תקשורת ומדיה

נתניהו נגד ליברמן, ולהיפך: מי מפר את הוראות הצנזורה יותר?

אחרי שיו"ר ישראל ביתנו עשה עבירת צנזורה ב"פגוש את העיתונות", רה"מ עלה להתקפה: "מוכן לפגוע בביטחון ישראל על מנת להוריד את הליכוד מהשלטון". ליברמן לא נשאר חייב: "מעולם לא היתה דמות פוליטית שהדליפה ידיעות ביטחוניות לצרכים פוליטיים יותר מנתניהו"
אייס | 
אביגדור ליברמן, ביבי נתניהו (צילום מסך קשת 12, חיים צח לע''מ)
הגזרה בין רה"מ בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ממשיכה להיות הדבר הכי חם בבחירות 2020, והפעם היא לוהטת סביב עבירת הצנזורה שעשה אתמול (מוצ"ש) ליברמן בתוכנית פגוש את העיתונות.
יו"ר ישראל ביתנו חשף אתמול בתוכנית של רינה מצליח כי שני בכירים ביטחוניים – אלוף פיקוד הדרום, הרצי לוי וראש המוסד יוסי כהן – ערכו ביקור חשאי בקטאר ובכך הפר את הוראת הצנזורה שאסרה על פרסום המסע.
מי שעט על המציאה הוא ראש הממשלה נתניהו, שמנהל קרב מאסף נגד ליברמן וישראל ביתנו על קולות הימין. נתניהו טען הבוקר ברדיו צפון כי "ליברמן מוכן לפגוע בביטחון ישראל ולעשות הכל כדי להוריד את הליכוד מהשלטון".
ליברמן, כמובן, לא נותר חייב. "מעולם לא הייתה דמות פוליטית שהדליפה ידיעות ביטחוניות לצרכים פוליטיים יותר מנתניהו" כתב בעמוד הפייסבוק שלו, ועבר גם לפרט על ההפרות שעשה רה"מ לאורך ההיסטוריה, עוד מאמצע שנות ה-90. "ממסמך שטאובר, דרך המצגת במהלך ישיבת הקבינט, תוך כדי מבצע צוק איתן, ועד לביטול בפועל של מדיניות העמימות שהייתה מקובלת מאז קום המדינה".
ליברמן התייחס גם להפרה שלו, וכתב כי הצנזורה בנושא הזו היא פוליטית ונועדה להגן על נתניהו. "במקרה ביקור ראש המוסד בקטאר השימוש בצנזורה הוא שימוש ציני ופוליטי, שנועד להסתיר את הכניעה לטרור והרצון לקנות שקט עד הבחירות, תוך כדי הפקרת ביטחונם של תושבי הדרום לטווח ארוך ואזרחינו וחיילינו הנמצאים בשבי של חמאס. אצל נתניהו הכל פוליטיקה, והביטחון הוא אמצעי לצרכיו האישיים".
חשוב לציין כי לאחרונה פוליטיקאים מתייחסים אל הצנזורה וצווי איסור פרסום למיניהם כאל המלצה לא ממש מחייבת. כזכור, גם שר המשפטים, אמיר אוחנה, היה מעורב לאחרונה בהפרה של צא"פ, אחרי שחשף פרטים האסורים בפרסום מתוך חקירתו של עד המדינה ניר חפץ מעל בימת הכנסת.
מיותר לציין כי אף אחד לא טרח לפעול נגד אף אחד מהפוליטיקאים הללו בעקבות ההפרות של הצווים והצנזורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה