תקשורת ומדיה

שיחת פיוס: אילנה דיין ועמית סגל יישרו את ההדורים

סגל התראיין בתוכניתה של דיין והשניים ליבנו את הפרשה. דיין: "יש לי דיאלוג קרוב ועמוק עם עמית כבר הרבה שנים"; סגל: "שוכחים שמי שחיסל את הממשלה היחידה שהייתה לנתניהו בפעם האחרונה, זה אני עם הפרסום על ההצעות לאבי גבאי וטל רוסו"

עינת שחק |  4
אילנה דיין, מגישת עובדה (יח"צ) (צילום יח"צ)
רגע לפני הבחירות התרחש מירוץ חשיפת הקלטות בחדשות 12 בין אילנה דיין לבין עמית סגל, אשר עורר סערה ציבורית גדולה. זה קרה הן בשל תוכן ההקלטות, והן בשל חשיפת מקורותיו של סגל על ידי דיין בשידור. הבוקר (ה') התראיין סגל בתוכניתה של דיין והשניים ליבנו את הפרשה תוך שהשמיעו כל אחד את צדדיו. 
לשם רענון הזיכרון, סגל הביא הקלטה בה נשמע יועצו של בני גנץ, ישראל בכר, טוען כי לגנץ "אין אומץ לתקוף באיראן וכי הוא סכנה לעם ישראל". הקלטה זו עוררה סערה בציבור וחימשה את מצביעי נתניהו בטיעון מנצח. שלושה ימים לאחר מכן, חשפה דיין בחדשות 12 כיצד רה"מ בנימין נתניהו היה מעורב לכאורה בהדלפת השיחה של ישראל בכר. 
בעצם חשיפת ההקלטה, דיין לא רק חשפה את נתניהו כשקרן, אחרי שהכחיש בראיונות בכל הסופ"ש כי ידע על הקלטת, אלא בעיקר את המקורות של סגל הקולגה, והציגה אותו כמעין בובה של נתניהו. הרשתות החברתיות רתחו, ואת עיקר הביקורת ספגה דיין, על התנהגות בלתי קולגיאלית. 
"יש לי דיאלוג קרוב ועמוק וחברי עם עמית סגל כבר הרבה שנים, לכן לשנינו היה חשוב לברר סוג של סערה שהתלקחה אחרי שידור שלו ושידור שלי בשבוע האחרון", אמרה הבוקר (ה') דיין בפתח הריאיון. 
 
כששאלה דיין אם סגל סבור שתרם להישג של נתניהו, ענה סגל: "אני חושב שאת תרמת לו יותר", וניסה להסביר זאת בכך שבתקשורת העוסקת באירועים ללא הרף, רגע לפני הבחירות נכנסים למערבולת ספינים בעוד שלציבור זה כבר לא משנה. בהמשך טען כי הציבור ראה בהתנצחות בין ההקלטות של השניים הד לוויכוח שעתיד להיות מוכרע מספר ימים לאחר מכן בבחירות  - ועל כן התלהטו היצרים.
כששוחחו על פרשת ההקלטות, טען סגל לחוסר סימטריה בחשיפתן. לדבריו, בחשיפתו של סגל התעסקו בזהות המדליף, אולם יומיים מאוחר יותר, כשדיין הביאה הקלטות של נתן אשל הטוען שהגורם המאחד את ציבור מצביעי הליכוד הוא השנאה, איש לא התעסק בזהות המדליף. על כן, לטענתו, החשיפה שלו קיבלה ביטוי דל בתקשורת המיינסטרים. 
בהמשך הריאיון התייחסה דיין לכעס בציבור על כך שלכאורה סיכלה את החשיפה של סגל, ושאלה אותו מה דעתו על כך. סגל השיב כי הוא מתנגד לחשיפת מקורות, אולם דיין השיבה כי אילו הצדדים היו הפוכים והייתה נחשפת הקלטה דומה על נתניהו בה גנץ היה מעורב, הייתה נוהגת בדיוק אותו הדבר. סגל השיב כי הייתה עושה זאת, אך רק "אחרי שעות וימים ארוכים של כותרות ראשיות בכל העיתונים שבהן מדברים על הסיפור עצמו". 
בהמשך שאלה דיין כיצד הוא מגיב כשנאמר עליו שהוא שופר של נתניהו. לכך ענה כי מי שטוענים זאת מבקשים לפגוע בו כעיתונאי ומתקשים לקבל ריבוי דעות במהדורות החדשות. עוד הוסיף כי אלו הם "אנשים שטורחים באופן סלקטיבי לשכוח שמי שחיסל את הממשלה היחידה שהייתה לנתניהו ביד בפעם האחרונה - זה אני עם הפרסום שבו חשפתי שנתניהו הציע לגבאי וטל רוסו כל מיני דברים כדי להצטרף לקואליציה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שני העיתונאים הנערצים עליי (ל"ת)
    קרן 03/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יחי ההבדל הקטן. עמית סגל גדול מהחיים.
    חיים חליוה 03/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילנה דיין אתם מאותו הכפר. מה שעשית הוא לא מעשה מקצועי.
    סגור
  • 2.
    לא יותר פשוט להביא את הקלטת השילה שלהם (ל"ת)
    אני 03/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אילנה דיין מילכדה את סגל באופן מלוכלך,רק כי אינו שמאל! (ל"ת)
    מוסר כפול וצביעות 03/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור