תקשורת ומדיה

מי בסכנת הדחה? ראיונות לחברי מועצת תאגיד השידור

במקביל למעבר לאולפנים החדשים בירושלים, ובצל מאבקים פרסונליים, תחל השבוע ועדת האיתור של התאגיד בראיונות עם חברי המועצה כדי לקבוע אם להעניק להם כהונה נוספת
אייס | 
תאגיד השידור כאן (צילום אלכסנדר כץ)
חברי מועצת תאגיד השידור, שקובעים את מדיניות השידורים של תאגיד השידור הציבורי כאן, יתייצבו השבוע לראיונות בפני ועדת האיתור, שתכריע אם להעניק להם כהונה נוספת. באפריל תסתיים הכהונה של רוב חברי המועצה הנוכחית, שבראשה עומד גיל עומר, לאחר ארבע שנים. בראשות ועדת האיתור עומד כיום השופט בדימוס אילן שיף, ולצדו פרופסור עקיבא כהן ואורית יעקובסון. זהות חברי המועצה עשויה להשפיע משמעותית על אופי השידורים בתאגיד.
מועצת תאגיד השידור אמורה לכלול 12 נציגים מתחומים שונים. בשונה מרשות השידור, שבה המליאה מונתה על ידי הממשלה, מועצת תאגיד השידור הציבורי נבחרת באמצעות ועדת איתור בראשות שופט בדימוס.
במועצה מכהנים כיום תשעה חברים, לאחר פרישה של שלושה חברי מועצה. ועדת האיתור בחרה בחברת מועצה נוספת, מיכל רפאלי כדורי, שכיהנה בתפקיד סמנכ"ל הרגולציה של yes אך מינויה ומינוי של חברי מועצה נוספים טרם אושר בשל תקופת הבחירות.
ההחלטה אם להעניק לחברי המועצה קדנציה נוספת מגיעה לאחר תקופה ארוכה שבה נרשמו מחלוקות קשות בין חברי המועצה, בעיקר עם היו"ר עומר. המאבק הוא בין השאר על סמכויות המועצה והניסיונות שהגיעו בעיקר מצד חבר המועצה שלומי שטיין להביא לסיום כהונתו של מנהל חטיבת החדשות, ברוך שי.
בעוד כחודשיים אמור להתפרסם דו"ח מבקר המדינה בנוגע לתאגיד השידור. במשרד המבקר בדקו סוגיות שונות הנוגעות גם לחברי המועצה, בעיקר מי ידע על "רשימות שחורות" שגיבשו בתאגיד על עובדי רשות השידור.
במקביל, כמעט שלוש שנים לאחר הקמתו, תאגיד השידור הציבורי כאן יעביר את אולפניו לבניין הקבע שלו בירושלים. המעבר לירושלים נעשה לאחר עיכוב משמעותי. לפי דו"ח ביקורת פנימי בתאגיד, שפורסם ב-"דה מרקר", נרשמו מחדלים שונים על ידי ההנהלה והמועצה בפרויקט ההקמה של האולפנים.
עלות ההקמה של בית הקבע של התאגיד בירושלים הסתכמה בכ-100 מיליון שקל, מתוכם עלה האולפן עצמו כ- 20 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה