשבועות הקרובים לאולפנים בנוה אילן, המתיחות גוברת בין עובדי חדשות 13 לבין ההנהלה. בשבוע שעבר הכריז הוועד על סכסוך עבודה מול ההנהלה, לאור שינוי תנאי ההעסקה של עובדי החברה עם ההתרחקות מבית הוורד שבגבעתיים. במכתב ששיגר הוועד לעובדים, דווח כי למרות משא ומתן המתקיים על התנאים מול הנהלת חדשות 13 וחרף הבנות שהושגו בין הצדדים, ההנהלה אינה מתחייבת כי לא יחולו קיצוצים במצבת העובדים.
היום (יום ב') התקיימה אסיפת עובדים בה נכחו מעל למאה מעובדי חדשות 13 ובמסגרתה הוועד עדכן על הדרישות שהעלה וכן ועל התקדמות המשא ומתן. זאת, לאחר שאמש נשלח מכתב ובו דווח על חרב הפיטורים ששלפה ההנהלה חרף הבנות שהגיעו אליהן מול ההנהלה במהלך המשא ומתן.
במכתב מהוועד לעובדים הוסבר כי "ביקשנו מהחברה לדאוג לכך שלאחר כל מה שהעובדים נתנו לחברה, מי מהם שלא יוכל להמשיך במתקן מרוחק מהמרכז, (למשל כי הדבר ישבש את זמני הוצאת הילדים ממוסדות חינוך), יוכל לפרוש ולקבל מענק פרישה שיאפשר לו לצאת לדרך חדשה. התשובה שקיבלנו מהחברה הייתה לא מוחלט!
עם זאת, למרות הצהרה שניתנה ע"י החברה כבר בתחילת המו"מ על כך שלא תצא במהלך של פטורי צמצום חזרה בה החברה מהצהרה זו והיא מסרבת כעת להתחייב שלא תצא בחודשים הקרובים למהלך של פיטורי צמצום - והדבר מדליק נורה אדומה של ממש!".
יחד עם זאת, גורמים המעורים בנושא מעריכים כי פיטורים אינם עומדים בשלב זה על הפרק.
מלבד זאת, קבל הוועד על כך שבמשך שנים נטה להתחשב במצב הייחודי של חברת החדשות, לרבות המיזוג בין ערוץ 10 ל-13, ועל כן דחה את הדיונים על אודות תנאי העסקת העובדים בחברה. "במשך שנים נרתמנו לכל מהלך שההנהלה ביקשה, ועל אף שבחברה קיים ועד כבר מספר שנים, לא יצאנו עד כה למאבק להעלאות שכר כפי שפועלים ועדים במקומות אחרים. זאת, רק כי שמענו שוב ושוב מהנהלת החברה על המצב הקשה ועל כך שאם רק נצלח את המהלך הגדול הבא, אפשר יהיה לדבר על תנאי העובדים".
סוגייה נוספת היא, כאמור, הקלה בתנאי ההעסקה בשל השינוי במיקום האולפנים. על כך טען הוועד: "כשעובדים רבים נדרשים לעבור למקום עבודה מרוחק, באופן שיפגע בתנאי עבודתם ואף בסדר היום המשפחתי שקבעו לאורך שנים, אנחנו לא יכולים לעמוד בשקט... לכן, ביקשנו מהחברה להכיר בכך שזמן הנסיעה מהמרכז לירושלים, זמן שהעובדים לא נדרשו לתת עד כה לטובת המעסיק, יהיה זמן עבודה. הנהלת החברה הסכימה לכך בהתחלה, אבל לצערנו בשבוע האחרון היא חזרה בה מהסכמות קודמות, בצעד שובר אמון, והתשובה שקיבלנו הייתה לא מוחלט!".
סכסוך העבודה שהוכרז בשבוע שעבר נועד להרוויח לעובדי החברה זמן לנהל משא ומתן מול ההנהלה מחד, אך גם לאפשר להם לנקוט בצעדים ארגוניים קונקרטיים בתום 14 יום מההכרזה, כנהוג על פי חוק.
מחדשות 13 נמסר: "לקראת המעבר לנוה אילן, והשקת האולפנים החדשים, מתנהל משא ומתן עם העובדים, בו אנו דנים יחדיו בכל הבקשות והעדכונים, במטרה להגיע להסכמות משותפות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגיע הזמן
    שרה 02/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף מגיע הסוף של ערוץ. 13 .ירד להם הריטינג מגיע להם.
    סגור
  • 1.
    עורך.מהדורה חחחח
    יפוטר ליאור לנדברג 02/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא היה עיתונאי בדיחת העשור שכונה של חדשות 13
    סגור